cornflake_girl Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 (endret) Jeg savner det å ha dyr så mye at jeg holder på å bli sprø! Det er liksom noe som mangler... Ettersom jeg bor på studenthybel i en by, og antakelig ikke er "ferdig studert" før om 5 år, så skjønner jeg at det er urealistisk å skaffe seg noe dyr den nærmeste fremtiden. Men... Var hos mamma i går, hvor katten min (6 år gammel siameser) fremdeles bor, og merker at jeg savner han så ekstremt! Det er så fantastisk når han nærmest hyler når han ser meg, prøver å klatre opp på benet mitt, maler og krøller seg sammen på fanget mitt så fort jeg får satt meg ned... Det er virkelig så intenst savn å ikke kunne snakke med han, kose med han, og se han daglig Så spørsmålet mitt er, er det noen som har erfaring med å ha katt/hund som student i en by? Jeg kommer aldri til å ta med "min" katt hit, for han bor der han bor nå, får gå inn og ut som han vil, og lever verdens beste katteliv, tror jeg. Så blir isåfall å skaffe en omplasseringshund eller katt. Men er det praktisk mulig, og ikke minst fornuftig, å skaffe seg katt/hund selv om man fremdeles studerer og bor i en by...? Noen erfaringer? PS! Har erfaring med både hund, katt, marsvin, kanin, ku, sau, lama og hest fra før Endret 21. april 2012 av cornflake_girl
LittleJ Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg kjøpte meg hamster når jeg flytta på hybel =P
CathFoto Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Jeg har hatt en av kattene mine mens jeg var student. Først på studenthybel i Oslo i 6 mnd, men i og med det ikke er lov så vil jeg ikke anbefale det, det var stress fordi jeg syntes det var liten plass og fordi jeg var redd for å bli oppdaget. Pus flyttet med meg til Trondheim hvor vi bodde i to ulike kollektiv, det funket veldig bra. På slutten fikk hun også en bror, så da var det to puser med på flyttelasset etter endt studier. Jeg føler at jeg fikk nok tid til Pus1, og at det sånn sett var enda bedre da jeg fikk Pus2 så de hadde hverandre i tillegg, men jeg følte også at det ikke var ideelt med begrenset plass(det var bare siste halvår) På "Must love Cats" på Animal Planet viste de fra et college hvor kjæledyr var tillatt, studentene og dyrene hadde det veldig bra.
Aurora M. Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Jeg anbefaler deg varmt å melde deg som fosterhjem for DB, Kattens Vern eller andre frivillige organisasjoner. Nå som våren er i anmars har de fleste et prekært behov for flere fosterhjem, både akutt og av lengre varighet. Kattene vil da i de fleste tilfellene være ferdig kastrert, chippet og vaksinert. De aller fleste fosterhjemskatter skal heller ikke ut, så da slipper du å tenke på det. Varigheten kan du også selv bestemme. Nå kommer det endel kattunger inn, så da får du leken og hyggen med de, samtidig som du gjør en fantastisk god gjerning!
Gjest Badabing Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Søsteren min har hund, og det går absolutt bra. Problemet er jo at hun blir veldig bundet. Hun må dra hjem fra universitet midt på dagen for å lufte, må si nei til en del sosialt og må hjem etter vorspiel osv for å lufte. Jeg vil også påstå at det er et must at man har noen til å stille opp med litt pass i de mest hektiske eksamensperiodene. Vi har passet hunden hennes ganske mye. Hun spør ikke, men jeg ser jo at hun blir sliten innimellom. I tillegg må du tenke på om du vurderer utveksling og sånt.
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 hvis du skal ha noe annet enn en rotte (chivava), hamster eller småkryp så anbefaler jeg å bo på utsiden av storbyen.. 1
Gjest Badabing Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 hvis du skal ha noe annet enn en rotte (chivava), hamster eller småkryp så anbefaler jeg å bo på utsiden av storbyen.. Det vil jeg påstå er en gammel myte. En kompis har til og med en brukshund midt i Oslo, og det er den flinkeste hunden og også en av de gladeste hundene jeg vet om. Alt har med eier å gjøre, du har jo de som har jakthunden sin stående i gjerding hele dagen selv om de bor på bondegård også. 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Det vil jeg påstå er en gammel myte. En kompis har til og med en brukshund midt i Oslo, og det er den flinkeste hunden og også en av de gladeste hundene jeg vet om. Alt har med eier å gjøre, du har jo de som har jakthunden sin stående i gjerding hele dagen selv om de bor på bondegård også. blir det ikke litt anderledes når det er brukshund? ja, jeg vet, de burde ikke hatt jakthunder 1
Gjest Badabing Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 (endret) blir det ikke litt anderledes når det er brukshund? ja, jeg vet, de burde ikke hatt jakthunder Jeg vil si at brukshunder er blant de vanskeligste å stimulere og få til å passe i en by, og jeg tenkte vel at den ikke passet inn i byen til jeg så dem sammen. De er skikkelig radarpar, og hunden er med overalt. Blir riktignok ikke brukt til å samle sau, men får masse hjernetrim likevel. Og når jeg da på landet ser alle bordercolliene som stort sett står i en gjerding hele dagen og brukes noen få ganger i året, synes jeg vel at bybikkja har det best. Jeg ser jo også hvor mye tur søsteren min går med hunden sin. Vi kan jo bare slippe hundene våre ut i hagen, mens hun må gå tur ned til parken flere ganger om dagen. Så hunden hennes får minst like mye mosjon som våre. Det krever mer av eieren å ha hund i byen, men er ikke umulig. Endret 22. april 2012 av Badabing 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå