Gjest HuskyPusky Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Jeg må kjøpe meg en sykkel, og ut ifra hva jeg har tenkt å bruke den til så tenkte jeg at kanskje noen av dere kan hjelpe meg å finne en rimelig en! Har ikke tenkt å svi av tusener på dette prosjektet, men håper å komme på under 5000 inkl skjermer og sånne ting + sykkelhjelm. (I tillegg må jeg kjøpe sykkelstativ til bil og springer). Uansett, bruksområder: Fremkomstmiddel: hovedsakelig på asfaltveier. Små turer, type til og fra butikken. Kanskje et par småturer i uka. Trene bikkja: Her er det også asfaltveier eller skogsveier. Ikke stier o.l så jeg trenger nok ikke noe terrengsykkel. Her er det heller ikke snakk om å komme seg i en superhøy hastighet, men bare en helt grei rolig tur hvor bikkja kan løpe glad ved siden av. Jobb: Jeg jobber som lærer og vi tar ofte sykkelturer med elevene. Bl.a. skal vi på en 7 mils sykkeltur senere i vår, på asfaltveier. Sykkelen jeg kjøper skal med andre ord ikke være en treningsmaskin. Den heftige treninga tar jeg på andre måter. Sykkelen skal heller være mer som et greit og praktisk fremkomstmiddel som hovedsakelig brukes på asfaltveier. Tips noen? Holder det f.eks med en sykkel fra biltema? (Jeg er absolutt helt blank på området).
Gjest HuskyPusky Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Dytter litt på denne jeg, i håp om at det er en erfaren (eller uerfaren) sykkelentusiast som vil gi meg noen tips
Witten Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Ut i fra dine behov ville jeg anbefalt deg en terrengsykkel eller hybridsykkel. Nå er det viktig å huske at bruksområdet til terrengsykkel ikke bare er å skogen, men også asfalt. Med den typen sykkel vil du nesten ikke ha noen begrensninger på hvor du kan sykle. XXL har denne uken et bra tilbud på Merida Juliet Redwood sykkel, som er mye sykkel for pengene. Kr. 1499 Sykkel: http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykler/juliet-redwood-terrengsykkel-12-1079482 Tilleggsutstyr: Skjermer: kr. 199 Sykkelstøtte: kr. 99 Sykkellys for å bli sett: kr. 149 Sykkelstativ til bil: kr. 449 Sykkellås: fra kr. 200 Springer: kr. 489 Totalt: kr. 3084 Ikke så ille det får alt du trenger Evt så kan du oppgradere til en Merida Juliet Striker hybridsykkel som er en adskillig bedre: http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykler/juliet-crossway-striker-hybridsykkel-12-1079494 Da blir totalprisen: kr 4584 (som fortsatt er under 5000 som var grensen din) Håper dette ikke ble for rotete
Witten Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Glemte sykkelhjelm men det koster ikke allverdens. Fra sirka kr. 250+ for en akseptabel hjelm
Gjest HuskyPusky Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Tusen takk for svar Den skal jeg definitivt vurdere!
frida J. Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Slik du beskriver behovet ditt så tror jeg kanskje du burde sjekke ut disse: www.nirve.no Dette er veldig fine sykler sykler som passer perfekt for oss som ikke bruker sykkelen til ren trening. Se på denne her for eksempel: http://www.nirve.no/cruisersykler-1/damesykkel/pen-damesykkel-fra-nirve.html Noe av det fineste jeg har sett! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå