AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 De siste dagene har jeg følt en trang til å kaste opp. Og idag etter mange dagers prøving klarte jeg det. Jeg vet ikke helt hva jeg ville oppnå med dette, men etter å ha kastet opp 3 ganger fikk jeg en sånn god følelse i kroppen( Hvis du skjønner hva jeg mener). De dagene der jeg har prøvd å kaste opp har jeg følt meg litt kvalm før jeg engang prøvde. Kan det ha noe å si med syken min å gjøre? Og jeg vet ikke om dette her vil utvikle seg, eller om det bare var et engangstilfelle?? Har noen erfaringer med dette? Jeg er 16 år og veier 48 kilo og har en høyde på 158cm. Men det jeg vet er at eg ikke bulimi og dette er første gangen jeg har klart å kaste opp med vilje. Og til vanlig spiser jeg ganske mye mat, men det er fordi jeg trener endel. Trener langrenn, fotball og dansing. Så det sier seg vell selv at jeg trenger masse mat. En helt vanlig dag består av: 2 skiver til frokost med enten nugatti eller leverpostei mellommåltid på skolen en frukt 3 skiver til lunsj med variert pålegg Middag - det spiser jeg litt lite av siden liker sjerelt ikke middag så tar ofte en frukt etter m. trening 3-4 skiver til kvelds. Det jeg vil oppnå i denne tråden er å få råd og tidligere erfaringer.
roselunden Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Gå til en lege! Jeg vet ikke hva som er i veien eller hva du spør om, men hvis du er småvalm eller ha lyst til å kaste opp burde du gå til en lege. Du burde sikkert også spise mer proteiner ettersom du er ung og trener såpass mye. Jeg spiser ikke alltid nok selv, ettersom jeg ofte heller blir kvalm enn sulten når jeg er sulten. Så det kan være at kroppen din rett og slett ber om mer mat! Men, uansett er det viktig å få i seg nok sunn mat:) og, siden du er såpass tynn og trener så mye som du gjør, har du nok en veldig god og høy forbrenning, og da er det veldig dumt å ødelegge den med å enten spise for lite eller spy opp maten. Uansett, dra til lege og undersøk deg for kvalmen, og be om kostholdstips.
Sophie-Ann Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen Sophie-Ann, mod
Anbefalte innlegg