AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Er det positivt el negativt hvis folk en har blitt kjent med via nettet driver og googler deg for personlig info ol?
Gjest Nuppdupp Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 spørs hva det står om deg. har aldri googlet noen jeg har datet :gjeiper: det er kanskje ikke et bra tegn. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Kom over bloggen til en jeg datet, men har ikke lest et ord der fordi jeg ikke føler meg komfortabel med å grave i andre privatliv. Er jeg unormal?
Steinar40 Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Kom over bloggen til en jeg datet, men har ikke lest et ord der fordi jeg ikke føler meg komfortabel med å grave i andre privatliv. Er jeg unormal? Nei. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Ok, Så det er kanskje ikke så vanlig da,eller er det det? Tenkte kanskje det var vanlig jeg, men fikk kanskje en ørliten dårlig magefølelse av det også,spesielt siden h*n også fortalte meg h#n hadde gjort det også.... Står ikke noe spes negativt, men er bare tanken liksom...det meste er jo offentlig info da.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Ting du finnerpå nett er jo offentlig info! Spesielt blogger ligger jo der fordi bloggeren ønsker at den skal bli lest! Jeg googler ofte folk, og jeg vet at min kjæreste googlet meg også. Jeg fikk beskjed om å google ham. Jeg synes bare det vitner om interesse. Man trenger jo ikke holde det hemmelig.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Jeg googler jeg, etter å ha fått fullt navn eller telefonnummer. Men går ikke inn på skattelistene og sånt. Har ikke funnet noe rart foreløpig
Gjest HunterLady Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Jeg googlet eksen min. Er en selvfølge for meg.
Envy Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Det å google noen har faktisk ikke slått meg. Tror jeg hadde blitt litt paff hvis jeg fikk høre at noen hadde googlet meg. Ikke tror jeg de hadde fått frem så veldig mye spennende heller 3
Strange Doll Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 jeg vet folk googler meg, og jeg hadde egentlig fint klart meg uten det, men det er også greit da infoen man finner på google uansett hadde kommet ut. Jeg googler selv og.
Cordelia Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 (endret) De fleste googler vel folk nå for tiden, av den ene eller andre grunnen. Alltid lurt å google seg selv og, så vet man hva som er der ute av info. Så nei ser ikke noe feil i det egentlig. Endret 20. april 2012 av Cordelia 1
juliane Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 Jeg møtte kjæresten min på nett, og selvfølgelig googlet jeg ham på forhånd! For det første var jeg jo supernysgjerrig på denne spennende mannen og ville gjerne vite mer, for det andre var det en sikkerhet i å få bekreftet at endel av det han fortalte om seg selv faktisk stemte. Fant jo ikke så mye på nettet, men fikk bekreftet at han jobbet der han sa, fant masteroppgaven hans og adressen hans. Valgte bevisst å ikke gå inn på skattelistene. Jeg googler de fleste jeg blir kjent med jeg altså, nye kolleger, venners venner ++
makkapakka Skrevet 21. april 2012 #14 Skrevet 21. april 2012 Jeg regner med at det skjer, hvis jeg får vite om det, er det ikke sikkert jeg tar det positivt.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #15 Skrevet 21. april 2012 Dette med å google, man får vel ikke så mye informasjon om en person. Hva er det som egentlig kommer opp? Jo, skattelistene. Jeg ser ikke helt vitsen med å google noen.
Lulu21 Skrevet 21. april 2012 #16 Skrevet 21. april 2012 Hender jeg googler folk ja. Og jeg vet at jeg selv er blitt googlet flere ganger. Trodde dette var rimelig normalt om man er nysgjerrig på noen :gjeiper: 1
feuerstein Skrevet 22. april 2012 #17 Skrevet 22. april 2012 Dette med å google, man får vel ikke så mye informasjon om en person. Hva er det som egentlig kommer opp? Jo, skattelistene. Jeg ser ikke helt vitsen med å google noen. Noen vil det komme opp mye mer om. Publikasjoner, opptredener i media, deltakelse i organisasjoner/prosjekt, bloggaktivitet, kommentarer i aviser osv. 1
Gjest Anna.S Skrevet 22. april 2012 #18 Skrevet 22. april 2012 Jeg pleide ofte å dele ut linken til bloggen min eller be folk om å google meg når jeg var på dater'n. Fordi jeg synes det er greit at de ser hvem jeg er og hva jeg står for. Jeg har alltid googlet de jeg treffer når jeg får fullt navn. Greit å finne ut litt om personen uten å bare høre på hva de selv sier om seg selv. Også en sikkerhet med tanke på at det er MYE rart på nettet og jeg vil vite at personen jeg skal treffe faktisk eksisterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå