Kattefot Skrevet 19. april 2012 #1 Del Skrevet 19. april 2012 Da er tiden kommet hit! Tiden da sommer, strand og bikini er rett rundt hjørnet, tiden da jeg skal slutte å spise all sjokolade jeg kommer over, og tiden da jeg skal stramme opp kroppen og bli fit og fin - og holde meg der!! Jeg har som mål å miste noen få kilo, med hovedmålet å stramme opp kroppen. Det jeg fortrinnsvis vil stramme opp er mage + lovehandles, overarmer, rygg, lår og rumpe. Altså tilnærmet hele kroppen! Jeg eier ingen vekt for tiden, men har tatt noen før-bilder, så jeg forhåpentligvis kan se forbedringer på kroppen etterhvert! Ellers kommer jeg nok til å måle med målebånd også, men har altså ikke fått gjort det ennå. Jeg har siden jul vært flink til å legge om spisevanene mine: - Jeg har blitt flinkere til å spise fisk - Jeg har blitt flinkere til å kun spise godteri i helgene (selv om jeg ikke er der heelt ennå ) - Jeg spiser mye mer grønnsaker enn hva jeg tidligere gjorde og - Jeg spiser frokost hver dag. Ellers er jeg flink til å spise knekkebrød i stedet for brød, drikker mye vann gjennom hele dagen + en-to kopper grønn te og spiser sunn, normal mat. Min store synder er sjokolade. Og vingummi. Og salt & vinegar potetgull... Sjokoladen og jeg er bestevenner, og det har vi vært så lenge jeg kan huske. Jeg prøver å holde meg til å kun spise godteri i helgene, men i og etter påsken har det sklidd litt (veldig) ut. Men nå er det skjerpings! Framover skal jeg bli mye flinkere til å bruke treningssenteret jeg er medlem på, jeg bor tross alt to minutter unna det . Ellers har jeg skaffet meg Jillian Michaels' 30 day shred som skal prøves ut! Har hørt så mye bra om den nå, og nå er jeg sannelig motivert til å kaste meg på bølgen selv og!! Grunnen til at jeg oppretter denne dagboken er rett og slett fordi det gir meg ekstra motivasjon til å spise sunt og trene så mye som mulig! Så for de av dere som har forvillet dere inn her; velkommen skal dere være og del gjerne deres mål og framgang også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 20. april 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 20. april 2012 Dagen i dag startet med Dag 1 av 30 day shred og grove pannekaker til frokost! Så - 30 day shred... Auch. Jeg hadde ikke forventet at det kom til å være så hardt! Eller jo, jeg hadde vel det. Men det jeg ikke hadde forventet var hvor svak jeg faktisk er! Cardioen og mageøvelsene gikk fint, men styrken! Åh herregud. Dette trenger jeg virkelig. Bare det å ta noen push-ups (på knærne) slet meg helt ut! For ikke å nevne den siste styrkeøvelsen der man løfter vektene opp mot øynene mens man tar utfall til sidene. Jaja, det kan vel bare gå oppover herfra! Kjenner allerede deler av kroppen min har begynt å verke, så vil tippe jeg kjenner dette godt i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 21. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Jeg er støl og har null lyst til å trene på en lørdag, men jeg kan ikke ta en pause på dag 2 :gjeiper: Så da er det på med treningsklær, joggesko og Jillian! Tenker så å ta en halvtime yoga etter Shred'en, før middag. I dag har jeg spist slik: - Startet dagen med havregryn med melk, banan og jordbær og en kopp grønn te. - Lunsj ble en omelett med paprika, tomat, løk, skinke og litt ost - Som et lite mellommåltid ble det to rå gulrøtter og en neve med valnøtter - Ett knekkebrød med hvitost og tomat - Til middag (etter trening) blir det en pastarett med bacon, rødløk, tomat og fløte ...Også blir det nok endel godis i kveld, det er jo tross alt lørdag! Endret 21. april 2012 av Kattefot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 22. april 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 22. april 2012 I dag har været vært så som så her i London, med varierende regn og overskyet. Likevel tok jeg på meg joggeskoene og tok en tur i parken. 10 min oppvarming i rask gange, 30 min jogg (med litt gange innimellom, kondisen min er ikke optimal helt ennå) og 10 min nedtrapping i rask gange. Regnet tok meg på slutten, så da var det bare å skynde seg hjem. Tar meg en pause fra 30 day shred siden det ble jogging i dag. I kveld skal jeg en tur på kino og se Titanic i 3D, så da blir det nok litt popcorn, men skal holde meg til vann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 25. april 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 25. april 2012 ...da gikk det noen dager da gitt! For å være helt ærlig har jeg hatt to late dager når det kommer til trening, rett og slett fordi jeg har vært veldig opptatt med eksamensskriving. Men i dag har jeg tatt dag 3 av shreden + 30 min yoga. Jeg tar ikke shreden hver dag som dere ser (høhø), men så lenge jeg fullfører de 30 dagene innen rimelig tid er jeg fornøyd! Liker uansett at det er litt variasjon på øktene, så kommer til å ta jogging og styrke på treningssenter innimellom shreden også. Ellers har jeg vært flink og ikke spist noe snop så langt denne uka, med unntak av en kopp varm sjokolade tidligere i dag da jeg sårt trengte energi og tålmodighet til å holde ut skrivingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 28. april 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 28. april 2012 Har gjennomført en joggetur + styrketrening på senter og dag 4 av 30 day shred de siste to dagene, og i dag tar jeg meg treningsfri! Når jeg jogger er det veldig viktig for meg å høre på musikk som gir meg energi og motivasjon til å gi alt. Her er noe av musikken jeg liker å høre på når jeg trener for tiden (merk at dette er treningsmusikk og ikke det jeg nødvendigvis hører på til daglig): Nayer feat. Mohombi og Pitbull: Suave (Kiss me) The Heavy: How you like me now Kelly Clarkson: Stronger Labrinth: Earthquake No Doubt: Hella good Gnarls Barkley: Crazy Jessie J: Do it like a dude One Republic: Good life Lady Gaga: Teeth The White Panda: G.O.O.D.G.I.R.L.S Nicki Minaj: Starships Neon Hitch: Fuck U betta DJ Fresh ft Sian Evans: Louder Altså litt lett blanding! Liker godt å høre på eldre musikk som jeg har gode minner til når jeg jogger, det får meg ofte ekstra motivert! Disse sangene her er de jeg har hørt mest på når jeg har trent de siste gangene, men jeg bytter likevel ofte Fin lørdag til alle som titter innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 29. april 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 29. april 2012 Dag 5 av 30 day shred er fullført. Og i dag dere, i dag gjorde jeg alle øvelsene uten pauser!! Dette er stort for meg. For første gang kjenner jeg at jeg faktisk har noen muskler gjemt inni kroppen min! Det er fortsatt slitsomt altså, skal ikke stå på det, men det er så DEILIG når man merker framgang! Åh, dette ble jeg bare kjempemotivert av Håper jeg klarer å holde på denne motivasjonen slik at jeg blir enda flinkere til å trene regelmessig og klarer å komme meg i form, og bli der! Kjenner jeg begynner å se fram til nye øvelser på level 2 etterhvert også Åh deilige søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 29. april 2012 #8 Del Skrevet 29. april 2012 Titter innom her, jeg Du har vært kjempeflink så langt, synes jeg! Kjenner meg veldig godt igjen når det gjelder sjokolade og godis, det er også min store last her i verden... Funker 30 days shred bra for deg, synes du? Har såvidt lest litt om det her på KG, synes det høres litt skummelt ut Men det hadde vært litt kult å prøve, for jeg kan egentlig tenke meg å gå ned to-tre kilo jeg også. Jeg anbefaler Muse som treningsmusikk, forresten! Jeg synes det er så deilig å ta seg skikkelig ut til deres musikk fordi det er så mye trøkk, men samtidig så melodiøst, hvis du skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 29. april 2012 #9 Del Skrevet 29. april 2012 Trening skal være slitsomt, ellers får man jo ikke effekt! Så det gjør ingenting, men så deilig at du merker fremgang ved at du ikke trenger pauser lenger hvertfall! Følger med videre her, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 29. april 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 29. april 2012 Titter innom her, jeg Du har vært kjempeflink så langt, synes