Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere har en formening om hvilket serum som vil være best for min fuktfattige hud. Jeg trenger altså fuktighet samtidig som jeg ønsker å kvitte med med rødheten i huden. Jeg står mellom Matis Reponse Delicate Absolute Soothing Serum og Decleor Aromessence Rose D'Orient Soothing Serum. Jeg bruker dagkrem fra Decleor, samt at resten av hudpleierutinen min består nesten utelukkende av Decleor. Noen med litt peiling eller som har prøvd ett eller begge av disse serumene og har noen råd å gi meg? :skravle:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Matis sin, og den er fin. Roer ned sensitiv hud, men hvis det først og fremst er fukt du er ute etter, så tror jeg kanskje ikke den er det beste - den gir litt fukt, men ikke såå mye. Da tror jeg heller fukt-serumet til Matis er bedre, den gir en del fukt (roer kanskje ikke ned sensitiv hud spesielt, men irriterer definitivt ikke. Og husk at en gjennomfuktet hud er en hud som er mindre sensitiv ;)). Tror ikke jeg har prøvd det Decleor-serumet du nevner, men har du prøvd Rose D'Orient essensen/oljen til Decleor? Den gir en del fukt, og roer også ned huden fint, så kanskje den passer for deg. For min del reagerer jeg litt på den sterke lukta, men er jo ikke sikkert du gjør det. Lykke til :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg har prøvd det Decleor-serumet du nevner, men har du prøvd Rose D'Orient essensen/oljen til Decleor?

Er det ikke den jeg skrev om der oppe? :klo:Aromessence Rose D'Orient Soothing Serum

AnonymBruker
Skrevet

Noen fler med tanker? Jeg bekymrer meg mest for om Matis gir nok fukt? Jeg er avhengig av fukt i tillegg til å dempe rødheten :lete:

Skrevet

Jeg har det serumet fra Matis. Roer bra på rødheten, men jeg bruker maske hver kveld fordi jeg har atopisk eksem som medfører ekstremt fuktfattig hud. Vet ikke om serumet alene gir nok fuktighet.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg får bare satse på at det holder. Jeg har bestilt det fra Matis nå, så får vi se :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sensitiv og fuktfattig rød hud, og jeg reagerer på Decléor-serum enda jeg bruker både dagkrem og maske fra Decléor. Har Absolute Soothing Serum, den gjør ikke så veldig mye for meg, men den gjør det i hvert fall ikke verre.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke den jeg skrev om der oppe? :klo:Aromessence Rose D'Orient Soothing Serum

Det er bare jeg som ikke har helt greie på navnene - trodde kanskje det var et annet serum du mente, men da har vi jo fått oppklart at det var essensen du mente ;) Ser du har bestilt Matis-serumet nå, og får håpe det holder for deg! Som jeg skrev, så synes jeg ikke det serumet gir fryktelig mye fukt, ikke nok for meg i alle fall, men satser på at det er nok til deg :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare jeg som ikke har helt greie på navnene - trodde kanskje det var et annet serum du mente, men da har vi jo fått oppklart at det var essensen du mente ;) Ser du har bestilt Matis-serumet nå, og får håpe det holder for deg! Som jeg skrev, så synes jeg ikke det serumet gir fryktelig mye fukt, ikke nok for meg i alle fall, men satser på at det er nok til deg :-)

Takk for svar, uansett. Jeg kjente bare plutselig at jeg hadde innmari behov for noe annet enn Decleor, bare for variasjonens skyld :ler: Gjør ikke Matis susen, bestiller jeg det andre ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd begge de to du vurderer med ok resultat. Men det serumet som reddet min fuktfattige og dehydrerte hud var Clarins Blue Orchid. Samme prinsipp, det er en ansktsolje. En annen hyggelig bieffekt er prisen som er ca halvparten av de du nevner over her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...