AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Etter et flerårig attføringsløp med utdanning er jeg snart ferdig nå. Og det er vel AAP'en min også.. Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal begynne å jobbe når studiene er ferdige, men nå begynner jeg å bli redd for at jeg står der uten jobb..jeg har ikke fått napp på noen søknader enda. Er det noen som vet hva som vil skje da?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Du kan vel få forlenget AAP (som det nå heter) i noen måneder etter fullført studieløp om du ikke har fått deg jobb. Om du fortsatt er arbeidsledig når denne perioden er over, så må du enten gå på dagpenger eller sosialstønad.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #4 Skrevet 19. april 2012 Man har sjelden rettigheter på dagpenger etter AAP. Du vil med stor sannsynlighet få tre måneder med AAP etter at aktivitetsplanen din har gått ut. Dette for å bistå i jobbsøkeperioden. Det blir på samme måte som det er for alle arbeidssøkere, man må søke bredt og evt ta arbeid som er noe annet enn det man kanskje ønsker seg, slik at man har noe å leve for frem til en mer riktig jobb dukker opp. Det er kjempelurt å registrere seg hos flere vikarbyrå i tillegg.
Sulosi Skrevet 19. april 2012 #5 Skrevet 19. april 2012 Jeg får aap i de tre første månedene etter fullført studie. Etterpå er det sosialen hvis jeg ikke har klart å få jobb. Aap kvalifiserer ikke til arbeidsledighetstrygd. Får satse på at det blir jobb på oss
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #6 Skrevet 19. april 2012 Ok, tusen takk for gode svar! Da får jeg sove litt bedre om natten igjen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå