AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Vil ikke en fobi si en irrasjonell frykt? Går det an å ha fobi mot noe som er en trussel? 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Vil ikke en fobi si en irrasjonell frykt? Går det an å ha fobi mot noe som er en trussel? Med mindre du er Anders Behring Breivik, så er ikke islam en trussel. Jeg vil si det er sånne som deg som er trusselen. Islamofobi er det aksepterte begrepet på hat og fordommer mot muslimer. 8
Ruto Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Med mindre du er Anders Behring Breivik, så er ikke islam en trussel. Jeg vil si det er sånne som deg som er trusselen. Islamofobi er det aksepterte begrepet på hat og fordommer mot muslimer. Er det kun Breivik som mener islam er en trussel? Du vet det finnes hundretusener med det samme synet? Islam er en totalitær ideologi som ønsker en samfunnsomveltning og et annerledes system enn hva vi har i vesten i dag. Å være i visshet om dette, er ikke å være islamofob. 8
Gjest Kato Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Er det kun Breivik som mener islam er en trussel? Du vet det finnes hundretusener med det samme synet? Islam er en totalitær ideologi som ønsker en samfunnsomveltning og et annerledes system enn hva vi har i vesten i dag. Å være i visshet om dette, er ikke å være islamofob. Jada, og det fantes millioner av fascister og nazister i Tyskland, Italia og Spania på 30-tallet. Betyr det at de hadde rett? 2
Mann 42 Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Med mindre du er Anders Behring Breivik, så er ikke islam en trussel. Jeg vil si det er sånne som deg som er trusselen. Islamofobi er det aksepterte begrepet på hat og fordommer mot muslimer. Det er ikke jeg helt enig i. Islamofob er et navn som man har satt på islamkritikere, OGSÅ når de fremmer høyst relevant kritikk mot uheldige, antidemokratiske og, skal vi si, antivestlige utslag av religionen. Og de finnes. Sharia er f.eks et temmelig horribelt system. Kvinnenes stilling under islam er under en hver kritikk i de fleste muslimske land. De er rettsløse og mennenes eiendom. Pressefrihet og ytringsfrihet, særlig ifht ytringer som kan oppfattes som kritikk av religionen eller profeten, er fraværende, og man leker med livet om man fremmer slike ytringer. OGSÅ når man gjør det i egenskap av å være borger av et fritt, demokratisk land der ytringsfriheten er en selvsagt rettighet. Vi kjenner jo alle til dødsdommene over kariakturtegnere, og fathwaene mot Salman Rushdie og alle som var involvert i å utgi Sataniske Vers. Disse resulterte da også i flere mord og mordforsøk inkludert attentatet mot William Nygaard i oktober 1993. Et mirakel at han overlevde å bli skutt i ryggen med en .44 Magnum. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Islam er en totalitær ideologi som ønsker en samfunnsomveltning og et annerledes system enn hva vi har i vesten i dag. Å være i visshet om dette, er ikke å være islamofob. Hvem slapp deg ut av fengselet!!!???
cornflake_girl Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Islam er en religion. Islamisme derimot er en ideologi. Det er ikke sånn at alle muslimer er islamister, langt derifra. 5
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Jada, og det fantes millioner av fascister og nazister i Tyskland, Italia og Spania på 30-tallet. Betyr det at de hadde rett? En trilliard fluer tar ikke feil.Bæsj er godt...
