julibrud 2004 Skrevet 23. januar 2004 #1 Skrevet 23. januar 2004 Hva slag sanger tar med i sangheftet, for de som skal ha det.. Velkommen, til forledre, søsken osv.. Sitter med en bok med bryllupssanger og er litt rådvill....
Tari Skrevet 23. januar 2004 #2 Skrevet 23. januar 2004 Hva slag sanger tar med i sangheftet' date=' for de som skal ha det.. Velkommen, til forledre, søsken osv.. Sitter med en bok med bryllupssanger og er litt rådvill....[/quote'] Litt nysgjerrig bare...til foreldre, søsken? Hva slags sang er det? (mulig det er jeg som er dum nå..)
Gjest Tex Skrevet 23. januar 2004 #3 Skrevet 23. januar 2004 Vi skal ikke ha noen forhåndsbestemte sanger, vi.... Om noen ønsker å lage sang til oss må de si ifra i god tid slik at vi får lagt det inn i programheftet, men slike ferdigsnekrede sanger skal vi ikke ha...
Tari Skrevet 23. januar 2004 #4 Skrevet 23. januar 2004 Vi skal ikke ha noen forhåndsbestemte sanger, vi.... Om noen ønsker å lage sang til oss må de si ifra i god tid slik at vi får lagt det inn i programheftet, men slike ferdigsnekrede sanger skal vi ikke ha... Det har jeg lyst til også, hvordan sier man det da?
Arwen Skrevet 23. januar 2004 #5 Skrevet 23. januar 2004 Vi skal ikke ha noen forhåndsbestemte sanger, vi.... Om noen ønsker å lage sang til oss må de si ifra i god tid slik at vi får lagt det inn i programheftet, men slike ferdigsnekrede sanger skal vi ikke ha... Samme her. Orker ikke takk for maten og velkommen til bords sanger.
Tari Skrevet 23. januar 2004 #6 Skrevet 23. januar 2004 Samme her. Orker ikke takk for maten og velkommen til bords sanger. Enig, og det verste jeg vet er sanger om hvordan jeg var som liten "så søte ei lita jente osv.." syns det er pinlig jeg, men jeg kan jo ikke nekte folk heller?
Gjest Tex Skrevet 23. januar 2004 #7 Skrevet 23. januar 2004 Det har jeg lyst til også, hvordan sier man det da? I våre invitter står det tydelig: Dersom du har spørsmål, ønsker å tegne deg på talelisten eller på annen måte ønsker å bidra til festen med sang eller annet vennligst meld dette til toastmaster innen da og da (eller noe sånt)
Tari Skrevet 23. januar 2004 #8 Skrevet 23. januar 2004 I våre invitter står det tydelig: Dersom du har spørsmål, ønsker å tegne deg på talelisten eller på annen måte ønsker å bidra til festen med sang eller annet vennligst meld dette til toastmaster innen da og da (eller noe sånt) Lurt,lurt, lurt - tror jeg skal stjele den ideen jeg om det er greit.. :D
Gjest Tex Skrevet 23. januar 2004 #9 Skrevet 23. januar 2004 Ikke noe problem! :D Forøvrig er det mammaen min som er lur her, ikke jeg....
Tari Skrevet 23. januar 2004 #10 Skrevet 23. januar 2004 Ikke noe problem! :D Forøvrig er det mammaen min som er lur her, ikke jeg.... Hun moren din høres skikkelig ut som en "godmor". Huff, det er i tider som dette man virkelig savner mammaen sin!
Augustbrud02 Skrevet 23. januar 2004 #11 Skrevet 23. januar 2004 Vi hadde følgende sanger: -Velkommen -Sang til min mann fra meg -Sang til brudeparet fra min mor -Velbekomme I tillegg hadde jeg en sang som var litt humoristisk som vi sang etter kaffen.
julibrud 2004 Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #12 Skrevet 23. januar 2004 Vi hadde følgende sanger: -Velkommen -Sang til min mann fra meg -Sang til brudeparet fra min mor -Velbekomme I tillegg hadde jeg en sang som var litt humoristisk som vi sang etter kaffen. Takk der fikk jeg svar. Svigermor kjøpte seg en bok med ferdigsnekra sanger da hu gifta seg på 70-tallet. Synes det er en egen sjarm med litt sanger rundt middagen.. Gubben nekter å holde tale så kanksje jeg får han til å velge en sang istedet
hallingbrud Skrevet 23. januar 2004 #13 Skrevet 23. januar 2004 Hvis han skal ha sang istedenfor tale til deg, så bør det vel være en personlig sang han har skrevet selv (på en kjent melodi). Ikke noe noen andre har skrevet for 30 år siden til noen andre...
