Kattefot Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #21 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvordan er yoga egentlig? Trenger man å være myk og fleksibel? Jeg også misliker mandager sterkt, alt er bare dritt og man har sukkersug etter alt sukkeret fra helgen. :gjeiper: Hverdagen frister liksom aldri for min del. Men du har vært flink! Nei, man trenger absolutt ikke være myk og fleksibel. Jeg har slitt med betennelse i begge hoftene mine over lang tid, og fikk beskjed av fysioterapeuten min om å begynne med tøyeøvelser for noen år siden. Dette så jeg da som en god grunn til å begynne med yoga, og på den tiden fantes det ikke mye fleksibilitet i kroppen min! Så klart må bør man da begynne med modererte og forholdsvis enkle øvelser, men jeg kjente i hvert fall rask forbedring på kroppen min - i form av at den ble mykere/mer fleksibel. Jeg gjør yoga mest fordi det er så fredfullt og behagelig å kjenne at man tøyer ut kroppen ordentlig godt. Hvis man vil svette litt/trene styrke gjennom yoga er Ashtanga yoga bra. Men det er jo mange forskjellige yoga-typer, så vil tro det er mye spennende der ute. I dag har jeg en myye bedre dag enn i går kjenner jeg! Været har vært helt fantastisk hele dagen, så jeg har vært ute og nytt sola. Av trening ble det en tre timers power walk med en venninne, og nå kjenner jeg det GODT i hoftene! I morgen tror jeg jeg må holde meg til kun styrke og yoga, orker ikke mer styr med de hoftene nå altså. Haha, føler meg alltid som en 80-åring når jeg prater om hoftene mine Nå venter laksen i ovnen også blir det en kurv jordbær til dessert. Lykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #22 Del Skrevet 23. mai 2012 I dag var en tung dag på trening. Jeg burde nok ha stoppet turen litt tidligere i går, for hoftene og hele nedre delen av ryggen er ekstremt stiv, og det vet jeg kommer av måten jeg går på når hoftene først begynner å gjøre vondt Lærer aldri! Menmen. Fikk tatt noen arm- og ryggøvelser med frivekter før jeg ga opp. Vurderer å ta en litt rolig gåtur etterpå for å myke opp litt i hoftene, også blir det yoga på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 23. mai 2012 #23 Del Skrevet 23. mai 2012 Så flink du er som får til yoga! Jeg har prøvd et par ganger, men jeg får ikke til noe av det de gjør, er for stiv :/ God bedring med dumme hofter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 24. mai 2012 #24 Del Skrevet 24. mai 2012 Du gjør yoga hjemme, sant? Æsj, håper jeg om noen år får stor nok leilighet/hus til å kunne gjøre sånne øvelser hjemme. Her har jeg nada plass. Synd du blir stiv i hoftene når du går, du får prøve å være litt mer bevisst på gåstilen din så du ikke ødelegger de helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #25 Del Skrevet 27. mai 2012 Takk, har gått over nå heldigvis! Jeg gjør yoga hjemme, ja Har ikke største plassen jeg heller, men det går på et vis! Torsdag og fredag ble treningsfri (med unntak av yoga på torsdagen), og i går tok jeg 30 minutter på tredemøllen, yoga og styrke. I dag har jeg kun jogget 30 minutter og det ble med det. Er jo så fint vær, så da frister det lite å være inne på treningssenteret. Og nå er det ut i sola igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #26 Del Skrevet 30. mai 2012 I dag har jeg løpt intervaller. Og det var egentlig ganske så gøy, føles bra når man merker framgang på formen! Så nå sitter jeg her og er fortsatt full av energi! Deilig. Vurderer å begynne på 30 day shred igjen nå snart, men reiser bort i helga så da kan det bli litt vanskelig å få det gjennomført. Men mandag tenker jeg blir dagen! Ser litt fram til å begynne på med det igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 31. mai 2012 #27 Del Skrevet 31. mai 2012 Så herlig å merke framgang! Nå har jeg fått 30 day shred i posten, jeg også. Tror jeg hiver meg på på mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #28 Del Skrevet 31. mai 2012 Så herlig å merke framgang! Nå har jeg fått 30 day shred i posten, jeg også. Tror jeg hiver meg på på mandag! Ja, så bra! Da kan vi pushe hverandre litt. Gøy å starte samtidig som andre På morgenen i dag ble det powerwalk i parken igjen. Greit å få inn litt trening når man er med venninner, og jeg blir god og svett av det, spesielt i den varmen som er nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #29 Del Skrevet 4. juni 2012 Har hatt tidenes mest usunne helg! Har ikke trent noe som helst og kan oppsummere helgen på dette viset: Hjemmelagde boller Sjokolade Potetgull Hjemmelaget pizza Taco Rundstykker med brunost Og jordbær. Åh, hvordan skjedde dette?! Jaja, spist er spist. Velger å begynne på 30 day shred i morgen, i dag har jeg rett og slett vært for opptatt lat og nå er jeg bare demotivert. Håper jeg er mer motivert i morgen. Jeg SKAL være mer motivert i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå