AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #1 Del Skrevet 19. april 2012 Hvordan skal jeg å bort gammel maling fra terrassen? Hva er letteste måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 19. april 2012 #2 Del Skrevet 19. april 2012 Maling? Beis? Terassebeis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 19. april 2012 #3 Del Skrevet 19. april 2012 Terrasserens og høytrykkspyler burde funke bra. Terrasserens kjøper du der de selger maling. Og når du har vasket og terrassen er tørr, kjører du på med et par strøk terrasseolje/terrassebeis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #4 Del Skrevet 19. april 2012 Terrasserens og høytrykkspyler burde funke bra. Terrasserens kjøper du der de selger maling. Og når du har vasket og terrassen er tørr, kjører du på med et par strøk terrasseolje/terrassebeis. Prøvde med terrasserens, smurte på med kost, lot det virke ei stund, skrubba med en stiv kost, men det ble bare "flekkete", ikke særlig pent, hva gjør jeg feil da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 19. april 2012 #5 Del Skrevet 19. april 2012 Den terrasserensen jeg har brukt skal holdes fuktig en times tid før man skrubber. Jeg brukte nesten ikke skurekosten etterpå, det var nok å spyle av det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarelles Skrevet 19. april 2012 #6 Del Skrevet 19. april 2012 Nettstedet Vi i Villa har skrevet en artikkel om klargjøring av terrasser for sommeren. Jeg brukte terrasserens og en høytrykkspyler med terrassevasker, og fikk et bra resultat. Bruk ikke for høyt trykk med høytrykkspyleren da dette kan flise opp terrassen. Dersom terrassen blir oppfliset av høytrykkspyleren så bør du pusse terrassen før du behandler den med olje eller beis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 19. april 2012 #7 Del Skrevet 19. april 2012 Det er riktig det dere sier, men ts nevner at terassen er malt.. Da funker ikke terasserensen på samme måte. Derfor spør jeg om ts er sikker på om det er maling.. Om den er malt, så vet jeg ikke av at noe annet enn sliping fungerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 19. april 2012 #8 Del Skrevet 19. april 2012 Det er riktig det dere sier, men ts nevner at terassen er malt.. Da funker ikke terasserensen på samme måte. Derfor spør jeg om ts er sikker på om det er maling.. Om den er malt, så vet jeg ikke av at noe annet enn sliping fungerer. Høytrykkspyler funker jo også da, for så å male på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #9 Del Skrevet 19. april 2012 Høytrykkspyler for å få vekk maling, da ser jeg for meg at man kjører spyleren veldig nært treverket. = flisete og fælt treverk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annaires Skrevet 19. april 2012 #10 Del Skrevet 19. april 2012 Høytrykkspyler for å få vekk maling, da ser jeg for meg at man kjører spyleren veldig nært treverket. = flisete og fælt treverk. Det kommer jo Ann på om treverket er i bra stand. Ellers så trenger man jo ikke fjerne all maling, men det som er løst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 19. april 2012 #11 Del Skrevet 19. april 2012 Høytrykkspyler funker jo også da, for så å male på nytt. Ts forteller ingenting om hvordan h*n vil etterbehandle den, bare at h*n vil ha bort malingen (?). Høytrykkspyler kan gi flisete resultat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #12 Del Skrevet 28. april 2012 Det er riktig det dere sier, men ts nevner at terassen er malt.. Da funker ikke terasserensen på samme måte. Derfor spør jeg om ts er sikker på om det er maling.. Om den er malt, så vet jeg ikke av at noe annet enn sliping fungerer. [ /quote Terrassen er ikke malt, men det kom mye beis på den når huset ble beiset ifjor, det er disse flekkene jeg så gjerne skulle ha fått bort, hvis jeg skal beise over, blir terrassen veldig mørk, det vil jeg ikke ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 28. april 2012 #13 Del Skrevet 28. april 2012 Ah.. Da skjønner jeg at ikke terasserens fungerer. Sliping er, etter hva jeg vet, det eneste som tar husmaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå