Gå til innhold

50 000 i kontanter, hva gjør jeg nå da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min, vi slo opp, skyldte meg 50 000kr. a vi gjorde det slutt så betalte han tilbake i kontanter, vet ikke om han gjorde det for å plage meg eller hva han gjorde, men fikk de hvertfall i en bærepose og måtte telle over de selv.

Nå må jeg jo sette de i banken eller noe, men har litt angst for at de skal lure på hvor de kommer fra, eller myndighetene skal lure på det. Eller de melder det til politiet. Det kan jo nærmest virke som jeg enten driver som hore, eller dopsalg? Er for det meste like sedler, altså flest 200lapper og 500lapper.

Og det er ikke akkurat trygt å oppbevare så mye penger hjemme, har lagt bæreposen i skapet, og føler meg bra lur nå.. :sjenert:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig et problem? Kan løst og ledig si pengene kom fra et bilsalg eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Om det virkelig er et problem, nei vet ikke jeg om det er det, det er bare litt rart for meg å spasere inn i banken med så mye kontanter, regner med at noen hever et øyebryn, enten i banken eller i høyere hold? Og hva om de vil ha bevis for bilsalg?

Gjest Mildrid
Skrevet

Si sannheten. Eksen skyldte deg penger, du fikk de slik. Å lyve fører aldri med seg noe godt.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

De legger seg ikke borti det. Faren min driver med endel bilsalg og er ofte innom med mange lapper uten at det er et problem. Noen steder har vel en slik automat som man kan bruke for å sette pengene inn på kontoen sin selv mener jeg på? Vet ikke om den tar lapper da men.

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare gå i innskudd-boksen?? Da setter du bare inn pengene selv, no questions asked. (med mindre de har et max beløp, men det må du nesten se)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Er dette en "trolle"tråd?

Ikke lag problemer av alt.

Det er jo bare 50.000,-

Ingen spør deg vel om dette. Ingen ting å forklare og en sånn kontantsum kan jo komme fra mye rart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei, er ikke noe troll, men uefaren med så mye i kontanter!

Innskuddsboksen, ok, det skal jeg sjekke ut. Uansett, takk for råd! Tar med meg posen og stikker i banken på mandag ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde med 127 000 kr i kontanter som jeg satte inn i banken, de leet ikke et øye engang. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Tidssone
Skrevet

"Jeg vet det kan se litt suspekt ut å sette inn femti tusen i cash, men jeg regner med det var det eksen min ønsket det skulle være også. *glise unnskyldende og motta vitende glis tilbake fra bankansatt*

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har konto i Postbanken må du vise legitimasjon hvis du setter inn beløp over kr. 20 000.

Skrevet

Hestesalg foregår også kontant i blant, og da kan det jo lett bli 50.000. Tror ingen i banken tenker noe spesielt over det. Det blir litt som å bekymre seg over hva han i kassa tenker hvis du kjøper bind - han har sett det så mange ganger før at han ser ikke varene lenger en gang. De i banken har sett mye penger før ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde med 127 000 kr i kontanter som jeg satte inn i banken, de leet ikke et øye engang. ;)

Oi! :ler: Hadde jeg jobbet i banken den dagen, og det hadde vært en av mine første dager, hadde jeg sikkert sagt "oi" d også hehe. Men da er nok ikke mine 50 000 et problem, som min kjære eks håpet det skulle bli.

Skrevet

Oi! :ler: Hadde jeg jobbet i banken den dagen, og det hadde vært en av mine første dager, hadde jeg sikkert sagt "oi" d også hehe. Men da er nok ikke mine 50 000 et problem, som min kjære eks håpet det skulle bli.

Hehe, jau. Jeg synes jo det er mye penger selv, ikke hver dag man opplever noe slikt. ;)

Gjest annemor30
Skrevet

Setter du inn 50000 annen hver dag i 2 mnd,DA lurer de nok litt;) Men en gang... Nei, de bryr seg ikke;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har konto i Postbanken må du vise legitimasjon hvis du setter inn beløp over kr. 20 000.

De spør om legitimasjon for alt. Dette er fordi ledelsen får ståpikk av det. Kåte på makt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva hvis man har problemet med å få dem opp, eller enda verre, ER DAME? Må man bruke strapon da? Fader, glad jeg ikke jobber i postbanken.

I whip it out whenever i can, what the buck? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle hun lyve om pengene? Si at du hadde lånt dem bort, og fikk dem igjen i kontanter.

Banken skal varsle det dersom man har suspekte kontoaktiviteter, men her er det jo ingenting å skjule. Det er heller ikke alltid bankene gjør dette.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva hvis man har problemet med å få dem opp, eller enda verre, ER DAME? Må man bruke strapon da? Fader, glad jeg ikke jobber i postbanken.

I whip it out whenever i can, what the buck? :fnise:

Jeg får aldri p*kk av de som jobber på postbanken, buhu, snufs og hulk. Jeg føler meg urettferdig behandlet! LOL LOL :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Såpass store beløp tror jeg automatisk blir rapportert til myndighetene, men du gjør ikke noe ulovlig så det er ikke noe problem. Hvis de spør må du for all del si sannheten og ikke dikte opp noe om bilsalg el. Gjør du det og det mot all formodning skulle bli noen form for kontroll kan du slite ganske hardt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...