Gjest Herr Drue Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 (endret) For et par dager sida møtte jeg en venn jeg ikke hadde sett på 6-7 år. Ikke husker jeg når eller hvor vi møttes sist, men vedkommende sa likevel "takk for sist". Det syntes jeg hørtes merkelig ut. Er det bare meg? Jeg mener man kan si det dersom det skjedde noe begivenhetsrikt sist man møttes, og at det i tillegg gjerne ikke er altfor lenge sida. Endret 21. april 2012 av Herr Drue
Mamma1 Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Nei, jeg syns ikke det må ha skjedd noe spesielt sist man møttes, men det bør ikke ha gått mange år nei.
Gjest Eurodice Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 For et par dager sida møtte jeg en venn jeg ikke hadde sett på 6-7 år. Ikke husker jeg når eller hvor vi møttes sist, men vedkommende sa likevel "takk for sist". Det syntes jeg hørtes merkelig ut. Er det bare meg? Jeg mener man kan si det dersom det skjedde noe begivenhetsrikt sist man møttes, og at det i tillegg gjerne ikke er altfor lenge sida. Dette hørtes pussig ut. Selv sier jeg vel noe sånt som "det var lenge siden" når jeg blir overrasket over å treffe noen jeg ikke har sett på lenge, flere år kanskje. Ellers er jeg enig med deg, bortsett fra at det ikke nødvendigvis behøver å ha hendt noe spesielt.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Det er vanlig å si Takk for sist når sist var et arrangement eller en begivenhet eller lignende. Man sier ikke Takk for sist når siste gangen man møttes var på bussen eller i butikken. 2
Gjest Herr Drue Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Dette hørtes pussig ut. Selv sier jeg vel noe sånt som "det var lenge siden" når jeg blir overrasket over å treffe noen jeg ikke har sett på lenge, flere år kanskje. Ellers er jeg enig med deg, bortsett fra at det ikke nødvendigvis behøver å ha hendt noe spesielt. Så man kan si det selv om man møttes på butikken t.d.? Jeg mener fortsatt at dette virker litt rart.
Gjest Eurodice Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Så man kan si det selv om man møttes på butikken t.d.? Jeg mener fortsatt at dette virker litt rart. Det jeg tenkte på, var at man kunne vært i et selskap eller noe sammen og hatt det hyggelig. Så når man treffer hverandre en tid etter, er det naturlig å takke for sist. På butikken og bussen eller hvor det måtte være, blir det merkelig, synes jeg.
Gjest Herr Drue Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Da har det jo hendt noe spesielt, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 hvis den forrige gang man møttes var i en begravelsen, da er det vel ganske upassende å si "takk for sist"?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 hvis den forrige gang man møttes var i en begravelsen, da er det vel ganske upassende å si "takk for sist"? Ja, eller i en ulykke eller en rettsak eller da man ble avslørt med den andres ektfelle, f eks. Men det sier seg vel selv.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 ok. jeg har aspergers så jeg vet ikke alltid hva som er riktig. plumper ut med mye dumt til tider...
Gjest Eurodice Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Da har det jo hendt noe spesielt, tenker jeg. Ja, det kan man jo si .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå