Ethereal Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Hei, tjeier Jeg ønsker meg noen klassiske smykker, helst øredobber da det er det jeg bruker mest. Tenkte å investere i noe med ekte sølv, gull, steiner, perler osv. Men jeg er ganske usikker på hva som aldri går av moten. Kan dere gi meg noen eksempler, inspirasjon osv? Jeg vet jo at perleøredobber aldri går av moten. Kunne godt tenkt meg noen med som ser slik ut. Hva annet da? Jeg tenker hovedsakelig øredobber som "sitter på øret". Med det mener jeg øredobber som ikke henger så veldig, og ikke har så mye dingeldangel på seg. Det tenker jeg at går raskere av moten enn andre øredobber som er mer "på" øret.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg oppdaget et nytt nettsted i går (www.21diamonds.no), hvor du kan handle både klassiske og nymotens smykker... De virker seriøse og jeg bestilte ett par ting derfra. De har masse perleøredobberog andre klassiske smykker der, og du kan også "designe" ditt eget smykke..
Agathe Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Enkle diamanter (ekte eller cubic zircona) går aldri av moten. Samme med "gull-knuter" fins masse variasjoner av disse. Ellers er det vel masse fine øredobber som ikke går av moten, perler som du nevner, små hjerter, kuler i gull og mye mer
Ethereal Skrevet 21. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2012 Takk! Likte spesielt godt gull-knutene. Et par sånne kunne jeg tenkt meg
Almarea Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Disse, disse, og disse er gode og klassiske alternativer som aldri vil bli umoderne
Gjest Lille-pus Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 (endret) Enkle perler med stift (slike som du har linket opp) er perfekte klassikere og går aldri ut av bildet De finnes som rene hvite (den tradisjonelle farven), grå, lakserosa (forøvrig en fantastisk flott farve) og i mer 'moderne' farver som grønt eller brunt. Alle disse, utenom de hvite, er som regel farvet. Naturlige, store, grå perler er ofte Tahitiperler. Fantastisk vakre, men litt dyrere enn tradisjonelle hvite kulturperler Ellers er de rene, klassiske en-stens dobbene supre Diamanter er faktisk de enkleste en-stens dobber å finne, men leter du godt (og ser deg rundt når du er utenfor våre hjemlige grenser) så kan du være heldig å finne både safirer og smaragder i en-stens dobber Knuter, både runde og flate er klassikere Tips; Sjekk litt på auksjoner og i bruktbutikker Endret 21. april 2012 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå