Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte en jobb i mars som er veldig relevant for min utdannelse (er ferdig med masteren nå denne våren). Kom til intervju, og fikk beskjed om at det tok 2-3 uker før jeg hørte om jeg kom videre til annengangsintervju. Ringte da det hadde gått tre uker, og fikk da beskjed om at de allerede hadde hatt annengangsintervjuene uken før. Greit nok. Dette var før påske. Men så fikk jeg denne mailen i dag, betyr dette at jeg fremdeles er med i prosessen?

"Hei!

Jeg viser til samtaler med undertegnede og beklager at det har tatt lang tid før du hørte noe fra oss.

Vi har nå besluttet å gå en ny runde, og har lyst ut stillingen på nytt.

Du er en god kandidat, men vi ønsker å ha enda flere kandidater å velge blant.

Ta gjerne en telefon dersom du har spørsmål rundt prosessen."

Synes det blir litt dumt å ringe for å høre om jeg blir vurdert på nytt eller om de kanskje vil ha en ny søknad.. Hehe. Jeg tenker at de hadde kanskje ikke sendt denne mailen om jeg ikke var aktuell. Men hvor aktuell er jeg i så fall? Jeg skjønner ikke helt hva som menes. :( Noen innspill? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det virker som om, ut i fra den mailen, at de ikke har funnet den personen de vil ha, tror selv at det er en slags "plikt mail", fordi stillingen lyses ut på nytt igjen, slik at du og de andre ikke blir overrasket over det, men forstå at de ikke fant den de ville ha, og mente var best egnet for jobben.

Slik forstår jeg mailen. Hadde de vært intressert, hadde de definitivt tatt kontakt, og ikke utelukket deg fra 2.ganga intervjuet, ihvertfall, og latt deg lure på om "kanskje, hvis om atte".

Ser ut som om, de ser etter en bestemt person, og virkelig vet hva de vil ha, og ikke gir stillingen til en annen enn den de vil ha:P

Endret av post-it
Skrevet

Du er ikke aktuell om du ikke engang kom til andreintervjuet.

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Jeg tolket det slik at de ikke fant nøyaktig den personen de var ute etter første gang, dermed prøver de på nytt. De syntes vel i første omgang at du ikke var helt rett person, men iom de ikke fant den de lette etter senker de vel kravene litt og innkaller de som likevel gjorde et bra inntrykk sist gang. Hadde du ikke vært interessant for bedriften hadde du vel helst ikke fått denne mailen.

Jeg ville ringt å hørt etter om du er innkalt på nytt intervju, og når det evt er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...