Gå til innhold

Anbefal meg en sykkel :)

Anbefalte innlegg

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Jeg må kjøpe meg en sykkel, og ut ifra hva jeg har tenkt å bruke den til så tenkte jeg at kanskje noen av dere kan hjelpe meg å finne en rimelig en! Har ikke tenkt å svi av tusener på dette prosjektet, men håper å komme på under 5000 inkl skjermer og sånne ting + sykkelhjelm. (I tillegg må jeg kjøpe sykkelstativ til bil og springer).

Uansett, bruksområder:

Fremkomstmiddel: hovedsakelig på asfaltveier. Små turer, type til og fra butikken. Kanskje et par småturer i uka.

Trene bikkja: Her er det også asfaltveier eller skogsveier. Ikke stier o.l så jeg trenger nok ikke noe terrengsykkel. Her er det heller ikke snakk om å komme seg i en superhøy hastighet, men bare en helt grei rolig tur hvor bikkja kan løpe glad ved siden av.

Jobb: Jeg jobber som lærer og vi tar ofte sykkelturer med elevene. Bl.a. skal vi på en 7 mils sykkeltur senere i vår, på asfaltveier.

Sykkelen jeg kjøper skal med andre ord ikke være en treningsmaskin. Den heftige treninga tar jeg på andre måter. Sykkelen skal heller være mer som et greit og praktisk fremkomstmiddel som hovedsakelig brukes på asfaltveier. Tips noen? Holder det f.eks med en sykkel fra biltema? (Jeg er absolutt helt blank på området).

Videoannonse
Annonse
Gjest HuskyPusky
Skrevet

Dytter litt på denne jeg, i håp om at det er en erfaren (eller uerfaren) sykkelentusiast som vil gi meg noen tips :)

Skrevet

Ut i fra dine behov ville jeg anbefalt deg en terrengsykkel eller hybridsykkel. Nå er det viktig å huske at bruksområdet til terrengsykkel ikke bare er å skogen, men også asfalt. Med den typen sykkel vil du nesten ikke ha noen begrensninger på hvor du kan sykle.

XXL har denne uken et bra tilbud på Merida Juliet Redwood sykkel, som er mye sykkel for pengene. Kr. 1499

Sykkel: http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykler/juliet-redwood-terrengsykkel-12-1079482

Tilleggsutstyr:

Skjermer: kr. 199

Sykkelstøtte: kr. 99

Sykkellys for å bli sett: kr. 149

Sykkelstativ til bil: kr. 449

Sykkellås: fra kr. 200

Springer: kr. 489

Totalt: kr. 3084

Ikke så ille det får alt du trenger :)

Evt så kan du oppgradere til en Merida Juliet Striker hybridsykkel som er en adskillig bedre:

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykler/juliet-crossway-striker-hybridsykkel-12-1079494

Da blir totalprisen: kr 4584 (som fortsatt er under 5000 som var grensen din) :)

Håper dette ikke ble for rotete :)

Skrevet

Glemte sykkelhjelm men det koster ikke allverdens. Fra sirka kr. 250+ for en akseptabel hjelm :)

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Tusen takk for svar :) Den skal jeg definitivt vurdere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...