AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Sønnen min har et rødt merke på armen, med små prikker, ser ut som et klypemerke. Da jeg spurte han om hva som har skjedd så sa han at det var pappa, mens han så en annen vei..Så sa han at det gjør ingenting, det går bra..! Da jeg sa at jeg skulle snakke med pappa om dette så ombestemte han seg og sa at han ikke visste hva som hadde skjedd. Vet ikke hva jeg skal tro. Sier han at det er pappa(stefar) fordi han vil ha sympati og trekker løgnen når jeg sier jeg skal snakke med han eller snakker han sant og trekker seg fordi at han er redd? Jeg vet at han er redd, men jeg vet ikke hva jeg skal tro...Jeg vil jo ikke være av de som lar slike ting skje. Han har sagt slike ting til meg før og trukket seg, og jeg har tatt det opp med pappa da og han benektet alt og ble litt sint for at jeg beskyldte han for noe sånt.Han er forresten en utålmodig og hard far. Og denne gangen er det merke... Hva ville dere ha gjort? Sønnen min er forresten 6 og et halvt år. Hilsen engstelig mor.
Sophia Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Høres ut som om barnet ditt er redd. Han vil ikke at du skal ta det opp med stefar fordi da er han redd for at han kan bli mer voldelig. Du sier jo selv at han er en utålmodig og hard far. Synes varselsklokkene ringer her 4
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Utålmodig og hard? Hvorfor tar du sjansen på å utsette sønnen din for en slik person? Eller er dette et tulleinnlegg for å sverte steforeldre generelt, i såfall er du jo kommet til rett forum 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Jeg tror nok jeg ville investert i en slik http://www.knowyournanny.com/ Sikkert mange som er uenige med meg, men i et slikt tilfelle ville jeg ikke brydd meg.
Carrot Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Jeg tror nok jeg ville investert i en slik http://www.knowyournanny.com/ Sikkert mange som er uenige med meg, men i et slikt tilfelle ville jeg ikke brydd meg. Dersom man ikke stoler på den man overlater barnet til er det helt sikkert greit med en slik overvåking - personlig ville jeg heller latt være å overlate barnet mitt til noen jeg ikke stolte på. Når det gjelder TS og din problemstilling... Dersom du selv mener stefar er en hard og utolmodig person overfor din sønn syns jeg det i seg selv er grunn nok for å vurdere hvordan dette virker på barnet ditt. Jeg ville aldri latt noen være hard eller utolmodig overfor mitt barn, mitt barn skal ha trygghet, kjærlighet, forståelse og oppfølging i en trygg atmosfære - ikke en hvor jeg vet de er redde! 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Det er bare ikke så enkelt...Vi har barn sammen også. TS
Mina25 Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 En skal alltid ta barn på alvor, men det han prøver å si kan jo være no helt annet. Barn tror ofte voksen ser hvordan de tenker og vet hvordan de har det inni seg. Jeg synst du bør ta det opp med skolen/helsesøster for hvordan du skal gripe det an. Det trenger selvfølgelig ikke være far, men noe helt annet. Du kan jo prate sammen med sønnen din, uten å si at du skal prate med far. Et tips kan være å prate om hemmeligheter med sønnen din. Forklare han at hemmeligheter er noe som gjør at en blir glad når en tenker på det. Visst en ikke blir glad, så er det ikke noen hemmelighet. Men søk råd ho profesjonelle! 1
Gjest grapefrukt Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Det er bare ikke så enkelt...Vi har barn sammen også. TS Vet du hva? Det er faktisk så enkelt. Som mor er din viktigste rolle å beskytte barna dine, og hvis du tror det ligger noe mer bak så finnes det ikke noen unnskylding for å ikke gjøre noe i denne situasjonen. 5
Glorya82 Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Er han hard mot sine egne barn og eller mest mot din sønn? Redde barn er ikke bra! Jeg gikk selv gjennom hele barndommen og var redd faren min, han var hard og streng som F! Det har ikke gjort meg noe bra hverken da eller senere. Jeg var et utrygt barn og det preget meg gjennom hele oppveksten, dårlig selvtillit, angst etc. Først i voksen alder at det har gått mer over. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å tro på gutten din og tar det alvorlig. Gjør noe med det! ingen barn skal gå rundt å ha det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Er han hard mot sine egne barn og eller mest mot din sønn? Redde barn er ikke bra! Jeg gikk selv gjennom hele barndommen og var redd faren min, han var hard og streng som F! Det har ikke gjort meg noe bra hverken da eller senere. Jeg var et utrygt barn og det preget meg gjennom hele oppveksten, dårlig selvtillit, angst etc. Først i voksen alder at det har gått mer over. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å tro på gutten din og tar det alvorlig. Gjør noe med det! ingen barn skal gå rundt å ha det sånn. Han er sånn mot alle. Men han klager kanskje mest over min sønn...
Gjest Tine Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Hvordan barnet ditt har det er ene og alene ditt ansvar, det er han du skal være lojal mot, ikke stefar. Som mor synes jeg det er ubegripelig at du godtar at stefar er hard og utålmodig mot barnet ditt, og hva hadde du egentlig forventet da du konfronterte han? Hjertet mitt blør for barnet ditt som ikke kan føle seg 100% trygg i eget hjem, håper du finner styrke til å forlate denne mannen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" Trenger jeg si mer. Nå sier jeg ikke at stefar vil ta livet av sønnen din, men hvorfor utsette barnet/ barna for en voldelig stefar og far. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Her må du som mor ta ansvar å sørge for trygghet for barna dine. Det hjelper ikke at dere har barn sammen så lenge barna ikke har det bra. Du må spørre deg selv om hva som er viktigst, barnas trygghet/sikkerhet eller at du slipper å være alene med barna. Vi trenger ingen ny Christoffer-sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå