AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Hei! Jeg har et lite problem. Når jeg var litt yngre, så brukte jeg å skjære øyenbrynene mine. Jeg skar dem alt for tynne, og tror dette ødela den ordentlige formen på dem. Nå ser de helt ulike ut. Det ene brynet går på en måte litt lenger opp enn det andre... Jeg skulle gjerne hatt et mer detaljert bilde, men fant ikke et og har ikke sjanse til å ta nå. Jeg bruker å nappe dem litt, men det er bare litt småhår som ikke hører hjemme. Jeg vil prøve å forme dem litt bedre! Her er mine: Og her er slike bryn jeg har veldig lyst til å ha... Er det håp for brynene mine eller? Hvordan skal jeg gjøre det? Kan både nappe og skjære osv... Jeg har svart hår, men er naturlig mørkblond. Så jeg er litt usikker på om jeg kanskje burde farge dem også...? De er litt mørke. Mørkebrune vil jeg si.
Gjest BabyBlue Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg pleier å bare streke opp med en svart eller hvit eyeliner, også napper jeg etter den malen. Men det ser ut som om du har nappet for mye av brynene helt i midten, hva med å spare slik at du kan forlenge de litt? Om du vil ha en ganske drastisk forandring kan det forresten lønne seg å lese veldig mye om det på nettet og forberede deg, eller få de nappet på en salong. Da slipper du totalbom og et mislykket resultat. Har selv mørkebrune, nesten svarte øyenbryn, og selv om jeg har matchende hårfarge hadde det sett altfor hardt ut om jeg valgte å farge de mørkere. Kjøp deg heller en øyenbrynspenn eller brynspudder for å markere de mer =) Bryngel er også kjempefint, da det kan hjelpe deg å få den fasongen du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Tusen takk for tips! Problemet er at jeg har spart leeeenge, flere måneder - er lenge siden jeg fikset dem sist. Og slik ser dem ut "fullvokste"... Kan kanskje også nevne at jeg har arr på høyre øyebryn etter piercing, kanskje dette arret påvirker hvordan brynet bøyer seg på midten....?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Øyenbrynspiercing kan ødelegge alt for brynet. Vet ikke om det er muskler eller den ørlille vekten på smykket som gjør det, men det er ihvertfall ikke mange som har like bryn etter å ha hatt piercing i mange år.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Jeg synes faktisk dine er penere enn de du har lyst på, ut fra bildene å dømme. 2
Gjest BabyBlue Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Jeg synes faktisk dine er penere enn de du har lyst på, ut fra bildene å dømme. Jeg er faktisk enig. Målet til TS ble litt for dramatisk formet for min smak, og man burde egentlig ikke forme brynet utifra andre, da alle bryn har forskjellig utgangspunkt og får forskjellig resultat med mindre de er veeeldig kraftige og store. Jeg synes at du, TS, skal jobbe med det du har og forme de så godt du kan. Sannheten er at jakten på en perfekt "knekk" i midten av brynet (som du er ute etter?) ofte gjør at mange overnapper, noe som ødelegger veldig Du har ikke så kraftige bryn til å begynne med, og om du strever for mye med å forme de kan du som nevnt overnappe og ende opp med et kronisk "sjokkert" uttrykk i ansiktet, noe som for tynne og for buede bryn ofte kan gjøre. Det er ingen fasit på hvordan bryn skal se ut, men man bør ikke gå for langt vekk fra den opprinnelige formen, da bryn som oftest ser best ut som de er fra naturen sin side, bare med en mer markert og forfinet fasong. Så for å summe det opp: Napp de på en naturlig måte, og få et mer symmetrisk og mer markert resultat ved hjelp av gel/hårspray og gammel mascarakost, og brynspudder/øyenbrynsblyant.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Jeg prøvde nå! Ser ikke så stor forskjell, men syns kanskje det ble LITT bedre, litt mer markerte, kanskje...? Sorry for nok et udetaljert bilde, men har faen ikke bedre kamera enn iPhonen. Har fjernet en god del småhår, klippet dem litt og prøvd å gjøre dem mest mulig like. Men siden jeg har hatt piercing i brynet i 3 år, så er det nok på grunn av den at brynene mine er ulike.. Æsj, ser nå at de egentlig ikke ble så mye likere. Men men, ser ikke så godt at forskjellen i speilet! Håper det ser annerledes ut i virkeligheten enn på bilder, ser bedre ut i speilet iallefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå