AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #1 Del Skrevet 19. april 2012 Jeg skal skrive mail til sjefen. Hvordan skal starten være? 1. "Hei, blabla" 2. "Hei, Blabla" 3. "Hei. Blabla" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittycat Skrevet 19. april 2012 #2 Del Skrevet 19. april 2012 heh, hva er det om da? men sikkert god start det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #3 Del Skrevet 19. april 2012 Jeg pleier å gå for alt. 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2012 #4 Del Skrevet 19. april 2012 Nr. 1 og 3 er korrekte. Nr. 2 blir feil hvis man skal være pirkete. Men tviler på sjefen din legger merke til det, altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #5 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg har sett alternativ 2 mange ganger, tror ikke det er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 20. april 2012 #6 Del Skrevet 20. april 2012 3? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva som helst Skrevet 20. april 2012 #7 Del Skrevet 20. april 2012 Dette er pirk uansett. Epost er vanligvis relativt uformelt, avhengig av hva henvendelsen gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 20. april 2012 #8 Del Skrevet 20. april 2012 For meg ser alt. 1 og 2 helt like ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 20. april 2012 #9 Del Skrevet 20. april 2012 Alternativ 3 er korrekt. Mener jeg da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixnay Skrevet 20. april 2012 #10 Del Skrevet 20. april 2012 For meg ser alt. 1 og 2 helt like ut... For meg og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 20. april 2012 #11 Del Skrevet 20. april 2012 For meg ser alt. 1 og 2 helt like ut... i alternativ 2 er det stor bokstav etter komma. eg hadde gått for alternativ 1, men hadde ikkje reagert på noen av dei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #12 Del Skrevet 21. april 2012 Alternativ 2 brukes av professorene mine og andre seriøse personer i England. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #13 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg bruker alltid alternativ 2. Hei, Bla, bla, bla Ikke grammatisk korrekt med stor forbokstav etter komma, men det er jo heller ikke rett med linjeskift etter komma slik. Det gjør alle mine kolleger også, uavhengig av om de er professorer, PhD stipendiater eller sekretærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. april 2012 #14 Del Skrevet 21. april 2012 Forskjellen mellom 1 og 2 er hvorvidt selve brødteksten starter med stor bokstav eller ikke. Jeg bruker konsekvent alt. 2 på jobb, fordi det er slik jeg får mail tilsendt fra utenlandske firmaer. Ellers ville jeg brukt alternativ tre, for meg blir det feil å starte en setning på den måten med liten bokstav. Jeg forstår at setningen egentlig starter med "Hei", men det ser ikke pent ut, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #15 Del Skrevet 21. april 2012 http://www.riksmalsforbundet.no/Språktjenester/Språkspalte.aspx?PID=136&M=NewsV2&Action=1&NewsId=315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #16 Del Skrevet 21. april 2012 Nummer 2 blir brukt på jobben hos meg. Vet det ikke er "riktig", men i Outlook blir det sånn automatisk Derfor tror jeg ingen tenker over det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #17 Del Skrevet 21. april 2012 Språkrådet sier følgende: "På norsk avslutter man en innledende hilsen med utropstegn eller lar være å sette skilletegn. Merk at en slik innledningshilsen ikke skal avsluttes med punktum eller komma på norsk. En hilsen uten skilletegn er «umarkert» eller nøytral. Utropstegnet brukes når man er godt kjent og/eller ønsker å uttrykke en viss personlig tilknytning eller stemning." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eriks Skrevet 21. april 2012 #18 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg bruker alltid 2. Tror ikke sjefen din kommer til å tenke særlig over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå