Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står herved frem som en av de med alt for stort tastatur... i forhold til fingrene.

Er det virkelig ikke rom for sånne som meg lengre?

Eller for mine medsøstre med alt for lange negler...og de som synes tastaturet har alt for mange taster?

På ett eller annet vis brøt koblingen mellom "gramatikk-rettesenteret" og ""få-fingrene-til-å-treffe-tasten-senteret" Så innimellom kommer ordene korrekt ut av hjernen... men totalt "omstokk" utenfor!

Å se over innlegget er vel en god ide, tenker noen....NEI det er ikke det! :fy: Dersom jeg tar meg tid til det ender det opp med at jeg endrer hele saken...og da kommer det ikke "rett fra levra".

Når jeg skriver svar til noen som har et problem...eller når JEG har et problem; da forventer jeg at de som ref. det jeg skriver, ønsker å hjelpe den som startet emnet.....IKKE for å korrigere skrivefeil i innlegget mitt!! :klaske:

Så lenge alle skjønner hva jeg forsøker å formidle, spiller det vel ingen rolle at i svaret mitt til "den som har blitt forlatt" står: dte i stedet for det!?

Dersom jeg trenger svar på gramatikk, kan jeg love dere alle at jeg skal starte et eget emne om nettopp det! Da kan alle med konstant rettekløe få boltre seg i dårlige setninger og alvorlige skriveleifer.............for ærlig talt så må det være mulig å få skrive i fred av hjertens lyst..ivrig..oppgitt..sint..engasjert. I disse tilstandene slår av og til tunga krøll på seg, hvorfor får ikke fingrene samme rettigheter?

Nå når jeg har stukket mine "dyslektiske fingre" inn i verdens største vepsebol, takker jeg pent for meg.....

*lusker stille ut*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men kjære deg da?

Jeg som synes alle er så greie med slikt her inne.

Jeg er så absolutt en av dem som skriver "fort og gæli" av og til, men det er det aldri noen her inne som har kommentert ihvertfall...

Synes forresten du skriver kjempebra! :P

Skrevet

Skjønne hva Mossa mener.

Folk som tømmer sjela si i et innlegg, gjerne med et problem som kan være litt vanskelig å snakke om, og så svarer andre folk med at : "nå har du skrevet dte istedet for det", eller "mener du ikke mannen, og ikke manen?".

Det burde jo være klart for alle og enhver at sånne skrivefeil kan man da glatt overse når det ikke er det som er problemet! Og ikke det som innleggeren spurte om?

Ikke sant? :sinna:

Skrevet

Er det virkelig så mange som henger seg opp i skrivefeil av typen dte / det eller manen / mannen? I sånne tilfeller er det jo innlysende at det er snakk om tastefeil, og det er jo ingenting å henge seg opp i - det skal jeg være helt enig i.

En annen ting er at mange ikke kan (eller gidder å tenke over) grunnleggende grammatikk som og / å eller da / når. DA må jeg innrømme at jeg ofte sitter på fingrene for ikke å be folk skjerpe seg. For ikke å snakke om når folk driver og deler ord i hytt og pine..... :fy:

Skrevet

En annen ting er at mange ikke kan (eller gidder å tenke over) grunnleggende grammatikk som og / å eller da / når. DA må jeg innrømme at jeg ofte sitter på fingrene for ikke å be folk skjerpe seg. For ikke å snakke om når folk driver og deler ord i hytt og pine..... :fy:

Skjønner akkurat hva du mener. Irriterer meg grenseløst noen ganger!

Skrevet

da svusjer dronningen av orddeling innom :( jobber hardt med saken men noen ganger går det galt fortsatt. Det rare er at jeg ikke sliter med det når jeg skriver for hånd. :-?

Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener. Irriterer meg grenseløst noen ganger!

Jeg også. Og jeg blir gal! av! folk! som! bruker! utropstegn! i! hytt! og! gevær!

Skrevet
For ikke å snakke om når folk driver og deler ord i hytt og pine.....  :fy:

Eller de som skriver "hytt og pine" i stedet for "hytt og vær" som det egentlig heter...

Måtte bare :ler:

Skrevet
da svusjer dronningen av orddeling innom :( jobber hardt med saken men noen ganger går det galt fortsatt. Det rare er at jeg ikke sliter med det når jeg skriver for hånd. :-?

Jeg har også en tendens til å ville dele ordene når jeg skriver på tastatur, uten at jeg gjør det samme når jeg skriver for hånd. Tror det er litt ubevisst i blant, man tenker "hjørne" inni seg, tar en ubevisst pause, og tenker "skap". Og vips, der har totten vært nedpå space-tasten igjen.. :ler:

Skrevet

Eller de som skriver "hytt og pine" i stedet for "hytt og vær" som det egentlig heter...

"Hytt og pine" er et standard-uttrykk her omkring. Hvorfor det er blitt det vet jeg ikke, men det er jo nokså beskrivende, blir litt mer sånn "hyppig og pinefullt", synes jeg. :lol:

Skrevet

:oops: *bøyer meg ydmykt i støvet*

Og ja, Ingeborg, overdreven bruk av utropstegn er en uting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over folk som irriterer seg grenseløst over andres skrivefeil, ordeling og gramatikk. Er det virkelig så viktig her inne? Er ikke formålet med KG og diskutere og utveksle råd og meninger?

Fin femm fejl i dene set ning!!!!!!!!!!!!! :sjarmor:

Jennifer

Skrevet

Jeg klarer heller ikke mobilisere den helt store irritasjonen over skrivefeil.

Er jeg på jobb og skal skrive noe, er jeg ganske så nøye på at jeg ikke har skrivefeil i det jeg skriver. Her på KG er saken en annen, mange innlegg skrives i full fart og består gjerne av spontane tanker/meninger. Det hender at det blir noen trykkleifer da ja..

Men ikke i hytt og dynevær, tror jeg... :wink:

Skrevet

klart jeg ser viss det er åpenlyse feil, men hallo.... jeg er på kvinneguiden i allefall ikke for å korrigere! jeg er her fordi jeg liker meg kjempegodt her og får som regel svar på det jeg lurer på. hadde jeg ville blitt norsklærer, så hadde jeg det..

Skrevet

Må medgi at jeg sjelden ser noen pirke på andres tastefeil her inne på forumet, men det er vel bare jeg som er blind.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om noen vil sitte her inne og irritere seg så får de gjøre det. Når dem leser så mye innlegg full i feil, så kan det ikke være så ille alikavel.

jeg er ikke flink å skrive Norsk, men skal jeg slutte i redsel for at noen lar seg irritere? Aldri i verden.

Synes deres problem er større enn mitt. Jeg prøver å forbrede meg, men gjør dem det? NEI.

Så la oss med skrivefeil være i fred. Vi gjør da noe med det, noe dem ikke gjør.

:-?

Skrevet

Jeg også. Og jeg blir gal! av! folk! som! bruker! utropstegn! i! hytt! og! gevær!

Når jeg skriver om/til noen er det som regel fordi jeg blir engasjert...og når jeg da ser godt over innlegget mitt tenker jeg; nei,det var for kvasst sagt, den setninga var ikke bra osv, og da blir innlegget forandret fra engasjert, til godt gjennomtenkt OG tamt!

Synes det skal være rom for forskjellige uttrykksformer, også på "papiret"

Med :kyss: smil, og med 10 utropstegn, dersom det faller i smak!!!!

På et diskusjonsforum skal også de med dårlige skrivekunnskaper få delta UTEN å bli korrigert (sier ikke at dere gjør det, men det ER en del som gjør det)

Dersom det er innlegg som gjør at en må sitte på hendene for ikke å ta frem "rød-rette-penn", så er det jo bare å trykke for å se et annet innlegg. Eller!?

Gjest Anonymous
Skrevet

Retter dere på folk som snakker feil også?

Dere fremstilller dere selv i et veldig dårlig lys.

Jeg skriver noe Norsk og er stolt av det. Jeg er ikke i den stilling at jeg kan henge meg selv pga.feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...