Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nærmere 6 måneder uten trening, kryper jeg til korset og ofrer sjokolade for fin-i-bikini-kropp. Skal begynne å trene. Basta.

Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg lett sluntrer unna trening om jeg ikke har glede av det. En av de få formene for fysisk aktivitet som jeg faktisk liker, er turer i skog og mark. Men hvorvidt dette kan regnes som trening vet jeg ikke .. Noen som kan hjelpe meg med dette? Hvilke muskler brukes/trenes opp? Hvordan er forbrenningsnivået i forhold til for eksempel jogging og spinning?

Og sist, men ikke minst: Hvordan kan jeg få en sånn kropp som Miley Cyrus har skaffet seg de siste månedene? Bilde her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er bare Miley Cyrus som har den kroppen der. Du kan ikke få den da den tilhører kun henne :gjeiper:

Men ja tur i skog og mark, er bra trening. Gå fort i litt ulendt terreng er kjempebra. Kardio, styrke i ben og balanse. Men det kan være kjekt og trene opp kjærnemusklene utenom.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg begynte å slanke meg for et år siden snart, startet jeg kun med fjellturer.

Gikk på 2-3 toppturer i uka. Raste ned i kg (la om kostholdet litt også da).

Jeg merket raskt at jeg ble sterkere i beina og balansen (som alltid har vært elendig) ble etter kort tid mye bedre.

Etter få uker fikk jeg faktisk lyst til å trene utenom også, for jeg så og opplevde hva de få fjellturene gjorde for kropp og form.

Begynte med hjemmetrening (30 day shred og rockering), før jeg etterhvert turte å melde meg inn på treningssenter.

Nå elsker jeg trening nesten like mye som jeg elsker fjellturene!

DET hadde jeg aldri trodd for et år siden :P

Skrevet

Etter nærmere 6 måneder uten trening, kryper jeg til korset og ofrer sjokolade for fin-i-bikini-kropp. Skal begynne å trene. Basta.

Gratulerer! Du er FLINK! Lykke til!

Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg lett sluntrer unna trening om jeg ikke har glede av det. En av de få formene for fysisk aktivitet som jeg faktisk liker, er turer i skog og mark. Men hvorvidt dette kan regnes som trening vet jeg ikke .. Noen som kan hjelpe meg med dette? Hvilke muskler brukes/trenes opp? Hvordan er forbrenningsnivået i forhold til for eksempel jogging og spinning?

Å gå forbrenner ikke like mye som jogging og spinning, MEN å gå lange, harde turer i ulendt terreng er likevel en god treningsform. Det viktigste du nå gjør, er å starte med en treningsform du liker. Senere kan du utvide treningen og utfordre deg selv ved å prøve å løpe, gå fort i oppoverbakke, gå lengre turer osv. Poenget er at du skal bli sliten og svett og kjenne at hjertet går. Etterhvert vil du kanskje føle for å prøve å jogge eller spinne.

Og sist, men ikke minst: Hvordan kan jeg få en sånn kropp som Miley Cyrus har skaffet seg de siste månedene? Bilde her.

Hvis du ikke er født med visse gener, vil du aldri kunne få en slik kropp. MEN du kan skaffe deg den beste utgaven av deg selv med det utgangspunktet du har! Da må du legge bort tanker om hvilken trening som er gøy, og tenke på hvilket hardt arbeid du er villig til å ofre for å få noe du inderlig ønsker deg. Det innebærer flere joggeturer/spinningtimer og målrettet, hard styrketrening som shaper kroppen. Dette kan du få hjelp til på et treningssenter med en personlig trener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...