AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 http://www.firda.no/nyhende/article6021368.ece Lokalavisa mi kan i dag skrive at Molly, en hjelpeløs katt, ble kastet ut fra verandaen av eieren sin. De to personene som så det, tok vare på katten og dyrebeskyttelsen tok ansvar så katten fikk en operasjon. Det ble dyrt for en liten organisasjon i et lite fylke som her, og folk ble bedt om å hjelpe. På bare et døgn kom det inn 15.000kr, og masse medfølelse. <3 Jeg mener personlig at dyrebeskyttelsen burde sendt regning til svinet som kastet katten ut av vinduet. Katten hadde 4 unger som eieren sa var avlivet, han kastet vel de eller slo de i hodet med noe hardt også. 1
Brimi Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Stakkars puser! :-( DB burde sendt den regninga til den opprinnelige eieren!
Gummiloppa Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Fy faen så sinna jeg blir av sånt! Stakkars, stakkars pusene. Håper katten får det bra og at svinet får svi! 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Jeg leste om Facebookaksjonen i går, og det har vært endel svindel med slike innsamlinger, og aksjonen i seg selv så dessverre litt useriøs ut så jeg satte ikke inn penger. Når jeg nå ser at det var ekte, er jeg veldig glad for at så mange bidro. Sto på Facebook at operasjonen skulle koste 5000,-, hva skjer med overskuddet? Håper det går til andre dyr i nød. Hurra for alle som hjalp til.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Viktig poeng at man alltid skal undersøke litt før man sender avgårde penger ja Samme hvem eller hva det gjelder. Raskeste vei er å gi pengene direkte til lokalavdelingen som tar hånd om pusen nå Så slipper pengene å vandre så langt før de kommer frem En liten lokalavdeling vil bruke et eventuelt "overskudd" på å hjelpe andre dyr i deres område ja - operasjonen er en kostnad, men så kommer oppfølgingen (og om noen lurer på om oppfølginger etter operasjoner er gratis så foreslår jeg at de leser Green Lady sin tråd om pusegutten hennes)
Leo Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Jeg er selvfølgelig ikke glad for at Molly ble behandlet som hun ble, men det kan se ut til at katter begynner å få verdi i folks øyne og det er jeg glad for! Selv har jeg i dag plukket opp en skadet og hjemløs katt på gata i Oslo og i morgen tidlig reiser vi til veterinæren. Det fine er at jeg slipper å betale fordi vi i min hjemkommune, noen mil utenfor Oslo, har en gruppe som jobber med slike katter og samler inn penger. 2
Aurora M. Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 (endret) Så flott gjort av deg Leo! Heldig for pusen at du kom på dens vei- selv om det kanskje ikke var en tilfeldighet. Lykke til hos veterinæren. *skriveleif Endret 20. april 2012 av Aurora M.
Gjest Nenya82 Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 De(dyrebeskyttelsen) skrev at overskuddet skulle gå til lignende saker,og jeg var en av dem som ga. Når det er er dyrebeskyttelsen som spør om folk kan støtte en slik operasjon så regner jeg med at det er trygt å gi penger. Heller det enn å gi til en privatperson selv om det sikkert ikke alltid er like seriøst om man gir gjennom en organisasjon,men jeg håper og tror at dyrebeskyttelsen bruker pengene på Molly og andre dyr som trenger hjelp.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 De(dyrebeskyttelsen) skrev at overskuddet skulle gå til lignende saker,og jeg var en av dem som ga. Når det er er dyrebeskyttelsen som spør om folk kan støtte en slik operasjon så regner jeg med at det er trygt å gi penger. Heller det enn å gi til en privatperson selv om det sikkert ikke alltid er like seriøst om man gir gjennom en organisasjon,men jeg håper og tror at dyrebeskyttelsen bruker pengene på Molly og andre dyr som trenger hjelp. Jeg er enig, men der jeg så det var ikke Dyrebeskyttelsen nevnt med et ord, da hadde jeg bidratt med en gang. Det var en som hadde liket et innlegg fra en privatperson som fortalte hvor mye de trengte, hva som hadde skjedd og et kontonummer.
Gjest Nenya82 Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Jeg er enig, men der jeg så det var ikke Dyrebeskyttelsen nevnt med et ord, da hadde jeg bidratt med en gang. Det var en som hadde liket et innlegg fra en privatperson som fortalte hvor mye de trengte, hva som hadde skjedd og et kontonummer. Åja,det var Dyrebeskyttelsen selv som la ut innlegget jeg så. Kanskje det var noen som laget et eget innlegg og glemte å skrive at det var dyrebeskyttelsen som skulle pengene?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 Åja,det var Dyrebeskyttelsen selv som la ut innlegget jeg så. Kanskje det var noen som laget et eget innlegg og glemte å skrive at det var dyrebeskyttelsen som skulle pengene? Helt sikkert noe sånt.
Gjest Badabing Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Håper han blir anmeldt og får en straff. Det burde jo ikke være noe å lure på engang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå