Gå til innhold

er argan oil og moroccanoil det samme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er argan oil og moroccan oil det samme? Jeg har prøvd å søke opp denne berømte moroccanoil-en, tenkte jeg skulle kjøpe en flaske, men finner den ikke. noe sted! Finner derimot mange som heter arganoil..

Om de ikke er det samme, hva er forskjellen? Og hvem er best?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nej det er ikke det samme...

AnonymBruker
Skrevet

nej det er ikke det samme...

Hva er i så fall forskjellen, og hvem er best?

AnonymBruker
Skrevet

Morrocan oil go mange andre inneholder en liten del arganolje og masse silikoner og litt parfyme. Juks og fanteri med andre ord.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Morrocan oil go mange andre inneholder en liten del arganolje og masse silikoner og litt parfyme. Juks og fanteri med andre ord.

men "alle" sier jo at morrocan oil er så bra, til og med mange mener den er den beste? Åssen kan det være juks og fanteri når alle mener de får så bra resultat med det, og "alle" experter anbefaler det? Jeg har prøvd hårolje med moroccanoil og arganoil, men ikke ren moroccan eller argan.

Ville du anbefale å heller kjøpe arganoil, fremfor morrocan?

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Morrocan oil er kort sagt bare Argan oil fra Morocco? Altså et annet ord for argan olje.

Moroccanoil, merket derimot, sier at produktet virker nærende pga. argan oljen som finnes i den, men det er bare bullshit. Det er parfyme og silikoner som er øverst på lista :P

Jeg kan like godt kjøpe meg argan oil og en billig silikonspray, og til og med få bedre og mer nærende resultat med det da jeg selv kan bestemme hvor mye som skal være av hva.

Endret av BabyBlue
Gjest kittycat
Skrevet

tror folk sier maroccanoil er så bra fordi den gir fukt til håret, holder det på plass og gir glans. men når det er silikon i ting trekker det ikke inn i håret. det bare legger seg utpå og ser fint ut. skikkelgi arganoil har jeg ikke prøvd, men det er ikke så mye arganolje i maroccanoil fordi det er dyrt og derfor fyller de det med silikoner og billig fill inn

• Liker 1
Skrevet

jeg har også lurt på dette, hvorfor "alle", frisøer og andre anbefaler moroccanoil når det er stappfullt av silikoner.. Riktinok så håret mitt bra ut etter å ha brukt det, men pleieeffekten er jeg usikker på. Det er jo så in med å ta ut silikoner i shampoo og slikt, rart at Moroccanoil da er så populært

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg tror morrocanoil først og fremst er såpass kjent fordi det gjør håret veldig glansfult (pga. silikonene). Men siden det blir beskrevet å inneholde reparerende og helende oljer tror folk at det skyldes nettopp det, at det er stappet full av dyre og eksklusive, naturlige håroljer.

Siden det blir beskrevet som et produkt som baserer seg på noe rent og reparerende som kommer fra moder jord tror folk automatisk at det er bedre enn det er. Folk er rett og slett mer bevisst på ingrediensene (selv om enkelte åpenbart ikke leser ingredienselista...) Det er jo så inn å være opptatt av oljer og slikt nå, slik som dere kanskje har merket på hysteriet her på forumet. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor kan man få kjøpt en bra argan olje da?

Gjest kittycat
Skrevet

bare google.. gjerne fra amerikanske nettsider, men om du googler litt til finner du ut hva som er safe =) før du bestiller, sørg for å få vite ingrediensene.. om du googler litt til får du opp en liste med kodeord for silikoner. f eks dimetichone - en ingrediens som er på mange hårprodukter og altså er en silikon.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

DENNE skal være helt naturlig uten andre stoffer i seg.

EDIT: Merk deg at den ikke inneholder så mye, men ren argan olje er ikke billige greier.

Endret av BabyBlue
AnonymBruker
Skrevet

DENNE skal være helt naturlig uten andre stoffer i seg.

EDIT: Merk deg at den ikke inneholder så mye, men ren argan olje er ikke billige greier.

Takk :)

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Ren arganolje er vanligvis dyrt, men det finnes billigere merker som inneholder det samme som de dyre, bare at forpakningene ikke er så "fancy", men hovedsaken er jo hva som er inni flaska, og ikke utenpå. Det man må passe på når man skal kjøpe arganolje, er at den er i en mørkfarget glassflaske, og ikke i en gjennomsiktig plastflaske. Og så sjekke ingrediensene, selvsagt.

Jeg bruker for tiden denne:

http://www.sheaterraorganics.com/argan-oil-skin-certified-organic.html

(Denne nettbutikken har forresten også andre afrikanske produkter, jeg liker f.eks. "Shea Nilotica East African Shea Butter", som er et 100% naturlig, organisk Shea butter.)

Ellers har de også ren arganolje til overkommelige priser f.eks. her:

http://www.zamourispices.com/arganoil20oz.html

http://www.arganoilandmore.com/elma-sana-100-pure-organic-argan-oil-2-oz-60ml/

Endret av Bea »-(¯`v´¯)-»
Skrevet (endret)

I Marokko :wow:

Det er en grunn til at de kaller det Marokkos Gull.

Den beste utvinningen koster noen 100 tusner og er kun tilgjengelig for en knippe rikinger i Marokko.

Det er utvunnet av bær som vokser på et tre som blir puttet i morter og knust til det bare er olje, så klemmes det mer, hvor det kommer ennå renere olje... Og ikke lukter det noe godt heller... Det er en lang prosess...

Ville ikke kjøpt det på nettet, men hørt med noen om de skulle dit å kjøpt der i fra.

Den skal være så ren at du skal kunne spise den...For vi bruker den også i mat.

2e321e74d88e61264ab1e4470e7ce61c.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...