AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #1 Skrevet 19. april 2012 Hei Noen som kan fortelle meg litt om jobben/studiet til en sosionom? Jeg har alltid slitt med matematikk på skolen, og bekymrer meg for at jeg ikke skal takle mange yrker på grunn av dette. Ligger det noe matematikk innen for dette studiet?
Yvonne86 Skrevet 19. april 2012 #2 Skrevet 19. april 2012 Nei, sosionomstudiet inneholder ikke noe matematikk. Anbefaler deg å lese studieplanen til det studiet du ønsker..
TinyB Skrevet 19. april 2012 #3 Skrevet 19. april 2012 Det er ikke matematikk på sosionomstudiet. Er sikkert noen forskjeller på hva man lærer på de forskjellige studiestedene. Rus, psykologi og psykiatri, jus, velferdspolitikk, økonomi, og generelt om hva sosialt arbeid er og hvordan det utføres er noen av emnene jeg har vært igjennom i studiet mitt
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Vi hadde økonomi, jus, rus, individuell plan, sosiale problemer (masse sosiologi-om samfunnet-ulike nivåer-mennesker), barnevern, psykiatri, psykisk helse, kriminalitet, etikk, samfunnsvitenskapelig metode osv. Men studiet varierer veldig fra sted til sted. Les på nettsiden til studiestedet eller ring/send mail til studiekoordinator. Er også ulikt hvor lang praksis det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå