Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på når er det fint og få andremann?er det bedre å få lite eller større mellomrom?

fordeler og bakdeler med forskjellige aldersforskjeller?

dere som har barn med mindre enn 2 års mellomrom, hvordan har det vært?er det noe dere vil anbefale eller fraråde?

ja...jeg er allerede verpesjuk...jeg fikk drømmebabyen så jeg vet ikke hva slitsomt betyr enda..men spiralen sitter fremdeles i og er planlagt å sitte i til vår lille solstråle blir 2 år.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter. Det er 6 år mellom de. De har aldri kranglet! Aldri! De er gode venner da den eldste er litt barnslig og den yngste er voksen for alderen.

Den eldste var såpass stor da minsten kom at jeg følte jeg hadde all verdens tid til å ta meg av den minste uten at det gikk ut over den største. Helt ypperlig aldersforskjell, syntes jeg, da.

Nå er de 17 og 11 og veldig nære hverandre :jepp:

Min venninde har ei på 4 og ei på 1 og de sliter med masse sjalusi. Hun hadde også dårlig samvittighet da minstejenta kom fordi hun følte hun ikke strakk til for begge barna, da de begge var så små.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat to år mellom mine, og syns det er passe :)

Skrevet

Jeg har jente og gutt med 6 år mellom. Synes det er helt fantastisk, da man virkelig kan kose seg med babytiden med begge, uten å få dårlig samvittighet fordi man har en liten til å ta seg av. De krangler veldig lite. Men gode lekekamerater er de heller ikke. Men de har et godt forhold, og finner på en del ting sammen og.

Har en venninne som har 1,5 år mellom sine 2 og hun er kronisk sliten, første året var hun utslitt og deprimert, for hun følte hun aldri strakk til. Hun har to gutter, de krangler veldig mye. Men de er bare 3 og 5 år, så det kan jo sefølgelig bli bedre jo eldre de blir.

Skrevet

Fordelar og ulemper med alt. To tette er meir slitsomt, men ungane får sannsynlegvis (jada, mange unntak) stor glede av kvarandre gjennom oppveksten, dei er på omtrent same nivå ift leik og vener, legg seg samtidig og kan ofte etter kvart nytte dei same kleda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 år er best :) Da blir eldstemann en bra storebror/søster, uten å bli for gammel til at de kan gjøre ting sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt fantastisk, da man virkelig kan kose seg med babytiden med begge, uten å få dårlig samvittighet fordi man har en liten til å ta seg av.

Det var et veldig godt poeng, altså! Tror nesten jeg må overtale kjæresten til å vente med nummer to. 4-5 år er kanskje bedre enn 6.

Hvem gidder å krangle med en 5 år yngre søsken, lizm?

Skrevet

Jeg har to gutter. Det er 6 år mellom de. De har aldri kranglet! Aldri!

Om du skal lyve så lyv med noe som er sansynlig.

• Liker 1
Skrevet

jeg har to år mellom mine og synes det er supert. Nå er minsten bare 8 mnd, så jeg vet jo ikke hvordan det blir når de blir eldre.

Skrevet

Jeg hadde fire år mellom og de er ikke venner ennå, 12 år etter at yngste ble født..

Skrevet

Mellom oss søskenene så var det 6 år mellom yngste og midterste og 7 mellom midterste og eldste. Var ikke venner før vi var voksne.

AnonymBruker
Skrevet

Det var et veldig godt poeng, altså! Tror nesten jeg må overtale kjæresten til å vente med nummer to. 4-5 år er kanskje bedre enn 6.

Jeg har en bror som er 5 år yngre enn meg, og vi kranglet/sloss så mye at det er et under at begge kom fra det med livet i behold :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Om du skal lyve så lyv med noe som er sansynlig.

Det er faktisk sant. De har aldri kranglet! Eldstemann er jo 6 år eldre og skjønner at det ikke er noe poeng å krangle med en som er 6 år mindre, og minsten ser opp til storebror.

De har aldri kranglet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 søstre. Det er 3 år mellom hver av oss. Jeg kranglet mye med hun som er 3 år yngre enn meg, men aldri med hun som er 6 år yngre enn meg.

Hun var jo liten, liksom..... Jeg var vel mer sånn at jeg tok meg av henne, passet henne litt og sånn....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 1,5 mellom mine og det har vært noen tøffe tak. Men de er stort sett gode venner og passer på hverandre disse to guttene.

Vi er 6 søsken, 5 gutter og meg. Vi er 39,32, 26, 24, 19 og 15.

Vi 2 eldste har god kontakt er kjempevenner. De 4 andre har vi ikke noe godt forhold til.

Skrevet

Tror ikke det er noen fasit her. Det er fordeler og ulemper med alt. Men hvis du ønsker dem tett så ville jeg vært forberedt på at det er en mulighet for at babyen blir mer krevende med alderen eller at en evt nestemann ikke er like lettvint (selvom det selvsagt kan skje det og). :)

Skrevet

Jeg... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg... :sjenert:

jeg også :) jeg og min yngste bror er 6 år i mellom og det var som noen sa over her "utrolig at vi kom ut av det med livet i behold". jeg var minimamma for han når han var liten og det var koslig egentlig, så kom jeg i tenårene og "HAAAAAAAAAATET" han :fnise:, med en gang jeg flyttet for meg selv savnet vi hverandre og ble bestevenner som ofte var sammen, og slik er det nå også :)

jeg og min storebror er det 8 år i mellom og vi har aldri hatt noe særlig kontakt egentlig..

når jeg var barn, var han tenåring, når jeg ble tenåring, var han voksen og gift, når jeg ble voksen var han godt gift med 2 barn.

jeg har nå fått barn selv og fått litt bedre kontakt, men vi er veldig forskjellige med veldig lite til felles egentlig..dessverre..

tusen takk for svar alle sammen!jeg tror vi venter til ^mini-me^ blir 2 år :) jeg antar han kommer i en mer aktiv fase om ikke så alt for lenge :)

Skrevet

Det er 2 år 3 mnd mellom mine og det er en fin avstand. Såpass nært at jeg håper de leker fint med hverandre, men likevel ikke så nært at det har blitt for mye stress.

AnonymBruker
Skrevet

:krangle:

:rodme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...