Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et crappy kamera, og med mitt crappy kamera har det blitt tatt noen bilder der jeg ser crappy ut i trynet. Men motivet er genialt! Og lurer derfor på om det går an å retusjere/"photoshoppe" disse bildene sånn at jeg ser presentabel ut:)

Jeg har aldri gjort det før, så jeg trenger noe som er enkelt. Har heller ikke tenkt store forvandlingen, men vil se penere ut :D juhu! Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Altså, hva er det du mener at skal skje med ansiktet ditt?

Skrevet

Altså, hva er det du mener at skal skje med ansiktet ditt?

Finere hud :sjenert:

Skrevet

Blurring i en eller annen form burde funke. Men det blir ikke skarpere da.

AnonymBruker
Skrevet

Finere hud :sjenert:

Du kan bruke skinsmoother og den kvise/føflekk-stampen (husker ikke helt i farta hva den heter nå) i c-pspx2 feks, tar knappe et par minutter i fikse. :)

Skrevet

Gimp er et gratisprogram hvor du kan "fikse" på deg selv.

Er ikke så veldig vanskelig men om du ikke får det til så kan du sende meg et bilde, så kan jeg gjøre det for deg.

Husker ikke helt hva de forskjellige verktøyene heter hvor du kan fikse på bildet. Sitter på jobben nu.

Skrevet

Gimp er et gratisprogram hvor du kan "fikse" på deg selv.

Er ikke så veldig vanskelig men om du ikke får det til så kan du sende meg et bilde, så kan jeg gjøre det for deg.

Husker ikke helt hva de forskjellige verktøyene heter hvor du kan fikse på bildet. Sitter på jobben nu.

Tusen takk for tilbudet :) Men det tør jeg ikke. En ting er så sende bilder av seg selv til en ukjent på et forum, en annen ting er å sende crappy bilder av seg selv ;)

Jeg har lastet ned Gimp, får prøve å lære meg det. Foreløpig ikke fått det til... Prøvde å bruke klone-funksjonen, men det blir jo ikke så fint med samme farge i hele ansiktet. Hehe.

Skrevet

Hvis jeg husker rett kan man innstalere Adobe Photoshop gratis i en måned. Der kan man blant annet bruke "klone stempelet" for å redigere bort urenheter. Jeg elsker photoshop, det er virkelig å anbefale! man kan gjøre utrolig mye med det!

Skrevet

Hvis jeg husker rett kan man innstalere Adobe Photoshop gratis i en måned. Der kan man blant annet bruke "klone stempelet" for å redigere bort urenheter. Jeg elsker photoshop, det er virkelig å anbefale! man kan gjøre utrolig mye med det!

Er det ikke da mye bedre å installere Gimp? Det kan man tross alt bruke gratis uten tidsbegrensning.

TS: Denne guiden er muligens brukbar?

(Ikke akkurat vanskelig å finne, kom opp som første treff på google etter "gimp" + "retouching")

Skrevet

Er det ikke da mye bedre å installere Gimp? Det kan man tross alt bruke gratis uten tidsbegrensning.

TS: Denne guiden er muligens brukbar?

(Ikke akkurat vanskelig å finne, kom opp som første treff på google etter "gimp" + "retouching")

Nå har jeg ikke prøvd Gimp, men det er vel sikkert en grunn til at programmet er gratis, hvis TS ville ha et bra resultat anbefaler jeg Photoshop.

Skrevet

Tusen takk for tilbudet :) Men det tør jeg ikke. En ting er så sende bilder av seg selv til en ukjent på et forum, en annen ting er å sende crappy bilder av seg selv ;)

Jeg har lastet ned Gimp, får prøve å lære meg det. Foreløpig ikke fått det til... Prøvde å bruke klone-funksjonen, men det blir jo ikke så fint med samme farge i hele ansiktet. Hehe.

Du kan også prøve ut 'Healing tool/Smudge tool'.

Funker også å søke litt på Youtube, det må vel være noen par hundretusen tutorials for å gjøre det du spør etter.

Lykke til =)

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd Gimp, men det er vel sikkert en grunn til at programmet er gratis, hvis TS ville ha et bra resultat anbefaler jeg Photoshop.

Det er nok mulig, men er det fornuftig for ts å begynne å bruke en kommersiell versjon, til det behovet hun har? Den er gratis i 30.. ? dager, og så må hun betale noen tusen om hun vil bruke det videre. Hvis hun da finner ut at det er for dyrt, vil hun ha installert ett stk stort program uten noen særlig god grunn, og uten å kunne bruke det videre.

(Fullversjonen av Adobe Photoshop CS5 ligger nå på over 6000, norsk pris.)

Skrevet

Det er nok mulig, men er det fornuftig for ts å begynne å bruke en kommersiell versjon, til det behovet hun har? Den er gratis i 30.. ? dager, og så må hun betale noen tusen om hun vil bruke det videre. Hvis hun da finner ut at det er for dyrt, vil hun ha installert ett stk stort program uten noen særlig god grunn, og uten å kunne bruke det videre.

(Fullversjonen av Adobe Photoshop CS5 ligger nå på over 6000, norsk pris.)

Jojo, er jo ikke noe galt i å laste ned et gratisprogram, var bare et tips hvis det var kun det "ene" bildet hun ville redigere og få bra. AP er ganske dyrt hvis man vil ha fullversjonen ja:sjenert:

Skrevet

Jojo, er jo ikke noe galt i å laste ned et gratisprogram, var bare et tips hvis det var kun det "ene" bildet hun ville redigere og få bra. AP er ganske dyrt hvis man vil ha fullversjonen ja:sjenert:

Jeg vil heller si at det er verre å bruke en demoversjon, jo færre bilder man skal redigere.

Men enough! TS har fått noen gode tips. :)

(Forsåvidt kan man jo legge inn en demo av AP, redigere bildet, og så gjenopprette windows til en dato før man legger inn programmet. Dermed roter man ikke til systemet i det hele tatt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...