AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Har proteinkuren og fuktkuren fra Joico, men mener å ha hørt at proteinkuren ikke burde brukes oftere enn hver 14. dag. Stemmer det?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Dette lurer jeg på også! Og hvor ofte med fuktkuren?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Dette lurer jeg på også! Og hvor ofte med fuktkuren? Den kan man iallefall bruke en gang i uken, greia med proteinkuren er at den kan virke mot sin hensikt hvis den brukes feil.
Gjest kittycat Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 husk i det minste å ikke bruke proteinkuren mer enn fuktkuren. funker vel best med proteinkur og så fuktgivende balsam. noen som vet om hvordan protein i matform virker? for har bleket håret og da skal man ha proteiner, men det er så dyrt med pleieprodukter, så lurer på om egg og nutrillett med protein og proteinsjokolade ++ har noen virkning for hår som allerede er bleket?
Gjest BabyBlue Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 husk i det minste å ikke bruke proteinkuren mer enn fuktkuren. funker vel best med proteinkur og så fuktgivende balsam. noen som vet om hvordan protein i matform virker? for har bleket håret og da skal man ha proteiner, men det er så dyrt med pleieprodukter, så lurer på om egg og nutrillett med protein og proteinsjokolade ++ har noen virkning for hår som allerede er bleket? Vet ikke hvordan det funker, men har hørt at avocado, egg og majones er ganske bra for håret :gjeiper: Men proteinkuren fra joico er egentlig ikke så dyrt på feelunique (140 kroner ca.)
Gjest kittycat Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Vet ikke hvordan det funker, men har hørt at avocado, egg og majones er ganske bra for håret :gjeiper: Men proteinkuren fra joico er egentlig ikke så dyrt på feelunique (140 kroner ca.) ja hørt det samme. men spurte en frisør på en blogg og hun sa jeg fikk bedre vikrning av å spise egg.. nei det var vel ikke så gale pris har bare ingen som kan bestille for meg
Gjest BabyBlue Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 ja hørt det samme. men spurte en frisør på en blogg og hun sa jeg fikk bedre vikrning av å spise egg.. nei det var vel ikke så gale pris har bare ingen som kan bestille for meg Jeg vet at mange sier det bare er tullball, men jeg er en av de som tror på at et sunt kosthold=sunt hår. Men håret i lengdene trenger hårkur allikevel, da det vi spiser bare påvirker håret som vokser ut, ikke det som allerede henger der. Det er jo "dødt", på samme måte som neglene våre. Men det betyr ikke at vi ikke kan fikse på neglene våre gjennom filing og buffing, på samme måte som håret har bruk for hårkurer og stussing for å se pent og sunt ut. Så den beste kombinasjonen for å få sunt hår er egentlig sunt kosthold og pleie. Siden du nevner du har skadet hår har du spesielt bruk for en proteinkur. Det er bare så mye håret kan fikse seg selv etter man har herjet med det
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Men kan man f.eks kure håret ig i uken. Og da hver 3 gang på proteinkur og de andre med fuktkur?
