Gå til innhold

Når klarer de det selv

Anbefalte innlegg

Gjest Alenemor
Skrevet

Hei, jeg lurer på hvilke erfaringer dere har i forhold til når dere lot barna være alene og når de fikk/ måte gjøre ting selv. Jeg har to barn; pike 8 og gutt 10. Man ønsker jo å være med dem alltid, men det er jobb og andre plikter som også krever sin tid.

Nå lar jeg dem bli alene hjemme om jeg nå gjøre ærend og de kommer hjem til tomt hus etter skolen. Det funker bra. Er det for tidlig å la dem ta bussen til venner alene? Er de for unge til å komme seg på skolen selv om morgenen? Hva er deres erfaringer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det er ikke for tidlig å la barna ta ansvar,men du må ha en viss kontroll.

mine barn kommer seg på skolen og hjem hver dag (nesten) alene. men jeg ringer og vekker dem,har pakket sekkene klar og det er frokost klart på bordet. jeg ringer når dem skal gå og jeg møter dem ved skolen før dem går inn(dette pga at det passer slik med min jobb)når dem skal noe etter skolen har dem faste avtaler på hva som er akseptabelt og dem kan tlf nr utenatt slik at dem ringer om det er noe som ikke er som det burde eller om dem er hos venner. buss klarer dem fint å ta vis dem blir vist på forhond hvordan det fungerer. når dem kommer hjem ringer dem og bekrefter dette og jeg har satt frem frukt etc slik at dem kan spise noe når dem er hjemme.

mine barn er 7 og 10 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...