Gjest litt her Skrevet 23. januar 2004 #1 Skrevet 23. januar 2004 Samboeren min har hatt et langt forhold bak seg, dette har da medført mange bilder av opplevelser de hadde sammen. Disse bildene har han i album. Det jeg lurer på er hvordan andre reagere på sånt. han ikke har kastet de ennå, men at de står framme. Sjøl har jeg ikke reagert på det.... han har jo hatt en fortid han som alle andre. Hvordan gjør dere andre ..... vil dere helst at bilder av ekser ikke skal være fremme/gjemmes bort/ødlegges.. Bare lurer på om jeg reagere lite
blåveis Skrevet 23. januar 2004 #2 Skrevet 23. januar 2004 Min kjære har sine bilder liggende i en kartong i boden.. Jeg driver å maser på at han skal få satt dem i album (er jeg rar da?). De viser jo livet hans, så jeg synes det er viktig at han tar orntlig vare på dem. Det at han hadde hatt hengende oppe bilder av tidligere damer, hadde jeg derimot ikke satt pris på!! (det måtte i så fall være et bilde som var spesielt for ham av en annen grunn enn pga dama.. hva nå enn det måtte være.. klarer ikke helt å forestille meg en ok grunn.. ) At album med slike bilder i står i hyllene osv, høres helt riktig ut, synes jeg.. (om bare mannen hadde fått satt dem i album.. )
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2004 #3 Skrevet 23. januar 2004 Vi har begge hatt et liv før vi møttes. Og har masse bilder tatt på hver sin kant. Disse er satt i album som vi har stående fremme. Det er ikke noe problem, og vi har aldri diskutert hvorfor det bare er slik.
Gjest sunshine-t Skrevet 23. januar 2004 #4 Skrevet 23. januar 2004 jeg har ikke noe problem egentlig. men som mannfolk flest, så har han ikke så mange bilder i utgangsspunktet.. men som tidligere nevnt, så har vi begge hatt et liv før vi traff hverandre.
Fakse Skrevet 23. januar 2004 #5 Skrevet 23. januar 2004 Hans fortid, inklusive x-damer, har formet han til den mannen han er i dag og den mannen jeg elsker. Nå har ikke dette vært en problemstilling hjemme hos oss, men jeg ville ikke hatt noe i mot bilder av en x (og av andre ting han har opplevd før meg) stående i hylla. Noe annet blir å henge det på veggen, som flere her sier. Om han ikke har et avklart forhold til sin x, og om han stadig ser på disse bildene blir det selvfølgelig også noe annet, de fleste album støver jo bare ned i stede for å bli sett i
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2004 #6 Skrevet 23. januar 2004 Min samboer har to forhold på 10 og 11 år bak seg. Og naturligvis er det en del bilder fra dem begge. Jeg har ingenting imot det, det er som noen sa en del av livet hans.
Gjest Ajax Skrevet 23. januar 2004 #7 Skrevet 23. januar 2004 Hva er problemet? jeg tror kanskje du overdriver litt.. så lenge han ikke har de på veggen? du har sikkert bilder du også fra din fortid.
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2004 #8 Skrevet 23. januar 2004 som sagt jeg bryr meg ikke... jeg bare spurte om meninger her inne...:-) men alle tolker vel innlegget som de vil.....
Mossa Skrevet 23. januar 2004 #9 Skrevet 23. januar 2004 Vi har begge bilder fra fortiden/ekser. Så lenge de er i album er det helt greit....men havner de over senga vår, blir det bråk :D
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 25. januar 2004 #10 Skrevet 25. januar 2004 Vi har og begge lange forhold bak oss, men litt etter litt har ting og tang fra den tiden forsvunnet, ikke det at noen har reagert på det, men jeg finner mye større mening i å ta vare på alle de nye minnene vi har skapt sammen, samme mener min sambo. Minnene fra fortiden vår har vi i tankene våre....
Gjest Mrs. Potter Skrevet 25. januar 2004 #11 Skrevet 25. januar 2004 Jeg har album med bilder av min tid sammen med eks'en. Synes det er helt naturlig,kan ikke slette alt som skjedde i livet mitt før jeg ble sammen med min nåværende samboer. Tror ikke han bryr seg om det,han sier iallefall ingenting. han har ingen bilder verken av eks-kjærester eller noe annet(han tar ikke bilder)
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 #12 Skrevet 26. januar 2004 Hva om en ektefelle er død da? Man setter dai ikke et strek etter et langt liv inne i en bod. Og om det er barn med i bildet. Sier seg selv at mor/far er i albumet videre i livet.
Gjest Madden Skrevet 26. januar 2004 #13 Skrevet 26. januar 2004 Enhver får jo gjøre som de føler for! Jeg synes personlig ikke bilder av min mann og hans ex'er, eller bilder av meg og mine ex'er har noe i album på stua å gjøre! Hvem iallverden skal han dele disse minnene med? Jeg tenker som slik: bilder er en påminnelse om stunder som har vært, mennesker man har/har hatt kjær, opplevelser og minner som man vil kunne ta frem ved hjelp av albumene... Men hvorfor skal jeg ta frem bilder av mine ex'er? hvem iallverden er interressert i å se på disse? våre fremtidige barn? venner? Det finnes selvsagt gode argumenter både for og imot, men jeg for min del synes ikke noe om å ha bilder fra vår fortid stående fremme. Jeg har fjernet det jeg selv ikke vil ha med meg videre i det livet vi nå skal bygge sammen. Og resten, ja det har jeg stuet i kottet sammen med andre minner som kanskje kan være gode å ha en tung dag! Vår fremtid har vi valgt å bygge sammen, og våre minner skal fylle albumene vi lager herfra!
Livets datter Skrevet 26. januar 2004 #14 Skrevet 26. januar 2004 Men hvorfor skal jeg ta frem bilder av mine ex'er? hvem iallverden er interressert i å se på disse? våre fremtidige barn? Faktisk ikke helt umulig. Jeg synes det er morsomt å bla i min mors album fra før hun traff pappa. Festene hun var på... kjæresten hennes den gang... osv. Man må ALDRI finne på å kaste gamle bilder, bare fordi livet har forandret seg. Men de gamle albumene trenger ikke "orkesterplass" midt i stua!
Gjest Madam Felle Skrevet 26. januar 2004 #15 Skrevet 26. januar 2004 Både min kjære og meg har bilder fra fortiden som er i album som står i stuen. Alle har en fortid, og den kan en aldri ta bort.
Gjest Zalomine Skrevet 26. januar 2004 #16 Skrevet 26. januar 2004 Bildene fra året med min eks er stappet inn i et skap, de fikk ikke være med i albumet (jeg limte ikke bildene fra dent iden i album før etter et bruddet var et faktum, og da valgte jeg å plukke dem ut, bare sette inn bildene uten ham (det var et avstandsforhold, så det gikk greit) Noe annet er laaaaange forhold, og der det er barn i nne i bildet. I mitt tilfelle var det bare... en eks, et år, en feil. Hos oss ble "mitt" album til "vårt", men det er jeg som limer. Han tar bildene, jeg putter dem inn. Han er gutt. Han har ikke masser av biler og album fra før min tid. Ligger noen bilder i ei hylle på stua i konvolutter. Jeg har spurt om han vil ha dem i album, men han bryr seg ikke. Alle får gjøre det på sin måte.
Gjest som Factor Skrevet 26. januar 2004 #17 Skrevet 26. januar 2004 Bilder kan/ skal man ta vare på som en del av sin historie. Noen bilder kan stå framme, andre kan stå i album. Synes man skal respektere den andres fortid og strekke seg langt når det gjelder visuell dokumentasjon av denne.
La Guapa Skrevet 26. januar 2004 #18 Skrevet 26. januar 2004 :D Det er bare jeg som har bilder og de ligger i boden i en eske. Men det er ikke sånne kline-bilder og sånt da.De har jeg faktisk kastet. :D La Guapa
jente|20 Skrevet 28. januar 2004 #19 Skrevet 28. januar 2004 det irriterer meg, men gutter gir f i mye, og tror ikke de bryr seg mye om bilder osv.. mange av dere sier jo nettopp dette.. ga han noen bilder fra ferien vår, og forstørra et, vet ikke om han har gidda og sett på dem engang, de ligger hveffal henslengt i skuffa ;p jeg har bilder av meg og xn i album.. tror ikke jeg kommer til å ha de fremme ellernoe.. greit å ha, men det er vel ikke typen sin favorittgjenstand akkurat.. ser for meg jeg og han sitter og mimrer rundt albumet mitt.. haha..
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #20 Skrevet 29. januar 2004 Bildene fra bryllupet med ex mannen min og romantiske ferier har jeg lagt på loftet hos mamma.. Ja, det en del av meg, men ser ikke poenget i at de skal være her i vårt nye felles hjem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå