Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest feather..
Skrevet

Jeg var aldri spesielt plaget med kviser i puberteten. Men de siste årene, etter fylte 25, dukker de opp hele tiden. Ofte i forb. med mensen, men også eller. Bortsett fra disse kvisene (som gjerne kommer i munnviken og på haken), har jeg normal hud. Den blir ikke spesielt fort blank eller noe..

Men jeg lurer nå litt på hvorfor de kommer, disse vonde kvisene. Moren min har akkurat samme problemet som meg. Hun hadde aldri kviser da hun var ung, men nå, i godt voksen alder, får hun kviser i hakepartiet.. Kan det være arvelig?

Jeg har forsøkt diverse hudpleieserier (decleor, dermalogica..) uten at det har hjulpet nevneverdig.

Noen som har noen gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd hudpleieprodukter lenge nok tilpasset din hud og det ikke har hjulpet anbefaler jeg det å oppsøke lege. Du kan jo kanskje prøve med tetracyklin?

Skrevet

hormoner er den viktigste årsaken til kviser, men arv spiller også inn... Medikamenter, kjemikalier og bakterieinfeksjoner kan også føre til at noen får kviseproblemer....

Kvisene er en sykdom i talgkjertlene i huden og i kanalene som fører talgen ut på hudoverflaten. Kviser er karakterisert ved at det blir produsert for mye talg, og ved at talgkanalene blir tette.

Tetracyklin er antibiotika, og det vil forstyrre normalfloraen i kroppen din dersom det blir brukt over tid - noe behandling med tetracyklin krever....

Jeg forstår det sånn at du ikke har spesielt store problemer med kvisene som dukker opp? Kanskje du bruker feil hudpleie-produkter? Bruker du p-piller, vil jeg anbefale Diane - den vil garantert hjelpe deg :D

Kanskje du kan bestille deg en time til hudpleier, og få hjelp til å velge ut produkter tilpasset din hudtype. Dyrt, men det lønner seg for huden din :D

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke om dette har noe med alder å gjøre. Men det ble sagt hos Skavlan på TV'n i går at sukker gav kviser!

Skrevet

Hormoner ja!! Skikkelig kvisefremkallende. Fikk masse små kviser i begynnelsen av min graviditet, i tillegg får jeg gjerne en og annen i forbindelse med mensen. Og puberteten er jo et kjent fenomen. Men så har det jo også mye å si hva vi spiser skulle jeg tro :roll:

Hilsen Ella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...