sebastianen Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Islamofob ble først brukt av Islamister mot feministen Kate Millett som tok opp undertrykking av kvinner innen Islam. Deretter ble det brukt mot Salman Rushdie da han skrev Sataniske vers. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Islam er en religion. Islamisme derimot er en ideologi. Det er ikke sånn at alle muslimer er islamister, langt derifra. I valget i Egypt så fikk vel islamistene rundt 80% av stemmene i et land med 90% muslimer og 10% kristne. I alle andre land gjør også islamistene rent bord med brakvalg. Over 80% av muslimer i Egypt (et relativt moderat land i muslimsk sammenheng) mener at de som forlater islam fortjener å bli drept. Kilde: Pew Research. Dette må man ta på alvor cornflake_girl. 2
sebastianen Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 I valget i Egypt så fikk vel islamistene rundt 80% av stemmene i et land med 90% muslimer og 10% kristne. I alle andre land gjør også islamistene rent bord med brakvalg. Over 80% av muslimer i Egypt (et relativt moderat land i muslimsk sammenheng) mener at de som forlater islam fortjener å bli drept. Kilde: Pew Research. Dette må man ta på alvor cornflake_girl. Himmel og hav , nye lover foreslått i egypt. Det skal være lov å ha sex med sin avdøde ektefelle i opp til seks timer etter at døden er inntrådt. http://jp.dk/udland/mideast/article2761185.ece Wtf.... 1
Gjest meh Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Med mindre du er Anders Behring Breivik, så er ikke islam en trussel. Jeg vil si det er sånne som deg som er trusselen. Islamofobi er det aksepterte begrepet på hat og fordommer mot muslimer. Jeg ser på Islam, og for den sak all annen organisert religion som en trussel. Dette synet deler jeg med mange andre, men er på ingen måte en potensiell terrorist og massemorder, derav så er parallellen din patetisk. 1
Saleried Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 De som bruker uttrykk som "islamofobi" og kaller islamkritikere hatske og fremmedfiendtlige er typisk slike som ikke har satt seg inn i hva islam egentlig er. Les Koranen og Hadith grundig før dere stempler og setter merkelapper på folk som uttaler seg kritisk om islam. For ordens skyld: islamkritikk er ikke noe seg går mot livssynsfrihet og menneskerettigheter, tvert imot. Kritikken mot islam kommer på vegne av menneskerettighetene og livssynsfriheten. Det er ikke mye fritt over å systematisk skremme vettet av små barn, gjennom hele oppveksten, slik at de aldri tør tro på noe annet enn Koranen. God gammeldags hjernevask inn med morsmelken, det er ikke livssynsfrihet. 2
Mann 42 Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Himmel og hav , nye lover foreslått i egypt. Det skal være lov å ha sex med sin avdøde ektefelle i opp til seks timer etter at døden er inntrådt. http://jp.dk/udland/mideast/article2761185.ece Wtf.... Dette er visstnok en ren avisand, og kilden er en twittermelding. Det ville ikke vært første gang. Det er en forvrenging av en utlegning fra en imam som sier at ekteskapet ikke opphører ved døden. Jeg er ikke sikker på hva det skulle innebære, rent praktisk. Men jeg tror ikke det er en aksept for nekrofili, bare liket er ferskt nok. Og hvem skulle ønske seg en slik "tillatelse" spesifisert i lovs form? Lover kommer for å regulere en praksis. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Det er bare Anders Behring Breivik som påstår at islamofobi er legitim "kritikk av islam".
sebastianen Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 Dette er visstnok en ren avisand, og kilden er en twittermelding. Det ville ikke vært første gang. Det er en forvrenging av en utlegning fra en imam som sier at ekteskapet ikke opphører ved døden. Jeg er ikke sikker på hva det skulle innebære, rent praktisk. Men jeg tror ikke det er en aksept for nekrofili, bare liket er ferskt nok. Og hvem skulle ønske seg en slik "tillatelse" spesifisert i lovs form? Lover kommer for å regulere en praksis. Jammen godt å høre ...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Det er bare Anders Behring Breivik som påstår at islamofobi er legitim "kritikk av islam". Det er så mange som kritiserer islam at jeg synes du like godt kan begynne med den mentale prosessen det er å skille de to begrepene fra hverandre med en gang. ABB har ikke noe eierskapsforhold til islamkritikk. Han er ingen foregangsfigur på området, og islamkritikk har ingenting med en stormannsgal manns massemordsaksjon å gjøre. Har kommunismen i Norge noe med massemorderen Stalin å gjøre kanskje? 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Vil ikke en fobi si en irrasjonell frykt? Går det an å ha fobi mot noe som er en trussel? En ekkel islamofob gammel mann. Klassekampen skriver at de er sinte menn i 60-årene uten utdannelse, og det ser jo ut til å stemme.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 En ekkel islamofob gammel mann. Klassekampen skriver at de er sinte menn i 60-årene uten utdannelse, og det ser jo ut til å stemme. Jeg er ingen sint gammel mann uten utdanning. Jeg er en ung kvinne med høy utdanning. I tillegg til min formelle universitetsutdanning har jeg også lest Koranen og Hadith. Det er på dette grunnlaget jeg er "islamofob". Før jeg leste "de hellige skriftene" hadde jeg ikke et vondt ord å si om selve religionen, da trodde jeg det bare var en håndfull ekstremister som var problemet. Nå vet jeg at det er religionen i seg selv som er farlig, og lite provoserer meg mer enn "politisk korrekte", kunnskapsløse "antirasister" som ser det som sin livsoppgave å beskytte en religion de tydeligvis ikke har kunnskap om, mot enhver form for kritikk, også den konkrete og saklige. Dobbeltmoralen ligger i at de samme kunnskapsløse fanatistene applauderer kritikk av Bibelen og kristendommen. Hvor er logikken?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 Hvem slapp deg ut av fengselet!!!??? Naut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå