Gå til innhold

Hvor finne oppkrift på hentesettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har forelsket meg i en bukse jeg har sett bilde av på nett, men klarer ikke å finne oppskriften eller hvor den er fra. Bildet fant jeg av å google, se post nummer 6 i denne tråden, det andre bildet: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=366030 (det kommer opp en boks for pålogging når du trykker på linken, men denne er det bare til å krysse ut).

Jeg har meldt meg inn der bare for å sende melding til hun som la ut bildet, men ikke fått svar. Ikke så rart, siden det er en stund siden hun fikk sin siste baby! Jeg har også lett på nett, og jeg har bladd gjennom permer på husfliden.

Noen som kan hjelpe meg? Jeg har virkelig forelsket meg, men det er visst en ulykkelig kjærlighet..

Endret av FrøkenStrøken
Videoannonse
Annonse
Gjest Mildrid
Skrevet

Har du sett igjennom garnstudio sine oppskrifter?

Skrevet

Ja, prøvde å se så godt jeg kunne, men fant ingenting som ligner :(

Tar gjerne imot tips om noen vet om en oppskrift på noe som ligner også, forresten! En litt posete bukse med detaljer på!

Skrevet

Det ser ut som en gammel oppskrift fra Dale eller Sandnesgarn. Print ut bildet og ta det med til en garnbutikk som selger garn fra disse to produsentene, så kan du få en av de ansatte til å hjelpe deg. Det øverste bildet viser i alle fall fra en modell av de to (husker ikke hvilken), så da gjør sannsynligvis det nederste det også. Ikke for å være frekk, men eldre damer holder seg ofte til de garnprodusentene de alltid har brukt, så jeg ville sjekket det ut. Det ligger kataloger ute på hjemmesidene deres, du kan jo se gjennom og se om noe ligner? Eldre kataloger finnes ofte i butikk, men er fjernet fra nettet.

Gjest pysepusen
Skrevet

Det ser ut som en oppskrift fra Sandnes Garn, Mandarin Baby. Når jeg ser på nettsidene så ser det ut som den er utgått.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ser nå at det er to forskjellige. Det nederste bildet er Sandnes, mens det øverste er Dale Garn. Begge fra ugåtte mønsterhefter...

Skrevet

Tusen takk for tips til dere begge, virker som jeg kanskje nærmer meg en løsning :)

Pysepusen: At det er utgåtte mønsterhefter, vil det si at de er umulig å oppdrive? Og er det slik at du kjenner igjen disse spesifikke mønstrene, eller er det "typisk Dale/Sandnes"?

Om jeg ikke klarer å få tak i den på det andre bildet så er det første også en jeg kunne ha tenkt meg, bare for å ha det sagt! :)

Skrevet

Syk og lei av å se på tv, så jeg finner oppskriftsheftene mine og ser om noen av buksene du vil ha er der :) Har mye gammelt fra fra dale og sandnes, tilbake senere...

Skrevet

Marissa, det er utrolig fint gjort av deg! Hormonell og gravid som jeg er ble det nesten litt mye for meg, tørker en tåre nå :)

Uansett om du finner noe eller ikke så er jeg kjempetakknemlig!

Skrevet

Den som leter finner!

Det nederste settet må være Sandnes Mandarin Petit 0-4 år nr 0004. Bukseselene er strikket annerledes, men ellers er det likt. Modellen er den siste i heftet, og det er strikket i gult. Jeg har kun et reklamehefte med modellene, ikke heftet med oppskrifter, men hvis du spør i en garnbutikk kan det være de har noe på lager. Evt kan du sende en mail til Sandnesgarn og høre, de hjelper sikkert hvis de kan :)

Den øverste modellen ser ut til å være Dale Baby nr 247, side 24-25, modellen er strikket i blått. Ligner i alle fall veldig mye. Det heftet er ganske nytt, så det er sikkert lett å få tak i.

Lykke til, håper det ordner seg :)

• Liker 3
Skrevet

Suuupert! :D

Da var det bare til å lete og håpe på at noen butikker har dem!

Tusen takk for hjelpen, dette var supert av deg :)

Skrevet

Det er rett hefte, så bare å bestille. Så bra at du fant det :) Jeg pleier å strikke med Lanett fra Sandens på deres babyoppskrifter. Dale babyull har også samme strikkefasthet, så det går også fint å bruke, begge deler kan vaskes i maskin. Litt usikker på mengden du trenger, kommer ann på størrelsen du skal strikke, og hvor mange deler. Jeg pleier å kjøpe 6 nøster til str 3 mnd, og så strikker jeg lue/sokker hvis det er nok garn igjen.

• Liker 1
Skrevet

Det var lurt :)

Jeg er ganske fersk som strikker, så har ikke anelse når det kommer til garn/pinner osv.

Har strikket noen ganske avanserte oppskrifter tidligere da, blant annet denne http://www.alandart.co.uk/product/all-patterns/the-bear/ , så jeg er sikker på at jeg skal klare å komme meg gjennom den oppskriften også! Bare jeg starter tidlig nok, og bruker internett når det dukker opp forkortelser jeg ikke skjønner :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Bare spør om det er noe du lurer på ang. garn eller pinner :) Jeg ser nå at du fant heftet du lette etter :) Tror jeg også må strikke et sånt sett - den buksa var jo bare nydelig :hjerte:

P.S. Kom på nå at mamma har strikket det settet en gang - hun brukte babyull (Baby Ull fra Dale eller Lanett fra Sandnes, husker ikke hvilket) - da brukte hun pinne nr. 2,5 :)

Skrevet

Tusen takk, pysepusen, jeg har nok egentlig behov for å spørre om både garn og pinner.. problemet er bare at jeg ikke har nok kunnskap til å stille spørsmålene :skratte:

Kanskje jeg kan kunne ha ringt til Sandnesgarn og spurt om å få tilsendt mønster sammen med egnet mengde ullgarn og pinner? Jeg høres vel så nybegynner ut at de bare ler av at jeg har tenkt å prøve :gjeiper:

• 6 måneder senere...
Skrevet

Fikk bare lyst til å oppdatere denne tråden for dere hyggelige damer som hjalp meg med mønsterjakt for en del måneder siden! Fikk bestilt hos Sandnes i august, og strikket delene. De har ligget til nå, og endelig, en drøy uke før termin, har jeg somlet meg til å montere sammen sånn at babyen kan få bruke det når han kommer :)

Noen justeringer har jeg riktignok gjort, men det er jo det som gjør det personlig :)

post-19757-0-65830300-1353427144_thumb.j

Skrevet

Så flott det ble! Mye finere i hvitt enn de fargene som var på oppskriften og Ravelry. Kjekt å få se det ferdige resultatet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...