Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg snakket nylig med jordmor og lege om dette, og fikk fortalt at vi gravide ikke skulle bruke vanlig nesespray, kun saltvannsløsning.

Jeg var veldig forkjøla når jeg spurte, og brukte kun saltvannsløsning med mentol, det fungerte ok. Ikke bra, kun ok...

Ellers så er jo vi gravide som regel tett i nesa og slikt pga hormonene hele tiden.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke at de kan mene det er det eneste alternativet. Hvis jeg ikke bruker nesespray blir det så tett at det smeller for ørene hver gang jeg prøver å puste med munnen og jeg får regelrett panikk. Må ha spray 2-3 ganger hver dag.

Skrevet

Er jævlig tett i nesa jeg og, men bruker ikke Nesespray siden jeg fikk klar beskjed om å ikke bruke det. Bruker heller breath right plaster som hjelper som pokker;-)

Skrevet

Vet ikke hvorfor de sier at det er det eneste alternativet, men jeg tok iallefall ingen sjanser for lille spiren min :)

På samme måte som at man "kan" iblandt bruke det, men det ikke er bekreftet at det kan skade fosteret. Det er ikke godt nok for meg iallefall... Her er alle forskjellige :)

Skrevet

Jeg fikk legen min til å sjekke felleskatalogen for Otrivin nesespray da jeg var gravid første gangene, og det står ikke at det kan skade fosteret. Jeg brukte derfor nesespray i 7 av ni måneder. De gangene jeg var forkjøla brukte jeg det mange ganger om dagen, ellers ett par ganger om dagen. To uker etter fødsel er behovet helt borte :)

Dette gjaldt i begge svangerskap. Ikke noe jeg er stolt av, men det var absolutt helt nødvendig!

Skrevet

Felleskatalogen er ikke jevnlig oppdatert......

Men for all del, det har jo gått bra, så da er det ikke noe å tenke på :)

Skrevet

Er jævlig tett i nesa jeg og, men bruker ikke Nesespray siden jeg fikk klar beskjed om å ikke bruke det. Bruker heller breath right plaster som hjelper som pokker;-)

Så fint for deg at du har funnet noe som hjelper da! Det har ikke jeg.

http://www.doktoronline.no/wacms/print.wa2?documentId=1884

Jeg forstår jo at det ikke er bra for nesa men det står jo overalt at det ikke er skadelig for barnet. Jeg skulle også gjerne sluppet å bruke det men jeg føler at jeg ikke har noe valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...