Gå til innhold

Lage kule profilbilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg ser mange på facebook har sånne kule profil- og overskriftsbilder. Gjerne av seg selv eller hunden sin eller noe, men de har sånn fine, duse farger i bildet liksom, om dere skjønner hva jeg mener? Fargene er ikke nødvendigvis naturlige heller. Ser ut som det er et slags "filter" over bildet med f.eks rosa eller blå nyanser, eller gjerne flere farger.

Hvordan får man til det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Bare for å skjønne hva du snakker om, sånn som dette?

rollip-effect-761099.jpg

I Picasa (gratis bildebehandlingsprogram) kan du i hvert fall legge på en effekt som de kaller kryssfremkalling. Tror det er det du er på jakt etter, etter måten du beskriver det på i hvert fall. Bildene ser ut som om de er fremkalt på gamle måten og så har falmet litt?

Endret av Tekola
Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Hm... Du kan jo prøve å laste ned Picasa og se om du finner noe som passer i redigeringsmodusen der? Tror noe lignende skal være mulig, hvis ikke må du nok heller bruke Photoshop eller lignende. :)

Edit: Du har en funksjon som heter "gjør sterkere" som kanskje skaper den effekten du er ute etter.

Du lærer av å leke deg med det, uansett! :)

Endret av Tekola
AnonymBruker
Skrevet

Ok, skal prøve på det, takk :)

Skrevet (endret)

Du tenker kanskje på fargene i iTunse-reklamen for Coldplay - Viva La Vida som kom i 2008:

Veldig mange som har ønsket å gjenskape denne looken i photoshop etc.. Hvis du googler feks "coldplay photoshop tutorial" så får du flere treff på guider/tutorials for å lage denne looken.

For eksempel denne: http://www.tutorial9.net/tutorials/photoshop-tutorials/design-a-coldplayapple-inspired-portrait-in-photoshop/

Dette krever litt photoshop-skills, men guiden kan nok gi deg en pekepinn på hvordan du kan få til noe, hvis du vil prøve deg i photoshop. ;)

Endret av proxypac
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ut at det var bilder fra Instagram jeg hadde sett, så skaffet meg det! :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...