AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Jeg skal selge noe av verdi og kommer til å få penger overført til kontoen min. Er det noen som kommer til å reagere på dette, tro at det er inntekt feks? Det er snakk om rundt tredve tusen kroner.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Husk på at de selger ting på luksusfellen og bruker pengene til å betale ned gjeld. På de svenske luksusfellen får de ofte kontanter og går til kungsmannen, eller hva det heter, og betaler ned på lån og regninger der med kontantene.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Hvem skulle tro det? Naboen? Jeg har solgt noe som var verdt flere 100-tusen, og aldri "noen" som ga uttrykk for at de trodde det var inntekt.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Jeg tenkte på skattemyndighetene, at noen skal tro det er penger for svart arbeid eller noe. Men jeg har jo en kontrakt på det jeg skal selge, så om noen reagerer så er det vel i orden når jeg har kontrakt?
Tabris Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Så lenge du ikke er svartelistet og får all inntekt på din konto automatisk trukket til myndighetene, så er det ingen som bryr seg om at du får tredve tusen kroner inn på konto.
Leeloo Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Bankene er vel forpliktet til å melde inn beløp over 25000 til skattemyndighetene (eller hvem det nå er de melder det til). Mener i hvert fall å ha fått beskjed om dette da jeg var vikar i bank en gang. Spiller jo uansett ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå