Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 14 uker på vei og har de siste dagene hatt ubeskrivelig vondt øverst i magen. Disse smertene har bedret seg litt det siste døgnet, men nå føler jeg et press rett under solar plexus. Det er greit nok når jeg sitter stille, men når jeg reiser meg opp og ned eller snur meg i senga er det fryktelig vondt. Jeg vet ikke om disse smertene kommer av at jeg er støl etter å ha kastet opp mye, eller om det er noe helt annet. Legen mente det kunne være livmora som presset opp mot magesekken, men nå er det jo brystet det gjør mest vondt i... Noen som har hatt lignende smerter?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg har tatt klyster flere ganger og det er vel det som har ført til at magesmertene har bedret seg, men fortsatt dette enorme presset øverst i magen, like under brystene. Kan det også skyldes kun luft?

Gjest Annaires
Skrevet

TS her. Jeg har tatt klyster flere ganger og det er vel det som har ført til at magesmertene har bedret seg, men fortsatt dette enorme presset øverst i magen, like under brystene. Kan det også skyldes kun luft?

Halsbrann, kanskje?

Jeg har hatt en del halsbrann, og da har jeg skikkelig press i brystet.

Skrevet

jeg hadde dette for noen uker siden. varte vel i 5 dager eller noe, var kjempevondt! I mellomgulvet/under brystet intenst de første dagene.. Men det var luft, sannsynlig fordi tarmene blir presset oppover, og at det var trang passasje eller noe?. Det gav seg gradvis! Håper det går over snart!

Skrevet

Jeg har hatt det slik omtrent fra 4-5mnd ut i svangerskapet, er nå i uke 36.

Har vært på UL og hos flere jordmødre og leger, men ingen kan forklare hvorfor det er så vondt. Er til tider så ille at vannstråler eller klær mot huden er en plage. Når jeg snur meg i senga kjennes det ut som å bli skjært opp med kniv.

Det eneste jeg har fått forslag om at det kan være er bindevev som "revner" under huden, eller at det er spiserørsbrokket mitt kombinert med livmor høyt opp som gjør vondt. Tror ikke på det siste, siden smertene kom såpass tidlig.

Nå har jeg igjen bare noen uker, og begynner å bli vant til den konstante smerten. Har dessverre ingen gode råd til deg, annet enn at man blir vant til det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...