Tari Skrevet 23. januar 2004 #14 Skrevet 23. januar 2004 Hvis han skal ha sang istedenfor tale til deg, så bør det vel være en personlig sang han har skrevet selv (på en kjent melodi). Ikke noe noen andre har skrevet for 30 år siden til noen andre... Hvis valget hadde vært at min kjære ikke gjorde noe som helst eller at han sang en sang noen andre hadde skrevet for 30 år siden så hadde jeg da valgt det siste! Det er ikke alle som er flinke med verken taler eller sanger..
Jens Skrevet 23. januar 2004 #15 Skrevet 23. januar 2004 Ok, første spørsmål; Hva er en velkommen til bords sang? Må nevne att sanger i bryllup er i mine øyne helt krise. VI har sagt klart ifra att vi ikke skal synge noe som helst under middagen. Det att det finnes en bok med ferdig trykte sanger er for meg helt sinnsykt, og det att din tilkomne mann skal plukke ut en sang fra den ferdigskrevede boken og synge den til deg, er for meg så absurd att jeg ikke har ord... :o
Gjest Tex Skrevet 23. januar 2004 #16 Skrevet 23. januar 2004 Hvis han skal ha sang istedenfor tale til deg, så bør det vel være en personlig sang han har skrevet selv (på en kjent melodi). Ikke noe noen andre har skrevet for 30 år siden til noen andre... Enig med deg! Søsteren min hadde en litt morsom en, hun startet sangen med å fortelle at hun hadde kontaktet sangbyrå, fått tilsendt sanghefte og valgt ut sang. Videre i sangen forteller hun at hun fortalte sin tilkommende mann "nå har jeg valgt ut sang til deg" og hvor sur han ble, ville ikke ha noen ferdig sang. Blir ikke så morsomt når jeg forteller det her, men det ble veldig gøyalt :blunke:
Augustbrud02 Skrevet 23. januar 2004 #17 Skrevet 23. januar 2004 Ok, første spørsmål; Hva er en velkommen til bords sang? Må nevne att sanger i bryllup er i mine øyne helt krise. En velkommen til bords sang kan gjerne vært litt humoristisk for å lette på stemningen, men den er jo primært for å ønske folk velkommen. Her ser du et eksempel: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...p=352710#352710 Synes det alltid er hyggelig å starte bryllupsmiddagen med en sang jeg da. Forøvrig synes jeg at sanger i bryllup er kjempeflott, men jeg synes det er et "must" at de er litt personlige og gjennomarbeidet. Sanger som kunne vært skrevet til hvem som helst av hvem som helst liker jeg ikke... Heldigvis er smaken forskjellig!
Tari Skrevet 23. januar 2004 #18 Skrevet 23. januar 2004 Enig med deg! Søsteren min hadde en litt morsom en, hun startet sangen med å fortelle at hun hadde kontaktet sangbyrå, fått tilsendt sanghefte og valgt ut sang. Videre i sangen forteller hun at hun fortalte sin tilkommende mann "nå har jeg valgt ut sang til deg" og hvor sur han ble, ville ikke ha noen ferdig sang. Blir ikke så morsomt når jeg forteller det her, men det ble veldig gøyalt :blunke: Jeg vil heller ikke ha en ferdig sang, men syns det er bedre enn at han ikke åpner munnen..
julibrud 2004 Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #19 Skrevet 23. januar 2004 Ok, første spørsmål; Hva er en velkommen til bords sang? Må nevne att sanger i bryllup er i mine øyne helt krise. VI har sagt klart ifra att vi ikke skal synge noe som helst under middagen. Det att det finnes en bok med ferdig trykte sanger er for meg helt sinnsykt, og det att din tilkomne mann skal plukke ut en sang fra den ferdigskrevede boken og synge den til deg, er for meg så absurd att jeg ikke har ord... :o Folk er forskjellig :D Men har så lyst at han kunne si/synge noen ord til meg, men tale er utelukket sier han selv. Skal lufte ut idèen for han og se hva han synes. Synes at noen av de tekstene er litt søte. Velkommensang, er sang der man ønsker gjestene velkommen tilbords og takker ofte for at så mange ville komme... Det er vel hovedbudskapet i sangene
Floda Skrevet 23. januar 2004 #20 Skrevet 23. januar 2004 Her er det vel like mange meninger og tradisjoner som det er familier, vil jeg tro. I noen familier synger man høyt, ofte og mye i festlige lag - i andre familier småprater man knapt. Jeg kommer til å skrive noe tilsvarende på invitasjoner, når den tid kommer, som det Tex har gjort. Dermed er det andre som får ansvar for dette med eventuelle sanger, men jeg blir svært overrasket om det ikke daler inn sanger fra både sør og nord, i tillegg til de tradisjonelle talene. Sånn er det nemlig hos OSS. Jens: En velkommen-til-bords-sang er en sang man synger når man har satt seg til bordet, naturlig nok. Før man spiser. For å få opp stemningen (hos oss) eller for å drepe den totalt (hos dere).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå