natasha Skrevet 23. januar 2004 #1 Skrevet 23. januar 2004 Har lekt litt med tanken på å lage sengegavl selv. ("Bak" sengen - ved hodet). Er det noen som har gjort det, og kan komme med tips?
Leo Skrevet 23. januar 2004 #2 Skrevet 23. januar 2004 Har ikke gjort det, men står i ferd med å gjøre det! Skal kle en sponplate med skumgummi og deretter trekke den med sort skai. (Tør ikke bruke møbelhud til ca. 4.000 før jeg har gjort et vellykket forsøk). Når platen er trukket, har jeg tenkt å lage hull gjennom det hele og sette i knapper, som også trekkes i skai, med ca. 10 cm. mellomrom. Når den er ferdig trukket skal den festes på veggen bak sengen. (Platen skal skal rekke under øverste kant på sengen). Har trukket plater med polstring/stoff tidigere, og det går kjemepefint så lenge du har en skikkelig kraftig stiftemaskin og er nøyaktig!
natasha Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2004 Takk for svar Leo. Det jeg trenger er altså sponplate, skumgummi, stoff og stiftemaskin? Er det alt? Regner med at jeg prøver meg snart. Må bare finne passende stoff, vet enda ikke hvilke farger vi skal satse på på soverommet.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2004 #4 Skrevet 25. januar 2004 Kjøp siste nummer av Bonytt (tror jeg det var) -det nummeret med madrasser og senger på forsiden. der står det hvordan du skal gjøre det.
Nitha Skrevet 26. januar 2004 #5 Skrevet 26. januar 2004 www.tv4.se äntlige hemma har masse gjør det selv tips, også med flere både praktiske og enkle sengegavler. Fru Nitha
Thomasine Skrevet 26. januar 2004 #6 Skrevet 26. januar 2004 Jeg har nettopp vært på Obs! - bygg - der har de plater ( str. 245cm X 200cm - hvis jeg ikke husker feil...). De koster 400,-. De var fine til å lage sengegavl med! På Ellos kjøpte jeg stoff ( trekk til en enkel stol!!), den kom på bare ca. 300,- Stoffet fantes i flere farger. Gavelen skal jo ikke ( normalt iallefall... ) gås eller sittes på, så stoffet behøver ikke være så sterkt!! Vi skal prøve oss nå vi også!! Lykke til!! :)
*Shira* Skrevet 27. januar 2004 #7 Skrevet 27. januar 2004 www.tv4.se äntlige hemma har masse gjør det selv tips, også med flere både praktiske og enkle sengegavler. Fru Nitha Hvordan finne artikkelen på dette? Mulig jeg er litt klønete, men jeg fant ikke frem.. Hjelp? By the way.. Flotte tips alle sammen!
Nitha Skrevet 27. januar 2004 #8 Skrevet 27. januar 2004 Shira: Du går inn på linken Äntligen hemma. Da får du opp programmets hjemmeside. Øverst til høyre ligger det et felt som heter søk i alle tips. Gå inn på den og så bruker du eks søkeordet "säng" da får du opp en del tips som blant annet omfatter et par smarte gavler. De har masse smarte tips om mange ting egentlig, om du har tid til å gå gjennom tipsarkivet. :blunke: Lykke til! Fru Nitha
*Shira* Skrevet 27. januar 2004 #9 Skrevet 27. januar 2004 Shira: Du går inn på linken Äntligen hemma. Da får du opp programmets hjemmeside. Øverst til høyre ligger det et felt som heter søk i alle tips. Gå inn på den og så bruker du eks søkeordet "säng" da får du opp en del tips som blant annet omfatter et par smarte gavler. De har masse smarte tips om mange ting egentlig, om du har tid til å gå gjennom tipsarkivet. :blunke: Lykke til! Fru Nitha Yes, nå fant jeg mangen. Thanks, du er en knupp :D
natasha Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2004 Takk for svar og tips alle sammen, skal somle meg ut for aa kjope det som trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå