Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå kjøpt meg en macbook air, men herregud så vanskelig det er :fnise: Det er jo så mye som er omvendt og bakvendt fra en vanlig pc..

Så her er noen spørsmål:

Hvordan kan jeg få til å dobbelklikke uten å må trykke ned i hjørnet på den "museskjermen"? Bare ved å touche liksom..

Hvor er "delete"-knappen på tastaturet?

Hvordan får jeg til å scrolle nedover uten å trykke på ned-knappen?

Kommer sikkert på flere spm etterhvert:) Er skikkelig blond når det kommer til data så ikke kom med vanskelige forklaringer her da :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Hmmm... Tror du kan skreddersy mange valg på "systemvalg", helt oppe til venstre i hjørnet =)

Endret av BabyBlue
Skrevet

Hva er det du skal dobbeltklikke på? Tror ikke jeg har dobbeltklikket på mac noengang. Delete-knapp bruker jeg ikke. Når jeg skal scrolle tar jeg to fingre på touch-matta og drar de nedover, da scroller du :)

Så lurer du sikkert på hvor høyre-klikke er (alle lurer på det), da må du holde inne ctrl og deretter trykke på vanlig museknapp :) Bare spør hvis du lurer på mer, så kanskje jeg kan hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet

Klarte å fikse dette med touch-klikkingen nå:) Men skjønner ingenting av scrollingen.. Jeg vil scrolle med å "ta" på den saken som liksom flytter seg nedover.. Vanskelig å forklare:p Eneste måten jeg får til å scrolle på nå er å trykke ned og opp med piltastene, og det går jo så sinnsykt sakte.

Skjønte ikke helt hva du mente med å scrolle på "touch-matta" jeg :klo:

Skrevet

hvis du beveger en finger på touch-matta så flytter du pilen, men hvis du bruker to fingre istedet, så scroller du. Prøv! Ihvertfall på min mac, og jeg har ikke stilt på noe :)

AnonymBruker
Skrevet

Du bruker to fingre isteden for en som du bruker når du navigerer musepekeren. Dra to fingre nedover/oppover der du gjør det samme med en finger for å styre musepekeren.

Gjest Spinell
Skrevet

Delete får du ved å trykke fn + backspace

AnonymBruker
Skrevet

Herregud det var jo så vanskelig å få kontroll på den scrrollingen med touchen jo.. Sikkert en vanesak, men jeg klikker snart jeg altså:P

AnonymBruker
Skrevet

Går det an å skjule eller slette loggen på noen måte uten at alle sidene som er "lagret" forsvinner? Loggen var jo så lett tilgjengelig på mac ser jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken logg?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken logg?

Internettloggen. Den er jo superlett tilgjengelig oppe på vertøylinja..

AnonymBruker
Skrevet

Aha. Nederst i Historie-menyen har du valget om å slette.

AnonymBruker
Skrevet

Aha. Nederst i Historie-menyen har du valget om å slette.

Ja vet hvordan jeg kan slette den. Men om jeg sletter loggen hele tiden så forsvinner jo alle sidene som er "lagret" når jeg skriver inn i adresselinja. Så jeg bare lurer på om det finnes en måte å fjerne "logg"-feltet oppe i verktøyslinja så den ikke er så synlig?

Hvordan får man forresten til å se youtubefilmer o.l på macen? Står bare at det mangler programvare eller noe sånt:s Har prøvd å laste ned java og adobe flash, men får ikke til å intstallere det..

Skrevet

Det kommer opp en sånn boks når du installerer adobe og andre ting.. så må du skrive inn passord (pleier å skje på min). Dette vinduet kan gjemme seg bak de andre... (dårlig forklart, så du forstår sikkert ikke! :P)

Det med hvordan du bruker styreflaten, så gå inn på systemvalg --> styreflate. Der viser de hvordan du bruker fingrene :)

Ellers, søk på nett!

Har du noen venner eller familie som har mac som kan vise deg?

Jeg var veldig frustrert i begynnelsen, men man blir vant med ting! Nå blir jeg frustrert på vanlig pc :P

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hjelp:) Nå har jeg klart å installere Adobe hvertfall!

Men sliter skikkelig med scrollinga, typen klarte det på en to tre, men tror jeg har for småe og kalde fingre for jeg har ikke sjans i hele tatt :fnise:

Det er jo sikkert en vanesak alt dette, men akkurat nå i starten føles alt så bakvendt fra en vanlig pc:p

Skrevet

Rart du har problemer.. Om jeg tar forsiktig eller om jeg tar hardt på styreflaten så går det helt fint!

Du får vel øve deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...