Gå til innhold

flere her inne som ser på selv som ekstremt B menneske?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er så B menneske, alltid mest opplagt sent på kvelden eller midt på natta. Alt blir så mye mere interessant da.Er også da jeg føler meg mest opplagt og glad, er da jeg er mest positiv innstilt til det meste i livet.

Virker nesten som at jeg trenger hele dagen bare for å våken sikkelig og komme til det stadiet jeg er sent på kvelden eller om natta. Ny forskning viser at det finnes et gen som styrer dette med søvn rytmen og at hos de som er B mennesker, så er dette gener kortere en hos typisk A mennesker. Ganske interessant egentlig

Noen flere som har det likt som meg?Noen flere som ser på seg selv som "creatures of the night"? :gjeiper:

Endret av danbanan
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja dessverre! Livet hadde vært så mye lettere hvis jeg hadde vært A menneske! :sovne:

Skrevet

Ja. Jeg er helt sinnssyk når det kommer til det å sove. Sover kanskje 15 timer i døgnet.... Er så vidt jeg greier å rekke over skole og helgejobb. Søvn er herlig!

Skrevet

Skulle ønske et normalt søvnmønster var 24 timer av og 24 timer på! Da kunne man hatt en full dag (rekke det praktiske/jobbe/bank/handle...), en full natt (mange er mer kreative og sosiale på natten), og så et fullt døgn for å slumre og hvile ut fullstendig. :)

Men det er jo drømmetenking.

• Liker 2
Skrevet

Skulle ønske et normalt søvnmønster var 24 timer av og 24 timer på! Da kunne man hatt en full dag (rekke det praktiske/jobbe/bank/handle...), en full natt (mange er mer kreative og sosiale på natten), og så et fullt døgn for å slumre og hvile ut fullstendig. :)

Men det er jo drømmetenking.

Herregud, det hadde vært herlig! :rodmer: :rodmer: :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg er veldig veldig B- Menneske. :/

Skrevet

Jeg var. Så fikk jeg barn. Nå er jeg et,ehm, C-menneske, eller noe. Ufrivillig tidlig opp og altfor sent i seng og dermed med konstant søvnunderskudd.

Gjest EryMax
Skrevet

Siden dere nå har tatt ABC så tar jeg resten av alfabetet

Skrevet

Jeg var og er litt B-menneske... Men jeg står alltid opp tidlig... Så det blir litt lite søvn til tider

Skrevet

Jeg er B-menneske men prøver å bli A-menneske.

Skrevet

Jeg er egentlig et ekstremt b menneske men grunnet jobb har jeg måttet tvinge meg selv til å stå opp tidlig og prøve å legge meg tidlig. Så sitter jeg her på kvinneguiden klokken 23.00 og skriver,lys våken og skal opp klokken 05.00 i morgen tidlig.

Har jeg fri er jeg oppe halve natta og må ha på vekkerklokke for å klare å komme meg opp i 11-12 tiden.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg er. Elsker å sitte oppe om natten og må alltid tvinge meg selv i seng, men samtidig liker jeg ikke å sove for lenge om morgenen, føler at jeg får så lite ut av dagen de gangene jeg sover utpå formiddagen.

Takk Gud for kaffe, sier jeg!

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg er. Elsker å sitte oppe om natten og må alltid tvinge meg selv i seng, men samtidig liker jeg ikke å sove for lenge om morgenen, føler at jeg får så lite ut av dagen de gangene jeg sover utpå formiddagen.

Takk Gud for kaffe, sier jeg!

takk gud for kvinneguiden, slik at vi B mennesker har noe å gjøre utover i natt timene :gjeiper:

Skrevet

Jeg er veldig B-menneske og siden forloveden min bor i USA og jeg stort sett jobber om kvelden, er døgnrytmen min omtrent 4 timer forskyvet. Jeg står opp i 10-11-tiden, er på jobb fra 15 til 23, kommer hjem og koser meg med kjæresten over Skype og legger meg i 3tiden. Jeg regner med at jeg skal få litt normal døgnrytme når jeg endelig bor sammen med ham igjen og han påtvinger meg sin rytme med tidlig opp pga jobb. Men jeg har uansett alltid trivdes mye bedre om natten enn om dagen.

Skrevet

Er også ekstremt B. Men jeg blir trøtt og vil legge meg rundt 12, leser en god stund i sengen og klarer ikke å sovne før i 4-tiden. Det er forferdelig når jeg skal opp i 6-6.30-tiden neste dag, men når jeg ikke har på vekkerklokken (som i dag) kan jeg bli liggende til 1-2-3 uten problemer.

Gjest Maruwan
Skrevet

Noen flere som har det likt som meg?Noen flere som ser på seg selv som "creatures of the night"? :gjeiper:

Definitivt. Begynner på jobb i 14-15 tia. Legger meg stort sett rundt kl. 6 på morgenen.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er også et ekstremt B-menneske, eller skal jeg kalle det C. Jeg regnet ut en gang hvor lang tid det tok før mine tre biorytmer møttes i samme punkt, men jeg husker det ikke nå.

Jeg kan være i aktivitet til langt på natt, det straffer seg selvfølgelig dagen etter. Av og til kan jeg bli søvnig relativt tidlig på kvelden, ved 23-24-tiden. Jeg sovner da fort, men våkner noen timer senere, rundt 03, og sovner igjen to-tre timer etterpå. Kryssord er en fin beskjeftigelse i sene nattetimer ;).

Skrevet

Jeg er veldig B-menneske. Jeg har store problemer med å komme meg opp før 12 uansett når jeg legger meg. Ugreit :sovne:

Skrevet

Jepp :jepp: Jeg er nå blitt vant til å stå opp tidlig hver dag, men jeg hater det så intenst at det gjør vondt i kropp og sjel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...