AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Hei. Jeg lurer på en ting. Jeg har gjort en feil med bruk av en shampoo som har irritert huden min, så jeg har fått et tørt utslett på ørene og sår hud i hodebunnen. Er det noen som har noen gode råd om hvordan få bli kvitt utslettet? Jeg gikk til en frisør for å kjøpe noe bedre produkter. Men hun sa bare at huden på ørene min ikke så noe spesielt irritert ut, og at hun ikke så noe i hpdebunnen. Men at jeg skulle kjøpe en shampoo som var bra for balansen i hår og hodebunnen. Problemet er at den shampoen er ubehagelig å bruke og håret blir ikke rent med den. Det er fettete og nå er det også begynt å komme en type flass. I tillegg er håret blitt så tørket ut av den andre shampoen, og jeg er redd for å miste mye av håret, siden det er så mye løse hår i vasken når jeg grer det, på klærne mine og over alt. Alt jeg gjør med håret nå virker som å irritere, og huden på ørene er sår og klør. Det hjelper ikke at frisøren sier det ikke er noe å bry seg om, for det er plagsomt for meg med kløende, såre ører og hodebunn. Det føles som det svir. Er det noen som har noen råd? Er det noe å smøre på i hodet som kan hjelpe? Og hvordan får jeg håret normalt igjen? Hilsen en mann.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Du mener jeg trenger mini crocodile dentist game? Jeg mistenker at du er en spambot av et slag... (Og for ordens skyld har jeg dame og ikke mann...) 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Tror du skal ta en tur til legen, jeg. Men, jeg er jo ikke syk. Jeg har tørr hud og tørt hår. Med litt flass. Da er man ikke syk og trenger lege. (Dessuten har moderator slettet innlegget som var spam med link til en lekebutikk på nettet.)
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Men, jeg er jo ikke syk. Jeg har tørr hud og tørt hår. Med litt flass. Da er man ikke syk og trenger lege. (Dessuten har moderator slettet innlegget som var spam med link til en lekebutikk på nettet.) Når du har sår hud på ørene og mister masse hår så er det på tide å komme seg til legen! Mannfolk, altså!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Jeg ble veldig vond og sår i hodebunnen av en sjampo jeg ikke tålte. Det gikk bort da jeg begynte å bruke sjampo uten parfyme og forsøkte å la hodebunnen være mest mulig i fred. Nå vet ikke jeg om det er det samme som du har, men kanskje verdt et forsøk?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Hodebunnen min kan også gå helt i vranglås, med sår og småflass og kløe (som gjør vondt siden det er så sårt). Denne sjampoen fra apoteket funket fjell: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1517174&c=3403689&g=false Dette er Boots, men Vitus og alle har den. Den roer ned og helbreder, er min erfaring
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Hodebunnen min kan også gå helt i vranglås, med sår og småflass og kløe (som gjør vondt siden det er så sårt). Denne sjampoen fra apoteket funket fjell: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1517174&c=3403689&g=false Dette er Boots, men Vitus og alle har den. Den roer ned og helbreder, er min erfaring Tusen takk. Jeg kommer til å prøve med denne TS
Enigma90 Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Hei! Kjenner meg igjen i det du skriver. Selv har jeg akkurat kjøpt en ny shampo uten sulfat (sodium laureth sulfate/sodium lauryl sulfate), som mange med sensitiv hud kan reagere på. Råder deg til å prøve en uten for å se om det hjelper deg. Itillegg vil jeg anbefale deg dette produktet: John Masters Organics Deep Scalp Follicle Treatment and Volumiser. Dette er et middel som hjelper tørr hodebunn (blanserer talgproduksjonen), lindrer kløe og som også stimmulerer hårveksten, samt gir volum. Jeg har nettopp kjøpt det, så jeg kan dessverre ikke si noe om langtidsvirkningen, men etter hva jeg har lest funker det fjell, så det kan være verdt å prøve.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Sprayen fra JMO er det beste jeg har prøvd ihvertfall, sammen med shampoo uten SLS, samt å vaske håret så lite som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå