AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Jeg hadde nylig kjemi1 som privatist, muntlig eksamen, og jeg fikk 3. Kan ikke kjemi1 godt nok, og nå skal jeg ha kjemi2 eksamen om ikke så lenge. Vil det være vanskelig å lese til den uten å kunne kjemi1 godt nok? Burde jeg bare gå på på kjemi2 selv om jeg kommer til å stryke?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 De bygger på hverandre, men kjemi 2 står på mange måter på sine egne ben også. Kjemi 1 ligner mer på biologi, mens Kjemi 2 ligner mer på matte. Det handler mer om utregning. Spør gjerne i vei hvis du har mer konkrete spm. Bruk da svar-knappen slik at jeg får beskjed om at ny melding er lagt inn.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 TAKK FOR DET, men jeg skal ha eksamen imorgen.. får vel gå å håpe at jeg står. Er sliten, og føler at det ikke er så mye mer å få inn i hodet. Har tenkt å lage meg litt mat, og å legge meg tidlig, for jeg må opp kl.7 imorgen. Når jeg har 3 i kjemi1, hvor stor er sannsynligheten for at jeg jeg får 3 i kjemi2?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 De bygger på hverandre, men kjemi 2 står på mange måter på sine egne ben også. Kjemi 1 ligner mer på biologi, mens Kjemi 2 ligner mer på matte. Det handler mer om utregning. Spør gjerne i vei hvis du har mer konkrete spm. Bruk da svar-knappen slik at jeg får beskjed om at ny melding er lagt inn. Glemte å trykke på svar.knappen
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Tja, de to pensumene er jo ganske forskjellige da. Organisk er i kjemi 2 veldig sentalt, så dette må du kunne. Det kommer litt an på hvilke temaer du fikk til eksamen 1, fikk du feks. likevekt, så er jo ikke dette spesielt vesentlig til kjemi 2. Jeg ville kjørt på uansett, øvd mye før neste eksamen og tatt den for å se om det kunne bli litt bedre. Skal selv ha kje2 eksamen om noen uker, så du må gjerne referere til hvordan det går og hva du har fått som tema når du skal opp. På en annen side; nå vet du hva du er svak i, som gir deg en pekepinn på hva du bør lese mer på om det er sentralt til kj2. Lykke til!
Earthbird Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Kjemi 2 er veldig tungt, selv for oss som tar det på VGS med undervisning. Kunne aldri sett for meg å ta det til privatist, men det kommer helt an på om du er innstilt på det. Du klarer det du selv vil, men ville ikke forventet mer enn 3 i kjemi 2 da du hadde 3 i kjemi 2 dessverre..
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Takker for svar. Jeg har 3 i kjemi2 fra før av, så jeg vurderer å ikke lese noe til den nå siden jeg ikke vil klare bedre. Skal ha den om 1 uke, men det er flere andre eksamener jeg heller vi øve til. Jeg kan sikkert gå på den bare for å gå, men jeg vil nok ikke klare noe bedre enn en 3 siden jeg ikke har fått lest noe særlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå