Gå til innhold

Fryser du når du har angst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble plutselig dumpa av en jeg elsker. Alt håp for fremtiden, samhold, forhold og alt rett til helvete.

I dag sitter jeg her, singel på 2 dagen med ferske sår, og fryser som faen. Det er kaldt, jeg er redd, prøver å holde det under kontroll, men ikke alltid lett. I blant roer jeg meg, i blant ikke.

Er det vanlig at det skal være så kaldt? Har gåsehud og hårene på armene står..

Skrevet

Jeg skjelver veldig når jeg er redd, stresset eller lei meg (har angst-issues). Jeg er ikke direkte kald men følelsen likner og jeg føler ofte at jeg må varme meg under dyne eller liknende.. Kan ikke svare deg på hva som er normalt men det er iallfall slik jeg opplever det.

:klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Det er relativt vanlig å være frossen når man er i en angstsituasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fryser veldig nå..

Skrevet

Det er helt vanlig.

:klemmer:

Skrevet

Når jeg fortalte kjæresten min om de tingene jeg har vært igjennom, og ikke fortalt noen før, lå jeg og skalv og hakket tenner i to timer etterpå. Selv om jeg ikke frøs, men var en reaksjon på det rett og slett. Utrolig rar følelse o.0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det omvendt; føles som om jeg blir varm, kvalm og prikker i hele kroppen.

Er ganske "vant" til det - dvs; jeg kjenner det igjen når det kommer, og minner meg selv om at det bare er "angsten som snakker" (får alltid et behov for å flykte fra situasjonen som er ubehagelig, og de fysiske symptomene gjør det verre).

For meg hjelper det å si til meg selv at "det er bare angsten som snakker, dette har du gjort tusen ganger før og klart fint - og du kommer til å gjøre det tusen gangen igjen, og det går greit da og. Ferdig med det".

Så fortsetter jeg bare å gjøre de tingene jeg har planlagt - selv om jeg jo absolutt kjenner ubehaget.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg har det omvendt; føles som om jeg blir varm, kvalm og prikker i hele kroppen.

Er ganske "vant" til det - dvs; jeg kjenner det igjen når det kommer, og minner meg selv om at det bare er "angsten som snakker" (får alltid et behov for å flykte fra situasjonen som er ubehagelig, og de fysiske symptomene gjør det verre).

For meg hjelper det å si til meg selv at "det er bare angsten som snakker, dette har du gjort tusen ganger før og klart fint - og du kommer til å gjøre det tusen gangen igjen, og det går greit da og. Ferdig med det".

Så fortsetter jeg bare å gjøre de tingene jeg har planlagt - selv om jeg jo absolutt kjenner ubehaget.

Det er akkurat det jeg gjør. Først får jeg litt panikk - "Hva skjer nå?!?! UÆÆ!" Men så kommer jeg på at det bare er angsten som prøver å lure meg til å tro at det er noe fysisk galt med meg også "sitter jeg det ut"....slitsomt til tider, men bedre og mer framtidsrettet enn å flykte fra situasjonen.

Anonym poster: 5c0134e8614f5845d3b1eeffa36b6103

Skrevet

Jeg fryser som faen når jeg har angst, da kan ingenting varme meg. Ulltepper, ullsokker, klær, jeg bare svetter og fryser enda mer, kaldsvette.

Husker jeg var i en forferdelig stressende situasjon med eksen min, vi hadde en vanvittig krangel og han slo meg mange ganger, til blods, knekt nase og hele greia, jeg frøs i en uke etterpå, klapret tenner, ble hvit i huden, sikkert fordi jeg pustet som en gærning. Frøs døgnet rundt, det var en sann lettelse da jeg begynte å roe meg ned, og varmen kom tilbake...

Anonym poster: 8b9c9046e5ce72cc89c787d9a612f886

Skrevet

Det kan sikkert ikke sammenlignes med situasjonen din, men jeg har enorm angst for å snakke for forsamlinger, så jeg fryser som pokker før jeg skal ha fremføring på skolen

Anonym poster: 28ce558beffe58e6ee31fb9af0fd2a52

Skrevet

Jeg ble plutselig dumpa av en jeg elsker. Alt håp for fremtiden, samhold, forhold og alt rett til helvete.

I dag sitter jeg her, singel på 2 dagen med ferske sår, og fryser som faen. Det er kaldt, jeg er redd, prøver å holde det under kontroll, men ikke alltid lett. I blant roer jeg meg, i blant ikke.

Er det vanlig at det skal være så kaldt? Har gåsehud og hårene på armene står..

Jeg fryser ikke nødvendigvis når jeg har et angstanfall, men jeg fryser oftere når jeg er alene i huset.

Jeg blir alltid mye varmere når mannen er hjemme, eller hvis jeg har besøk.

Har du noen som kan komme på besøk til deg, hadde det nok vært en idé, selv om du kanskje føler for å være alene. Stor klem til deg, det er en vanskelig tid du er i nå, men det kommer til å bli bedre. :klemmer:

Skrevet

når jeg får angsanfall så får kroppen min voldsomme skjelvinger og tenne klaprer, som om jeg fryser. Er nok helt normalt, og kroppen prøver vel å finne en måte å håndtere alt stresset på. Prøv å pust dypt og rolig, ikke la deg stresse av den rare kroppslige reaksjonen. Håper det går bedre med deg :hug:

Skrevet

Tror det er vanlig,jeg både fryser og blir varm.

Anonym poster: e217f5e2c6617094ecff44db61417a8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...