jeg! Kjenner meg veldig godt igjen når det gjelder sjokolade og godis, det er også min store last her i verden... Funker 30 days shred bra for deg, synes du? Har såvidt lest litt om det her på KG, synes det høres litt skummelt ut Men det hadde vært litt kult å prøve, for jeg kan egentlig tenke meg å gå ned to-tre kilo jeg også. Jeg anbefaler Muse som treningsmusikk, forresten! Jeg synes det er så deilig å ta seg skikkelig ut til deres musikk fordi det er så mye trøkk, men samtidig så melodiøst, hvis du skjønner Så hyggelig! Tusen takk for det! Ja, godteriet er vanskelig å holde seg unna.. Skal innrømme at jeg ikke har vært så altfor flink med kostholdet nå i helgen. Ble både en pakke oreo-cookies og store mengder vingummi på meg, men er det helg så er det helg! Jeg er veldig fornøyd med 30 day shred så langt, og det er det flere grunner til: - Veldig greit å bare kunne trene hjemme de dagene dørstokkmila blir for lang - Jeg har allerede merket forbedringer på styrken, noe som gir meg ekstra motivasjon for da vet jeg kroppen min er i ferd med å strammes opp - Jillian pusher deg godt gjennom skjermen, så en får ekstra motivasjon - Det er bare 20 minutter, og det går virkelig kjempefort! - Mange og varierte øvelser gjør at man ikke blir så fort lei. Høres jo ut som jeg driver reklame her, men synes absolutt du bør prøve det! Level 1 ligger jo på youtube også, så da kan du jo eventuelt prøve det noen ganger før du evt bestemmer deg for å fortsette. Oppdater meg gjerne hvis du bestemmer deg for å prøve, så kan vi heie på hverandre Åh, ja elsker muse Har allerede 'Uprising' på treningslisten min til jogging, også liker jeg så godt å høre på 'Map of your head' når jeg strekker ut etterpå. Uttøying er egentlig favorittdelen min når det kommer til trening, det er så avslappende også har man tid til å reflektere over hvor flink man har vært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 29. april 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 29. april 2012 Trening skal være slitsomt, ellers får man jo ikke effekt! Så det gjør ingenting, men så deilig at du merker fremgang ved at du ikke trenger pauser lenger hvertfall! Følger med videre her, jeg. Hyggelig med følgere! Ja, det har du helt rett i, er bare det å huske på det når man holder på og har mest lyst til å dø Nå er jeg egentlig vant til å være godt trent, men etter en operasjon for to år siden har jeg vært lat rett og slett. Men skal bli deilig å komme i ordentlig god form igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 14. mai 2012 Ah, har virkelig unngått denne dagboken min de siste ukene, og har kjent den dårlige samvittigheten flere ganger. Tre eksamener og to eksamensoppgaver på tre uker ble rett og slett litt mye og trening har ikke blitt prioritert. Så nå har jeg gått to uker uten en eneste treningsøkt. Har tatt yoga ca annenhver kveld, men utover det er det ikke mye å skryte av. Har derimot hatt et godt kosthold disse ukene, med få utskeielser, så det er jeg fornøyd med Men NÅ dere! I dag har jeg endelig hatt min siste eksamen og har kun masteroppgaven igjen, så nå er det ingen unnskyldninger framover. Planen nå er først og fremst å komme godt igang med jogging igjen, samt styrkeøvelser. Etterhvert kommer jeg også til å gå igang med 30day shred, fordi det var så morsomt! Nå skal jeg ta med meg tingene mine, komme meg hjem og gå på treningsstudioet *motivert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 14. mai 2012 #13 Del Skrevet 14. mai 2012 Men det er jo helt greit at du ikke har fått trent når du har hatt opp til halsen med eksamener å sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 15. mai 2012 Joda, men får litt dårlig samvittighet likevel... I dag har jeg forresten gjort noe jeg ikke har gjort siden jeg gikk på VGS og ble tvunget til delta; nemlig spilt fotball! Jeg er absolutt ingen fotball-person, da jeg er litt redd for ballen (flaut, men sant), men det var overraskende god trening i det. Spilte med både jenter og gutter i nesten to timer, og tiden fløy! Gøy å prøve noe "nytt" Så dette ble dagens trening på meg. Ellers har jeg blitt fullstendig hektet på jordbær, noe som anbefales til alle som ønsker å få bukt med søtsuget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 15. mai 2012 #15 Del Skrevet 15. mai 2012 Fotball er ekstremt gøy i venners nærvær. Jeg spilte fotball i 9 år, men sluttet da jeg rundet opp i 18års alder, for da ble spillet brått veldig seriøst. Mye morsommere å spille når man ikke trenger å stresse med prestasjon. Hehe! God trening er det i alle fall. Både for bein og kropp! Jeg er også avhengig av jordbær. Sitter her å bærer og oier meg siden jeg er sinnsykt mett etter å ha spist en hel kurv med jordbær alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 18. mai 2012 Haha, ja det er vanskelig å ikke spise opp hele jordbærkurven når man først har begynt... I går tok jeg meg en fridag fra både trening og fornuftig kosthold, det var jo tross alt 17. mai! Men i dag har jeg hatt joggeskoene på og løpt intervaller. Det var veldig tungt i dag skal sies, tror ikke champagne og øl hjelper så mye på formen... Hadde lyst å gi opp flere ganger, men holdt ut! Og nå skal fredagskvelden nytes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 18. mai 2012 #17 Del Skrevet 18. mai 2012 Haha, ja det er vanskelig å ikke spise opp hele jordbærkurven når man først har begynt... I går tok jeg meg en fridag fra både trening og fornuftig kosthold, det var jo tross alt 17. mai! Men i dag har jeg hatt joggeskoene på og løpt intervaller. Det var veldig tungt i dag skal sies, tror ikke champagne og øl hjelper så mye på formen... Hadde lyst å gi opp flere ganger, men holdt ut! Og nå skal fredagskvelden nytes Kjempeflink! Jeg har litt lyst til å prøve 30 days shred, altså. Men vet ikke helt hvor jeg får tak i det... Og så tror jeg det må bli etter at eksamenene er ferdige og sommeren er i gang, altså. Har ikke tid slik det er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 19. mai 2012 Kjempeflink! Jeg har litt lyst til å prøve 30 days shred, altså. Men vet ikke helt hvor jeg får tak i det... Og så tror jeg det må bli etter at eksamenene er ferdige og sommeren er i gang, altså. Har ikke tid slik det er nå Takk! :D Jeg kjøpte min dvd gjennom Amazon i alle fall Nei det skjønner jeg veldig godt! Det er derfor jeg venter litt nå med å begynne på med 30 day shred igjen, tenker det er greiere å gjøre det når jeg vet jeg har tid og mulighet til å trene til dvd'en. I dag startet jeg dagen med 45 minutter med yoga. Deilig start på dagen! Har lenge hatt en vane der jeg bare trener yoga på kvelden for da sovner jeg så mye lettere, men tror jeg skal begynne å bli flinkere til å trene yoga på morgenen også heretter. Det ga en utrolig god følelse i kroppen! Nå skal jeg straks ut for en powerwalk i parken med ei venninne, og det får bli treningen i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattefot Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 21. mai 2012 I dag har jeg trent yoga og en halvtime med intervaller. Skal innrømme at jeg ikke hadde veldig lyst til det etter jeg kom hjem fra skolen, men det ble gjort. Og litt er bedre enn ingenting! Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av pulsklokke, tror det vil gjøre meg ekstra motivert til å trene. Får vel vente til skattepengene kommer og så ser jeg hva jeg gjør Ellers synes jeg mandager er kjipe dager... Har alltid lyst på noe ekstra å tygge på, og tanken på hjemmelagde hveteboller med sjokoladebiter i får meg til å svimle akkurat nå. Eventuelt kunne jeg gått for en snickers. Men, får vel trøste meg med en kopp grønn te i stedet for... Gleder meg til helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 22. mai 2012 #20 Del Skrevet 22. mai 2012 Hvordan er yoga egentlig? Trenger man å være myk og fleksibel? Jeg også misliker mandager sterkt, alt er bare dritt og man har sukkersug etter alt sukkeret fra helgen. :gjeiper: Hverdagen frister liksom aldri for min del. Men du har vært flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå