Gå til innhold

Trening for første gang

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri trent noe før, selv i gymmen når jeg gikk på skole skulket jeg mest mulig.

Men nå har jeg tenkt og prøve meg på trening på et trenings senter.. :trene:

Så da lurer jeg på hva man pleier (jente) og ha på seg. Treningstøy så klart, men har skjønt det sånn at man ikke kan ha singlett, men må ha t-shorte? stemmer det? Også hvordan type bukse er best. vanlig jogge bukse blir litt varmt kanskje?

Ja sikkert dumme spørsmål, men er som sagt blank på dette :P

Blir glad for litt tips på dette :takke:

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

hvorfor kan man ikke ha singlet? innbiller meg at folk bare bruker t-skjorte for å ikke vise kløft elelr være mer sporty

Skrevet

Jeg har opplevd litt forskjellig på treningssentre. På det jeg går på nå er det ikke lov med singlet. Vet ikke helt hvorfor, men mulig det er for uhygienisk...? Ellers er jo ikke hva du går med så farlig, men jeg synes det er deilig med ordentlig utstyr rett og slett fordi det gjør treningen så mye mer behagelig. Bomull puster absolutt ikke, blir fort vått og tørker sakte. Ville droppet joggebuksen hvis du har mulighet til å ha på deg noe annet. Syntetiske materialer fungerer i dette tilfellet best, men da helst materialer som er beregnet på trening. Jeg merker at det frister mer å trene hvis jeg har på meg noe jeg synes selv er fint. Det er mulig det er helt tullete, men det er nå sånn jeg fungerer :fnise: Hvis klærne skal ha mulighet til å transportere svette er de nødt til å sitte ganske tett inntil huden, altså: de bør være litt ettersittende. Treningsklær er ikke bare ettersittende for at man skal vise seg frem, det er en god grunn til det ;) Men viktigst av alt er det jo tross alt at du har på deg noe som er komfortabelt, og som DU føler deg komfortabel i!

Ellers så husk å ha med drikkeflaske, hengelås til skap og et lite håndkle som du kan bruke til å sitte på og tørke av apparater (dette er det forsåvidt også forskjellig hvor strenge de er på, men kan jo være kjekt å ha med i tilfelle).

Lykke til! Flink du er som skal sette i gang med trening! :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, og takk for tips om andre ting jeg bør ta med..

Jeg er alltid så redd for å skille meg ut, og er derfor sikkert tåplig nok redd for å ha på meg "feil" type klær.. er det noen som kunne linket til et bildet av hva slags trenings bukse som er vanlig å og bruke i treningssentrer for jenter ?

Skrevet

Uff, du må ikke være så redd for å skille deg ut! :klemmer: Men de fleste jenter går vel med slike bukser. Men ser jenter i joggebusker òg altså, så er ikke værre enn at du tar på deg joggebuksen din første gangen! Når det er sagt, så går folk med mye forskjellig!

AnonymBruker
Skrevet

Uff, du må ikke være så redd for å skille deg ut! :klemmer: Men de fleste jenter går vel med slike bukser. Men ser jenter i joggebusker òg altså, så er ikke værre enn at du tar på deg joggebuksen din første gangen! Når det er sagt, så går folk med mye forskjellig!

Det så ut som en tights er det en slags trenings tights?? Hvor får jeg kjøpt en sånn en og hva heter de?

Vet jeg ikke burde være så bekymret for det, men er er alltid redd for å skille meg ut :sjenert:

Skrevet

Det er vel treningstights eller løpetights de fleste bruker. Fåes kjøpt i sportsbutikker! Men tror også h&m selger sånne!

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp kjøpt meg denne, så blir ofte at jeg bruker den, men dette er yndlingsbuksa (ja, det er guttebukse, beste buksa som fins! :nigo: ).

Føler jeg meg litt ekstra ovenpå en dag kan jeg finne på å trene i en lignende (rosa) tights. :happy:

På overkroppen har jeg alltid t-skjorte. Primært Better Bodies eller MXDC.

Mange sentere krever at folk bruker t-skjorte, av uvisse årsaker, men de skylder på hygiene.

Vil forsåvidt anbefale at du går til innkjøp av "dyre merkeklær". Jeg merker ihvertfall stor forskjell da det dyre treningstøyet puster bedre og er mer konfortabelt å bevege seg i.

Edit: Må bare legge til at jeg ikke er av den oppfatning at de fleste jenter går i tights. Nå trener jeg mest i fivektsavdelingen da, men "på den kanten" er det vel så vanlig å trene i joggebukse, shorts, osv.

Endret av Envy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...