Marit Skrevet 22. januar 2004 #1 Skrevet 22. januar 2004 Jeg selv har bare bestilt kirke og lokale, samt sjekket ut litt kjoler. Har planlagt med naboen om å lage innbydelser, men når har vi ikke bestemt oss enda. Må vel tenke på fotograf snart også vel. Er en del å velge mellom her jeg bor. Noen som har anbefalinger av fotograf i Vestfold? I en av "storbyene" Larvik, Sandefjord, Tønsberg? Noen som har erfaring med Fru Larsen i Sandefjord? Det er der den ligger eller? Hva med musikk, hva slags musikk velger dere. Eller hvordan type liksom. Band, stereo eller hva? Er det noe mere jeg burde huske på nå en sånn ca. 6 mnd før dagen? Mvh Marit
Jeanine Skrevet 22. januar 2004 #2 Skrevet 22. januar 2004 Jeg skal gifte meg 28 aug og har foreløpig bestilt kirke, lokale, fotograf, og kjole. Jeg har også klart hvordan slikt som bordpynt, brudebukett, ivitasjoner og bordkort skal se ut. Vi har ordnet med musikk i kirken, en venninne av meg skal synge og forloveren min spille piano, og på festen etterpå ønsker vi å ha et band som spiller litt forskjellig musikk som både passer vår generasjon og generasjonen over. Litt dansemusikk og "pop-låter" Stedet hvor vi skal ha festen har en liste over band de har kontakter med så vi får se hva det blir til. Jeg skal gifte meg på Nøtterøy og har bestilt Kavlie-Borge i Tønsberg som fotograf. Han er veldig flink og tar gjerne litt utradisjonelle bilder. Han tok bilder av sønnen var da han var 2 måneder og de ble nydelige og spesielle. Han er også med og tar bilder der hvor vi ønsker å ta bildene, uten tillegg i prisen. Aller helst så ønsket jeg Helle K Hagen i Horten som fotograf (hun som ble kåret til årets bryllupsfotograf i "ditt bryllup". Hun har jeg bare hørt mye flott om, men hun var jo overbooket som bare det den dagen. Viker som at folk booker fotograf like tidlig som kirke og lokaler så det er nok best å være tidlig ute dersom man skal få en "god" fotograf. De går jo ofte først.. Vel, det var så langt vi var kommet med planleggingen. er nok ikke dumt å være tidlig ute!
Chiquita Skrevet 22. januar 2004 #3 Skrevet 22. januar 2004 Vi gifter oss 14.august (Trøndelag), og vi har dette "klart" (om jeg husker riktig/alt) - kirke - lokale - frisør - fotograf - band til festen - brudekjolen er kjøpt - smykke, armbånd og ørepynt til meg er kjøpt - meny bestemt (ikke bestilt) - gjestelista er klar - bordkortene er ferdige - servietter, duker og lys er kjøpt inn til festen - drikkevarer driver vi og kjøper inn "jevnt og trutt" - min forlover er spurt, og takket ja Det var det jeg kan huske. Det er sikkert noe "småtteri" som jeg ikke har fått med meg også, men men. Jeg fører fortløpende "oversikt" i bryllupsdagboka mi - så jeg satser på å ikke glemme noe til "dagen" *klem*
Tari Skrevet 23. januar 2004 #4 Skrevet 23. januar 2004 Det første du bør gjøre nå er vel å finne kjole, det kan jo være opptil 4 måneder leveringstid på kjoler som må bestilles.. Lykke til :D
Aelwyn Skrevet 23. januar 2004 #5 Skrevet 23. januar 2004 På Fru Larsen om du er uheldig, kan du treffe på de en dårlig dag, og da kan du gå derfra med en dårlig følelse.. Har hørt om jenter som har løpt derfra med tårer i øynene.. Men andre ganger er jenter storfornøyde og bare skryter. :D Du har jo Fotograf Jørgensen her i Sandefjord da... Så har du jo Kavlie-Borge som deler lokaler med Cinderella i Tønsberg... (Brudesalong og fotograf vegg i vegg) Jeg skal ikke gifte meg før om halvannet år jeg, så jeg kommer bare med forslag. :D Lykke til med Planlegginga! :D
Ingeborg Skrevet 23. januar 2004 #6 Skrevet 23. januar 2004 Vi gifter oss 7. august, og har: * reservert kirke * reservert selskapslokale * booket fotograf * kjøpt kjole * kjøpt sko * skrevet gjesteliste * snakket innledende med presten (svigerfar) * valgt temafarger * valgt forlovere * begynt å velge meny * jobber med design på invitasjonene
14062003 Skrevet 23. januar 2004 #7 Skrevet 23. januar 2004 I Januar hadde vi ikke gjort så mye. Men når vi gjorde hva kan sees her: http://www.zeromindset.com/merete/bryllup2...planlegger.html
HanneB Skrevet 23. januar 2004 #8 Skrevet 23. januar 2004 Vi gifter oss 26.06.04 og foreløpig har vi gjort dette: - begge har spurt forlovere og de har sagt ja - spurt toastmaster som har sagt ja -bestilt kirke - spurt min bror om han vil følge meg til alteret -bestilt lokaler for festen -bestilt overnatting for oss og gjester som bor langt unna -bestilt kokk -bestemt meny -bestemt bryllupskake -bestilt antrekk til brudgom -bestilt time hos frisør for meg og forlover -begynt med gjestelisten (litt vanskelig?) - bestilt bryllupsreise (Miami + cruise i Karibien :D ) - sagt ifra til de som skal lage brudebukett og blomsterdekorasjoner om dato osv Ja, det var vel det som er klart.... Skal prøve kjoler på tirsdag sammen med forlover, og håper da at jeg finner en og "blir ferdig" med den hodepinen...
Marit Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2004 Oi nå så jeg virkelig hva jeg har glemt. Og det er overnattingsplass til oss på hotell Spørs om vi får det til da. Ellers har vi: *Kirke *Lokal(et hotell som ordner alt med mat, drikke, bordekning osv.) *Snakket med blomsterforhandleren her *Skrevet gjesteliste *Gjestene som kommer langveis fra overnatter her hos oss i huset *Orndet med finansiering, får litt hjelp fra foreldre *Spurt forlovere *Friøsr er å ordnet Så ja noe har vi da gjort, men føler jeg MÅ begynne å gjøre litt mere nå. Første jeg skal gjøre er i alle fall å skaffe oss et hotellrom
Siam Skrevet 23. januar 2004 #10 Skrevet 23. januar 2004 Marit; jeg så du bor i Vestfold. Hvor skal du gifte deg? Jeg skal gifte meg i Stavern, men bor ikke der. Derfor lurer jeg på om du er kjent i området der. Vet du om en brudesalong i Larvik? Kan du anbefale en som er flink til å legge make-up? Sorry, dette er helt utenfor temaet i tråden din... :oops: Du kan gjerne sende meg en PM
Linsi Skrevet 23. januar 2004 #11 Skrevet 23. januar 2004 Dette har vi ordnet: lokale kirke forlovere toastmaster kjolen min sko til meg frisør fotograf gjesteliste Nå er invitasjoner og bordkort det neste på programmet.
Kosepia Skrevet 23. januar 2004 #12 Skrevet 23. januar 2004 Hei! Jeg gifter meg 31.juli og har så langt fått følgende i orden: Kirke Lokale Fotograf Kjole (den henter jeg om et par uker!!) Tiara Forlovere Toastmaster Smykke/ørepynt vil min mor lage Bryllupssuite Drikkevarer til baren er sånn ca i orden Ringer har vi sett på, men ikke bestillt ennå.. Tror vi har bestemt oss for hvilke ringer vi skal ha. Tror vi har frisør ordnet, må få det bekreftet (min tante er frisør) Skal vi se... Har begynt å tenke på invitasjoner (de har vi egentlig visst lenge hvordan vi ville ha), bordkort, brudebukett og blomster... Jeg må ha undertøy og sko (skal ikke ha slør til min nydelige kjole) Han må få ordnet seg klær Meny må bestemmes og bestilles... Det er vel det som blir er klart, og som blir ordnet i nærmeste fremtid
Snorkie Skrevet 24. januar 2004 #13 Skrevet 24. januar 2004 Vi gifter oss 21. august, og må vel begynne å speede opp litt nå Det vi har klart er: -Lokale -Kirke og klokkeslett -Gjesteliste (nesten) -Forlovere -Frisør -Kjole & slør -Transport Neste program i planlegginga er brudepikekjoler og invitasjoner :D
ringblomst Skrevet 24. januar 2004 #14 Skrevet 24. januar 2004 Vi har i orden: det meste av bryllupsklærne og -sko fotograf kirke lokale caterer mange kaker inkl bryllupskaken toastmaster forlovere gjesteliste invitasjoner; ikke skrevet på adresser ennå bordkort; men ikke skrevet på navn "sang-/infoheftet" delvis ønskeliste ansvarsfordeling og hvem som betaler hva bryllupsreisen står sikkert mer i dagboken min som jeg ikke kommer på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå