Gjest Gjest Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Ansatte ved ppt mobbet meg, de gjorde slett arbeid-og jeg har papirer på det. Ansatte i barnehagen skrek til meg, dømte meg nord og ned som menneske og som mor, fikk ikke riktig informasjon. Dette fikk alvorlige konsekvenser for mitt barn og meg. Jeg krevde utredning og barnet har a typisk autisme. Veien blir til mens du går, i dag har vi det veldig bra;) så hva er det som driver meg videre? tanken om hevn eller ekstra økonomisk byrde? svaret er nei, men det de gjorde var så til de grader stygt, de kjørte over meg som menneske, mobbet meg og ødela år av mitt liv. Slik skal det ikke være, og det kommer andre foreldre og barn etter meg, så hvordan går frem, hvem varsler jeg?
Nytt liv Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 (endret) Ts- Jeg vet ikke hvem du skal snakke med eller hva du skal gjøre. Men du skal vite at jeg støtter deg! Slikt skal ikke skje. Det du kan gjøre er å tenke at det ikke er deg og ditt barn det er noe feil med, men voksne personer som bør skjemmes. -Husk at jorden er rund, og alt du sier og gjør kommer tilbake til deg. (Karma). Det gjelder alle mennesker! Endret 20. april 2012 av Maria_Marihøne
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Tråden er ryddet for reklame. Maria_Marihøne, mod.
Gjest damen Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Karma er et religiøst påfunn og sørger ikke for rettferdighet i livet. Du kan aktivt oppsøke konflikten igjen eller du kan bruke ressursene dine på å jobbe deg over skuffelsen og krenkelsen. Det er ikke sikkert at en varsling fra deg fører til oppreisning eller rettferdighet. Det kan godt være at du opplever at de skjermer sine egne og at du igjen blir behandlet på en måte du finner ubehagelig. Om du skal ta opp tråden så anbefaler jeg deg å gjøre det via en tredjepart som f.eks en advokat eller en type ombud/nemd for slike saker. Da slipper du bealstningen ved å selv måtte føre ordet. Men vurder som sagt først om du virkelig vil inn i vepsebolet igjen eller om du skal forsone deg med at et kapittel i livet ikke ble slik det skulle ha vært, for deretter å bla fremover og gå videre i livet. Lykke til. 1
O'hara Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Karma er et religiøst påfunn og sørger ikke for rettferdighet i livet. Du kan aktivt oppsøke konflikten igjen eller du kan bruke ressursene dine på å jobbe deg over skuffelsen og krenkelsen. Det er ikke sikkert at en varsling fra deg fører til oppreisning eller rettferdighet. Det kan godt være at du opplever at de skjermer sine egne og at du igjen blir behandlet på en måte du finner ubehagelig. Om du skal ta opp tråden så anbefaler jeg deg å gjøre det via en tredjepart som f.eks en advokat eller en type ombud/nemd for slike saker. Da slipper du bealstningen ved å selv måtte føre ordet. Men vurder som sagt først om du virkelig vil inn i vepsebolet igjen eller om du skal forsone deg med at et kapittel i livet ikke ble slik det skulle ha vært, for deretter å bla fremover og gå videre i livet. Lykke til. Enig i dette
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Tusen takk for svar, jeg forstår dere- MEN synes dere ikke det er riktig at jeg gir beskjed? Jeg tenker på alle de som kommer etter oss, små uskyldige barn og deres foreldre, alle er ikke like sterk som meg, det kan koste liv.
Sulosi Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Dette skal du så klart melde ifra om. Ring kommunen og be om å få snakke med den som har tilsynsansvaret for barnehagene. Denne personen kan fortelle deg hva du bør ta med i en klage eks kopi av saksdokumenter. Du må og skrive klagen skriftlig, hva du mener er gjort galt osv (altså ditt syn på saken) og faktaopplysninger er det lurt å ta med. Er klagen alvorlig nok eller det foreligger flere klager på samme bhg kan den faktisk stenges i verste tilfelle. Jeg vet om en barnehage som ble stengt (privat bhg) etter at flere foreldre klager og bhg ikke fulgte opp de påleggene kommunen satt. Kommunen har tilsynsmyndighet på alle barnehager, kommunale og private samt familiebhg. Ang ppt er jeg noe usikker men jeg vil tro du får svar på det også hos det kommunale tilsynet.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Dette skal du så klart melde ifra om. Ring kommunen og be om å få snakke med den som har tilsynsansvaret for barnehagene. Denne personen kan fortelle deg hva du bør ta med i en klage eks kopi av saksdokumenter. Du må og skrive klagen skriftlig, hva du mener er gjort galt osv (altså ditt syn på saken) og faktaopplysninger er det lurt å ta med. Er klagen alvorlig nok eller det foreligger flere klager på samme bhg kan den faktisk stenges i verste tilfelle. Jeg vet om en barnehage som ble stengt (privat bhg) etter at flere foreldre klager og bhg ikke fulgte opp de påleggene kommunen satt. Kommunen har tilsynsmyndighet på alle barnehager, kommunale og private samt familiebhg. Ang ppt er jeg noe usikker men jeg vil tro du får svar på det også hos det kommunale tilsynet. Vet du hva, de skrev individuelle opplæringsplaner UTEN og tenke utredning, jeg skjønner ikke hvorfor- de skylde det på meg i stedet, - og det på a typiske trekk ( vanlig hos autister ).. jeg har tapt år med arbeisfortjeneste, kommet skeivt ut av det økonomisk ( også lånekassen, men når jeg forklarer det kan de ikke og vil de ikke gi fradrag av ufortjente renter i den perioden. / Jeg måtte sove etter den verste perioden var over.
Sulosi Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Jeg har og slitt med problemer i forhold til no av det samme. Her var det skolen som ikke ville henvise til ppt men heller legge skylden på meg som mor. Lærer kalte meg "direkte uansvarlig" på Rema 1000 en dag jeg handlet...sier kanskje sitt. Gutten min hadde spes.ped timer i bhg så det var al grunn til å ta meg på alvor. Uansett, gutten fikk ny lærer som tok meg på alvor og nå har ppt satt inn tiltak. Anyway, jeg hadde eldste barnet i en privat barnehage. De brøt taushetsplikten ved å dele ut vårt hemmelige telefonnummer til ALLE i barnehagen. Slik kom nummeret i hende til den personen som var årsaken til at nummeret var hemmelig. Jeg sendte en skriftlig klage til det som den gang hette skolekontoret (nå heter det oppvekstetaten) i kommunen og jeg kan love de tok saken på alvor. Så jeg anbefaler at du skriver en skriftlig klage til kommunen. For å klage på PPT tror jeg du skal sende klage til fylkeskommunen, litt usikker men spør på kommunen. I så fall, send klage på både ppt og bhg.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Jeg har og slitt med problemer i forhold til no av det samme. Her var det skolen som ikke ville henvise til ppt men heller legge skylden på meg som mor. Lærer kalte meg "direkte uansvarlig" på Rema 1000 en dag jeg handlet...sier kanskje sitt. Gutten min hadde spes.ped timer i bhg så det var al grunn til å ta meg på alvor. Uansett, gutten fikk ny lærer som tok meg på alvor og nå har ppt satt inn tiltak. Anyway, jeg hadde eldste barnet i en privat barnehage. De brøt taushetsplikten ved å dele ut vårt hemmelige telefonnummer til ALLE i barnehagen. Slik kom nummeret i hende til den personen som var årsaken til at nummeret var hemmelig. Jeg sendte en skriftlig klage til det som den gang hette skolekontoret (nå heter det oppvekstetaten) i kommunen og jeg kan love de tok saken på alvor. Så jeg anbefaler at du skriver en skriftlig klage til kommunen. For å klage på PPT tror jeg du skal sende klage til fylkeskommunen, litt usikker men spør på kommunen. I så fall, send klage på både ppt og bhg. Tusen takk for svar, forstår deg veldig godt. Min sak er av annen karakter, her er det i tillegg snakk om psykisk vold mot meg og ett barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå