Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg sliter litt med å finne meg jobb, og trenger noen tips. Det første problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg søker. Jeg er student i Bergen, og trenger egentlig en deltidsjobb fra høsten av, men jeg sliter litt økonomisk nå og skulle gjerne hatt en sommerjobb også. Det andre problemet er at jeg bare kan jobbe i juni og august, da hele juli går med til to store utlandsturer (bestillt og betalt for over et år siden, og kan ikke endres på). Jeg føler selv jeg stiller mye dårligere når jeg ikke er tilgjengelig for arbeid i juli.

Har tenkt på å kontakte noen vikarbyrå for å høre om de kan hjelpe meg med å finne noen kortere vikariat, men hvordan går jeg frem?

Ringer man, møter opp, sender mail? Noen som vil anbefale noen vikarbyråer i Bergen? Jeg har 2-års butikkerfaring, og søker derfor primært sett en butikkjobb. Har søkt ca 20 stillinger til nå (både utlyste og ikke-utlyste), men ikke fått noe napp til nå.

Takker for alle tips og råd?:) Begynner å bli ganske desperat...

Skrevet

Vikarbyråene har som regel et skjema de vil du skal fylle ut på nett, med erfaringer, ønsker, kompetanse osv. Min erfaring er at det stort sett er bortkastet å kontakte dem før du har fylt ut denne. Jeg har pleid å fylle den ut, og så vente 2-3 dager. Noen ganger har de kontaktet meg, hvis ikke så ringer jeg og forklarer at jeg har fylt den ut, og er interessert i å komme til et intervju. Det aller beste er om du har sett deg ut et par stillinger de har liggende ute på forhånd som du kan "søke" på. Dette trenger ikke nødvendigvis å være stillinger du faktisk kunne tenke deg, men riktig type stilling. I annonsen vil det gjerne være et navn, så du kan be om å bli satt over til riktig person med en gang. Dette vil samtidig gi konsulenten i vikarbyrået et raskt overblikk over hva slags stillinger du kan tenke deg.

Jeg kjenner dessverre ikke Bergen, eller markedet for sommerjobber, så du får prøve deg litt frem. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...