Gå til innhold

Budjsettbryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åå, lykke til med kjolen da!

Du må nesten fortelle meg hvordan det går.

Jeg er faktisk på leting etter kjole nå, men jeg har en veldig artig kroppsfasong som begrenser egentlig alt en del. Men har funnet noen favoritter! Vurderer meg faktisk en tur til Danmark også, de har jo noen helt nydelige brudeforretninger der nede.

:klemmer:

Skal holde deg oppdatert. :) Jeg har også en merkelig fasong. Jeg er helt strek med høye utstikkende hofter x) Så det er mye som ikke ser bra ut på meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest halebein
Skrevet

vi har også bryllup på budsjett! Jeg er student, han er i ny jobb og vi har en liten på vei som også krever sine utgifter!

Jeg har spart masse på bl.a. å bestille utstyr til invitasjonene på Ebay, kjøpte kort, silkebånd, papirblomster osv så totalt fikk jeg produsert 40 invitasjoner til ca 300kr :-)

Jeg kjøpte kjolen min fra

http://www.milanoo.com/Wedding-Dresses-c392

så fikk brudekjole + slør til 1100kr inkl. frakt!

Familien baker kaker og pappa er konditor så han designer og lager bryllupskake til oss :jepp:

På bordene skal vi ha margeritter i syltetøyglass, pyntet med ståltråd med perler på, jeg så dette i et bryllupsblad og det så skikkelig romantisk ut! Får en bekjent som er medlem i fotoklubben her i byen til å ta bilder mot en enkel liten sum, så sparer endel tusen der.

Vi har valgt å bestille tapasbuffet fra cateringfirma da jeg ikke orker tanken på å lage mat selv siden jeg vil være 32 uker gravid på bryllupsdagen, buffeten kommer på 500kr/pers inkl. dessert. Vi er veldig forsiktig med alkohol og vil ikke at bryllupet skal bli noe fyllefest, så tenker at det blir ca 3 glass vin/pers til middag og ca 1stk. congac eller likør til kaffen, så alkohol blir ikke så dyrt for oss.

Bil til å komme oss i kirken med bruker vi svigerfars Bmw, som vaskes og pyntes litt. Jeg velger også å bruke penger på frisøt/sminking siden jeg er gravid og vil spandere dette på meg selv, men der kan du også spare penger på å få ei venninne til å pynte deg!

Lykke til!

Her var det masse flotte kjoler! Og så billig! Men hvordan finner man ut hvilken str som er den rette? Hva tilsvarer en norsk str 36 eller xs/s?

• 2 uker senere...
Skrevet

Må oppdatere! Jeg får målene på drømmekjolen hvert sekund nå og er så spent! :) Krysserfingrenesåååmye for at den passer meg! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Ha markblomster som brudebukett. Det hadde mamma og det var nydelig! Foreldrene mine hadde også budsjettbryllup. De giftet seg i bunad/drakt, markblomster som bukett (fikk blomsterdama til å sette den sammen, men det klarer man jo selv også. Buketten besto av blåklokke, rødkløver og prestekrager). Stedet de giftet seg på var i en låve som var gjort om til festlokalet. Stedet er egentlig ganske dyrt, men det er et vennepar av foreldrene mine som eier det, så faren min klypte sauer før og etter bryllupet i betaling. Maten vet jeg ikke hva besto av, men var sikkert koldtbord/gryterett og kaker som flere i familien hadde vært med å laget. Jeg var bare baby da de giftet seg, så jeg vet ikke. :P Dekketøyet besto av forskjellige bestikk, tallerkener og glass, som de lånte forskjellige steder. Pyntet også med markblomster. Må sies at de dro fra kirka til festen i hest med vogn. Dette var et veldig uhøytidelig bondebryllup, som passet mine foreldre godt. De ble sagt av mange at det var det hyggeligste bryllupet de hadde vært i. Det er jo ikke alle et slik bryllup passer for, men tenkte jeg kunne skrive det for å gi litt ideer. Personlig ville jeg hatt et slik uhøytidelig men koselig bryllup i stedet for et dyrt og eksklusivt et.

• Liker 1
Skrevet

Kjolen passa og jeg har nå kjøpt den! Den er her om få dager! :) Lurer på om jeg skal legge inn bilder av meg i den, da. Sånn at dere damer her inne får se den på meg! :D

Skrevet

Kjolen passa og jeg har nå kjøpt den! Den er her om få dager! :) Lurer på om jeg skal legge inn bilder av meg i den, da. Sånn at dere damer her inne får se den på meg! :D

Sånt elsker vi her^_^

• Liker 2
Skrevet

Sånt elsker vi her^_^

Så flott! Da skal jeg gjøre det! ;)

Skrevet

Jeg husker ikke alle tips og råd som er gitt allerede, men når det gjelder blomster, så koster en pose med frø veldig lite. Avhengig av når på sommeren du skal gifte deg så er det ulike ting du kan så, enten i hage eller i krukker og kasser på en balkong: Erteblomster er nydelig og sommerlig, pyntekosmos er elegante i dekorasjoner og vaser, kornblomst, solsikke, blomkarse osv

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften din er litt rar, alle bryllup har et budsjett. Synes det er rart at det omtales som budsjettbryllup når det strengt talt er et LAVbudsjettsbryllup. Menmen, det går sikkert bra. Catering / nattmat o.l kan jo være gave fra noen :)

Skrevet

Jeg husker ikke alle tips og råd som er gitt allerede, men når det gjelder blomster, så koster en pose med frø veldig lite. Avhengig av når på sommeren du skal gifte deg så er det ulike ting du kan så, enten i hage eller i krukker og kasser på en balkong: Erteblomster er nydelig og sommerlig, pyntekosmos er elegante i dekorasjoner og vaser, kornblomst, solsikke, blomkarse osv

I så tilfelle tror jeg at jeg må få hjelp til å gro dem, for jeg dreper alle blomster jeg har ansvaret for :( Ingenting gror hos meg.

Skrevet

Overskriften din er litt rar, alle bryllup har et budsjett. Synes det er rart at det omtales som budsjettbryllup når det strengt talt er et LAVbudsjettsbryllup. Menmen, det går sikkert bra. Catering / nattmat o.l kan jo være gave fra noen :)

Ja, det er ett lavbudsjettsbryllup, det har du rett i. :) Jeg tror ikke at jeg får gaver i form av bidrag til budsjettet. Har snakket med svigers og foreldra mine og de virka ikke særlig åpne for dette, noe som selvsagt er helt greit. :) Så jeg får bare stå på litt ekstra selv og se hva jeg får ordna.

Akkurat nå lurer vi på å kutte ned litt til på gjestelisten (for å ha råd til mer eksklusiv mat blant annet), men det er ikke så enkelt. For min del kunne jeg godt tenke meg å bare ha aller nærmeste familie der: Foreldre, søsken og besteforeldre, men forloveden vil ha hele familien til stede.

Skrevet

Får sikkert tatt bilda i morra, for da regner jeg med at pakken er fremme. Vi får se ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...