Meg88 Skrevet 20. april 2012 #1 Del Skrevet 20. april 2012 Mange av mine venninner gir søte drikker til barna sine (6-9 mnd). Vet ikke nøyaktig hva disse kartongene inneholder, men det ser ut som noe juice/smoothie/saft-greier. Når begynte dere å gi slikt til barna deres? Min gutt på litt over 9 mnd har enda ikke fått smake annen drikke enn morsmelk og vann. er det greit å introdusere andre (søtere) smaker nå? Eller bør jeg med fordel prøve å unngå det lengst mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modig mor Skrevet 20. april 2012 #2 Del Skrevet 20. april 2012 Ingenting er vel søtere enn morsmelk ... Men for øvrig er det ingen tvil om at du gjør gutten din en tjeneste hvis du venner ham til å drikke vann som tørstedrikk. Smoothie er jo mer et slags mellommåltid i stedet for frukt (eller, det er jo frukt), jeg regner med at dine venninners barn får vann ellers? Saft er det ingen grunn til å gi ham, juice er ok i små mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 20. april 2012 #3 Del Skrevet 20. april 2012 Her har han kun fått vann og drikke. Men smoothies har han jo fått! Dog ikke saft eller juice, jeg så ikke helt grunnen for at han skulle få det da han var så liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #4 Del Skrevet 21. april 2012 Det er liten vits å gi babyen saft og juice, med mindre den er syk og man ikke får i den nok morsmelk/mme/vann. Smoothie blir jo en annen ting, mer som et mellommåltid. Dere som lager smoothie til babyene deres - lager dere den på yoghurt? Hvor tidlig ga dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 21. april 2012 #5 Del Skrevet 21. april 2012 Dere som lager smoothie til babyene deres - lager dere den på yoghurt? Hvor tidlig ga dere det? Til å begynne med var det fruktmos (forskjellig frukt som jeg kokte og moste), etterhvert laget jeg smoothies som jeg lager til oss. Yoghurt begynte jeg å ha oppi etter at han ble ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #6 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg ser ingen grunn til å gi søte drikker til små barn. Min 1 åring drikker bare melk og vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 21. april 2012 #7 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg ser ingen grunn til å gi søte drikker til små barn. Min 1 åring drikker bare melk og vann. Samme her. Og hjemmelaget smootie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå