blåveis Skrevet 23. januar 2004 #1 Skrevet 23. januar 2004 I en debatt om ekteskap i ung alder før og nå på "generell debatt" ble det trukket inn begrepene "4 års krise" og "7 års krise". Jeg har i andre sammenhenger hørt om "1/2 års krise" og "1 års krise". Jeg har derfor snakket med flere jeg kjenner som har hatt lange forhold, både noen som har slått opp og noen som fremdeles er sammen. Det virker på meg som det slett ikke er noen slike "regler". Mange har aldri hatt noen kriser, noen har hatt kun en krise og det var da de slo opp. Et par hadde hatt en "krise" etter 2 år. Min egen samboer mente at dette med "kriser" er noe folk har diktet opp for å rettferdiggjøre problemen i forholdet.. Selv tror jeg heller ikke at det finnes tidspunkter som er typiske "krisetidspunkter" i et forhold, da alle forhold utvikler seg i ulike tempoer (like lange forhold kan være på svært ulike stadier). Jeg tror at evt kriser kommer mer av personlig utvikling av de to i forholdt og forholdene omkring dem. Jeg tror også det er godt mulig å ha lange forhold uten noen gang ha noen "krise". Hva tror dere?
~Moon~ Skrevet 23. januar 2004 #2 Skrevet 23. januar 2004 Har fint liten tro på slike årskriser jeg også altså.
Gjest glamourgirl Skrevet 23. januar 2004 #3 Skrevet 23. januar 2004 Jeg tror sånne årskriser fungerer litt som selvoppfyllende profetier. Forventer man en krise etter X antall mnd eller år, kan du banne på at den kommer!
Malou Skrevet 23. januar 2004 #4 Skrevet 23. januar 2004 Jeg tror dette med 7-årskriser, 1-års kriser etc er mer enn myte enn sannhet. Selvfølgelig kan det oppstå en krise i et forhold, men det skyldes nok mer andre faktorer enn hvor lenge forholdet har varet. Tror også helt klart på at man kan ha et forhold uten de store krisene. Ikke et forhold uten storm, men stormer som blir ridd av før den store orkanen kommer. Jennifer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå