Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Jeg er en 17 år gammel jente som fyller 18 år i februar.

Helt siden jeg var 12 år gammel har jeg hatt en ekstrem passion for tatoveringer. Jo flere, jo bedre. Er veldig ofte jeg sitter for meg selv og legger planer om hvilke tatoveringer jeg skal ta og hvor mye blekk jeg har lyst til å ha på min egen kropp. Er veldig kunstnerisk av meg og syns det er så utrolig vakkert.

Mine foreldre er også veldig glad i tatoveringer. Min far har armene fulle i tatoveringer, og min mor har et par stykker. Jeg har alltid hatt interesse for det "alternative", tok piercing som 14-åring og har hatt flere. Fik etter 2 år med mas tillatelse fra mine foreldre. :fnise:

Nå har det seg slik at jeg snart holder på å gå i veggen, har så ufattelig lyst på tatovering. Kan kanskje fortelle hvilke tatoveringer det er, det er ikke snakk om en sommerfugl på hofta for å si det slik...

Den tatoveringen jeg har hatt lyst på siden jeg var 14 år gammel, er et sitat som står meg veldig nærme. Vil ikke skrive det her, men det er et sitat med dyp mening. Det er liksom et motivasjonssitat, ettersom jeg er psykisk syk. Det er da en tatovering "til ære" for at jeg holder ut, et sitat som minner meg på at ting kommer til å bli bedre. Ønsker å tatovere dette sitatet over ribbebeina eller på høyre skulder. Helst over ribbebeina, er det jeg har drømt om.

Den andre tatoveringen er en tatovering til minne om min avdøde farmor. Skal ikke tatovere hverken navn eller dato, men skal tatovere et sitat som minner meg om henne. En annen ting ved denne tatoveringen, er at sitatet minner meg på at jeg må alltid følge drømmene mine og aldri gi opp håpet. Tatoveringen vil da ha forskjellige betydninger, alt i alt så betyr den mye for meg.

Så jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å rett og slett få lov? Jeg har jo drømt om dette så lenge, og nå er jeg så utrolig sugen på å få det tatovert på min kropp! Betaler det selv (har jobb) og jeg vet jeg "bare er 17 år gammel". Det er selvfølgelig ikke lenge til jeg fyller 18, men derfor forstår jeg ikke hvorfor jeg like godt kan få ta tatovering(ene) nå? Jeg kommer jo til å ta av helt når jeg blir 18, da blir det jo tatoveringer i lange baner, så hvorfor ikke bare få ta det nå? I forhold til mange andre 17 åringer som har tatoveringer, så vil jo jeg ha noen som gir mening og som betyr noe for meg. Føler det hadde vært så motiverende med den tatoveringen som skal minne meg på at jeg ikke må gi opp.

Noen som har peiling på hvordan jeg skal gå frem...? Har spurt foreldrene mine et par ganger, og pappa rister bare på hodet og sier at det er uaktuelt. Uten å gi meg en spesiell grunn.. Moren min har flere ganger dradd litt på beslutningen sin, nølt litt og sånt. Hun mener det er så kort tid til jeg blir 18 at jeg bare kan vente. Men om det er så kort tid, hvorfor ikke få lov NÅ!? Sorry, men jeg har sååå lyst på at jeg holder på å bli gal. :fnise: Dette er egentlig ikke relevant i forhold til problemstillingen, men blir litt misunnelig på vennene mine som er 17 år gamle og som får lov av sine foreldre.. Omtrent alle vennene mine som er i min aldersgruppe får lov til å tatovere seg. Blæ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til du blir 18 du, det er en grunn til at aldersgrensen er der :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ventet så lenge allerede utgjør ikke ett år til eller fra noe særlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe seriøst studio vil tattovere deg når du er under 18. Og de som tar på seg oppdraget.. Ikke regn med at det blir nøyaktig slik du vil ha det.

• Liker 3
Skrevet

Vent til du er 18 du. Jeg var akkurat sånn som deg når jeg var 17, gira og ville ikke vente...

Men er verdt ventingen, og om du finner noen studioer som vil tattovere deg når du er under 18, så ville jeg ikke tattovert meg der... :sjenert: er en grunn til at det er aldersgrense

AnonymBruker
Skrevet

Har du ventet så lenge allerede utgjør ikke ett år til eller fra noe særlig.

Sant nok, men er så lei av å vente... Derfor jeg begynner å bli temmelig lei nå. Å vente 5-6 år på noe jeg virkelig brenner for er litt kjedelig. Men men. Jeg respekterer aldersgrensen, men har funnet et studio som tatoverer de som er mellom 16 til 18 år, men det krever også tillatelse fra foreldre (selvfølgelig). Har sett på tatoveringene til denne tatovøren og han gjør en veldig bra jobb. Alle jeg kjenner har blitt veldig fornøyd med tatoveringene sine og de ser veldig bra og profesjonelle ut. :jepp:

Kan jo så klart vente til jeg er 18 år, for da får jeg uansett tatovering i bursdagsgave, det har foreldrene mine allerede lovet meg. Men hva skader det for eksempel med den tatoveringen jeg vil ha på armen til minne om min farmor? Det er jo en ganske enkel tatovering, ikke noe syke greier som jeg kommer til å angre på senere.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en prinsippsak! 18 års grense er 18 års grense :sukk:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen her gi eksempler på noen seriøse tatoveringsstudio (i Oslo)?

AnonymBruker
Skrevet

Hastverk er lastverk! Utålmodige tenåringer. ;)

Selv brente jeg også for tatoveringer, og gjør det forsåvidt enda. Men er 22 år nå og blekkfri selv om jeg har stått mang en time inne hos en tatovør, veldig glad for det.

Skrevet

Vent til du blir 18, og helst enda lenger! Det er faktisk ikke sikkert du kommer til å ha lyst på tatovering lenger om noen år, selv om du har villet ha det siden du var 12 år gammel. Jeg snakker fra erfaring. Har en stygg, skeiv tatovering som jeg tok hos en tatovør som en kompis av meg var SÅ fornøyd med, men jeg gjorde en grusom jobb på meg. Heldigvis er det en liten tatovering på leggen, så den er enkel å skjule. Men jeg skulle helst sett at den ikke var der. Nå er den et minne om at jeg var "ung og dum". Ikke tro at jeg var overilt med å ta tatoveringen - jeg hadde planlagt den siden jeg var 15 år gammel.

Det du kan gjøre frem til du er 18 er å finne den tatovøren som du ønsker skal gjøre tatoveringen din for deg. Deretter kan du snakke med h*n, planlegge, avtale pris og time osv. Så er du klar til du er 18, GITT at du VIRKELIG ønsker å ta den. Jeg vil anbefale deg å vente til du er over 20, men det er bare fordi jeg selv angrer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som mamma vil ikke få det slengt etter meg at "hvorfor ga du meg lov" dersom du en dag skulle angre deg. Derfor sier jeg at det får vente til du er 18 år for da kan eg faktisk ikke si noe. Da blir det ditt valg ene og alene og du må selv ta konsekvensene.

Skrevet

Du er snart 18, men 18 års grenser skal ikke gjelde fra du "snart er 18", de skal gjelde fra 18. ;)

Jeg skjønner deg dog, jeg siklet på tatoveringer fra jeg var 15 år, og løp og tok så godt som på dagen jeg ble 18 år.

Har aldri angret, ventet 10 år og tok så en til. Nå har jeg ventet enda ti år, så egentlig har jeg lyst på enda en, men andre ting kommer først akkurat nå. :)

motivene virker gjennomtenkte og fine, så det er greit.

Men kanskje du kan bruke det siste året på to ting?

1) komme deg vekk fra en noe umoden tanke om at "siden jeg ikke får lov nå, kommer jeg til å ta MASSE når jeg først blir 18!!"... hittil har det virket som du er gjennomtenkt rundt dette, og har solide tanker bak motiver og plassering. Fortsett med det! Ikke kast deg rundt å ta masse når du blir 18, bare fordi da får du endelig lov.

Du vil være voksen nok allerede nå, vis at du ihvertfall er voksen nok når du faktisk blir atten. ;) Fortsett å være gjennomtenkt og bevisst på hva du tar og hvorfor.

2) finn det beste stedet!

Selv har jeg tatt begge mine i drammen, husker ikke hva det heter lenger, men han som startet det og som var en av de første seriøse i norge, heter Tony. Han tok min første, og den er helt fantastisk selv nå, 20 år etter. Uten oppfarging.

Skal jeg ta flere, så tar jeg nok i oslo en plass, jeg liker ett lite tattoveringsstudio som ligger på Sagene, det er i dame, hun driver mye med prikketeknikk, men gjør annet også mener jeg å huske. Det er rent og seriøst der.

For meg er det viktig at de ikke gjør ting som er utover grensene. Jeg vil ikke tatovere meg hos en som tatoverer folk under 18. Det er ikke seriøst nok for min del.

Husker første jeg tok, stod det skilt som informerte at de ikke tatoverte folk som var påvirket av noe, ei heller som hadde drukket alkohol.

De tatoverte ikke over halslinningen på klær eller nedenfor håndleddet.

De var veldig flinke til å vise til verktøyene de brukte og brukte selvsagt nytt og sterilt innpakket av alle deler + at de informerte meg om fargen de brukte, og hva slags innhold det var og ikke var.

bruk litt tid på å finne noen som er allment dyktige, ikke bare noen som tatoverer folk under 18 år, DET er nemlig ikke ett kvalitetstegn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...