Gå til innhold

Hudanalyse i Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Huden min har vært et problem siden ungdomsskolen. :sukk: Nå går jeg på tetracyclinekuren for tredje gang. Jeg har brukt MD lenge, men det virker ikke som denne fungerer på meg. Har kvisearr men det virker som om tetracyclinen tar det denne gangen også. Problemet kommer når kuren er over, da kommer kvisene tilbake.

Jeg gikk til hudbehandling en stund men det ble dyrt i lengden. Jeg husker ikke hva slags produkter hun brukte, men jeg mener å huske at det var der jeg ble tipset om MD formulations.

Jeg trenger (i Bergen sentrum) hudanalyse. Jeg fikk en gang forklart at jeg har sensitiv hud, men det er flere år siden. Jeg er usikker på om jeg kanskje har kombinert hudtype? Har noen råd om hvor jeg bør gå? Vil hudanalyse være gratis?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta det fra en tidligere tetracyklin-bruker: Kutt det ut. Uansett hvor mange kurer du går på vil problemet vende tilbake ved endt kur. Jeg tok 4 eller 5. Dessuten ødelegger du toleransen for antibiotika fullstendig.

Brukte enormt mange tusen hos hudpleiere, fikk huden penslet "i stykker" med MD formulations og var ganske så fortvilet i mange år. Jeg var hardt angrepet, og brukte en periode også dalacin liniment direkte på huden.

Først da jeg tok kontakt med homeopat, fikk en diett uten så mye hvetemel, null sukker og lite melkeprodukter, så jeg en ebdring.

Jeg er uhyre sensitiv, og bruker nå kun produkter for sensitiv hud. Siden jeg fikk en overdose av MD tåler jeg fremdeles ikke dette, men har hatt godt hell med Exuviance.

Matis og Decleor er også produktserier jeg kan anbefale, med godt resultat. Hos meg ble mye av løsningen, i tillegg til diett, lokalbehandlende produkter (fra hudpleieserier, ikke hudlegen!), sensitiv rens (ikke for fet og problemhud-problemhudprodukter er ofte alt for sterke!!) og mye fukt!

Matis har en serie for sensitiv hud, og den er helt vidunderlig!

I tillegg har jeg gått til dyprens hos hudpleier en gang i måneden, tidvis hver 3. uke, men ikke oftere. Traffe ndelig på en hudpleier som så hvor hissig og stresset huden min var! :) Nå holder hun til i Oslo. Men kan også anbefale en hudpleier som ligger i...blir det toppen av Nikolai kirkeallmenningen eller bunnen av steinkjelelrgaten mon tro? Nesten ovenfor en blomsterbutikk. Dyktig dame!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan også anbefale en hudpleier som ligger i...blir det toppen av Nikolai kirkeallmenningen eller bunnen av steinkjelelrgaten mon tro? Nesten ovenfor en blomsterbutikk. Dyktig dame!

Denne salongen er nå nedlagt, dessverre. Pleide å gå her, men plutselig var den borte.

Kan anbefale Chica på Kløverhuset, i øverste etasjen. Gå opp der for å bestille, ikke gå i den lille utsalgsbutikken i 1 etg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar! Jeg er enig i at jeg ikke burde bruke Tetracycline mer. Jeg ville egentlig ikke ta den på nytt, men jeg følte meg så desperat etter fin hud etter evigheter med dritthud så jeg gjorde det igjen.

Så matisproduktene fungerer? Hvor får man dem billigst? Hvilken nettside i såfall? :)

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts igjen - forresten, glemte å spørre deg som går til hudpleie i Oslo, kan du anbefale det stedet (navn og sted?). Planen er at jeg skal flytte til Oslo etter sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unnskyld, det ble mange doble poster nå (men jeg får ikke til å redigere som AB)

Ts her igjen - du sa du brukte Exuviance-produkter. Er de dyre? Kan man få kjøpt dem på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dne hudpleiesalongen nedlagt? Så mye for å flytte til annet strøk i Bergen.. .

Jeg gikk til en hyggelig dame hos hud- og frisørsalongen i nærheten av Stortinget. Look at me heter salongen, og tror damen het noe på L? Line, Lene? Husker ikke.

Exuviance-produktene er vel som hudpleieprodukter flest-de er drøye, men koster litt ved innkjøp, dog mindre enn MD. Ville bare ha googlet for å se hvor de kan kjøpes. Det fine med exuviance er at de har kit til rundt 200 kroner (hos hudpleier), slik at du kan teste hva som er best for deg før du handler mer. Exuviance har de dog ikke hos den hudpleieren jeg skrev om.

Matis er derimot veldig dyre produkter kjøpt hos hudpleier, men feelunique.com har noe av det inne i perioder til en langt rimeligere penge.

Ellers er Decleor produkter det er verdt å prøve! Vil faktisk anbefale deg siden til en tidligere hudpleier: hidlechristina.com Hun tester produkter og skriver anmeldelser, og har mye fornuftig å si.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...