Chocoholic Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Jeg bruker disse, og jeg bruker proteinkuren hver 14. dag - noe mer enn det så blir håret mitt for mettet og blir faktisk ganske tørt. Fuktighetskur derimot bruker jeg fast 1 gang i uken, samt gjerne en gang til om jeg har brukt varme på håret, satt det opp, eller det er vinter/kaldt. Da bruker jeg fuktighetskur hver gang jeg vasker håret Fuktighetskur kan også fint sitte i mye lenger enn anvist på pakningen, men det bør du ikke gjøre med proteinkur.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Jeg bruker disse, og jeg bruker proteinkuren hver 14. dag - noe mer enn det så blir håret mitt for mettet og blir faktisk ganske tørt. Fuktighetskur derimot bruker jeg fast 1 gang i uken, samt gjerne en gang til om jeg har brukt varme på håret, satt det opp, eller det er vinter/kaldt. Da bruker jeg fuktighetskur hver gang jeg vasker håret Fuktighetskur kan også fint sitte i mye lenger enn anvist på pakningen, men det bør du ikke gjøre med proteinkur. Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Jeg bruker disse, og jeg bruker proteinkuren hver 14. dag - noe mer enn det så blir håret mitt for mettet og blir faktisk ganske tørt. Fuktighetskur derimot bruker jeg fast 1 gang i uken, samt gjerne en gang til om jeg har brukt varme på håret, satt det opp, eller det er vinter/kaldt. Da bruker jeg fuktighetskur hver gang jeg vasker håret Fuktighetskur kan også fint sitte i mye lenger enn anvist på pakningen, men det bør du ikke gjøre med proteinkur. TS her, takk for svar Da skal jeg begynne å bruke proteinkuren hver 14.dag. Fuktkuren pleier jeg å ha i rundt 3 timer en gang i uken, så da fortsetter jeg med det iallefall
frøken_øst Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 enig med BabyBlue her, proteiner i kosten virker vel først og fremst preventivt, at de gir næring til det håret som er i ferd med å vokse ut, hårståret ellers er dødt og hvis håret er bleket, er det vel varig skadet sånn sett, men proteinkurer og andre kurer hjelper vel litt. Jeg har en gang blitt anbefalt å bruke proteinkur og fuktighetskur annen hver gang ukentlig
Gjest kittycat Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 enig med BabyBlue her, proteiner i kosten virker vel først og fremst preventivt, at de gir næring til det håret som er i ferd med å vokse ut, hårståret ellers er dødt og hvis håret er bleket, er det vel varig skadet sånn sett, men proteinkurer og andre kurer hjelper vel litt. Jeg har en gang blitt anbefalt å bruke proteinkur og fuktighetskur annen hver gang ukentlig hva betyr preventivt? kan håret som allerede er bleket bli bedre av masse proteiner i kosten? spiser skyr og proteinbarer.
frøken_øst Skrevet 20. april 2012 #14 Skrevet 20. april 2012 forebyggende, at god kost virker styrkende på det håret som vokser ut, og nei nettopp da at det som allerede er bleket og utvokst ikke kan repareres gjennom kosten
Gjest BabyBlue Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 hva betyr preventivt? kan håret som allerede er bleket bli bedre av masse proteiner i kosten? spiser skyr og proteinbarer. Nei, håret som allerede er vokst ut får ikke noe utbytte av proteinrik kost, men det er derimot finfint for håret som er i ferd med å gro ut =) Hvis du har tyggihår etter bleking er det nesten et must å kjøpe proteinkur, hvis ikke blir ting bare verre og verre med tiden. Skadet hår trenger pleie, både proteinkur og fuktighetskur. Lykke til med håret ditt
Miah Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 Er litt usikker her, noen som kan forklare meg dette med proteinkur og fuktighetskur? Har forstått det slik at man skal bruke fuktighetskur oftere enn proteinkur? Må man bruke begge deler?
Gjest BabyBlue Skrevet 20. april 2012 #17 Skrevet 20. april 2012 Er litt usikker her, noen som kan forklare meg dette med proteinkur og fuktighetskur? Har forstått det slik at man skal bruke fuktighetskur oftere enn proteinkur? Må man bruke begge deler? Skadet hår trenger som regel både proteinkur og fuktighetskur. Normalt hår som er sunt og fint fra naturens side trenger som regel kun fuktighetskur. Fuktighetskur kan du bruke 1 til 2 ganger i uka. Har man veldig skadet hår skal man bruke proteinkur ofte i begynnelsen, også trappe ned etterhvert. Men proteinkurer burde normalt ikke brukes mer enn 1 - 3 ganger i måneden. Man skal i tillegg alltid bruke fuktighetskur etter bruk av en ren proteinkur =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå