Gå til innhold

Høyreklikk fungerer ikke. Snarveier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper dette er et veldig enkelt spørsmål for noen. Jeg har prøvd å søke på nettet, men klarer ikke å finne frem til det. Jeg bruker en eldre pc som høyreklikken ikke fungerer på. Jeg har klartmeg så langt med å bare trykke ctrl og x, c og v for å klippe ut, kopiere og lime inn. Det jeg gjerne skulle ha fått til var å lagre bilder på pcen som jeg finner på nettet. Da har jeg alltid brukt høyreklikk på bildet og fått opp valgalternativer hvor jeg kan velge "lagre bilde som".

Noen som vet hvordan jeg får til dette ved hjelp av taster(snarveier)?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tuuusen takk:D

Skrevet

Henger meg på Leon her. En datamus koster en slikk og ingenting.

Vanligvis kan kan klare seg uten høyreklikk, ved å bruke kombinasjonen ctrl + F10, men på ett bilde på en nettside kommer man ikke unna den "ekte" høyreklikken, desverre.

AnonymBruker
Skrevet

Herligland! Skulle innom her for å skrive at jeg får ikke til å lagre bilde! Kjøpe ny datamus! haha, at jeg ikke har tenkt på det:P Hjelpes! Takk for tips! Haha!

• Liker 1
Skrevet

Herligland! Skulle innom her for å skrive at jeg får ikke til å lagre bilde! Kjøpe ny datamus! haha, at jeg ikke har tenkt på det:P Hjelpes! Takk for tips! Haha!

Hvis du bruker firefox, så kan du jo bruke følgende metode:

Verktøy - Sideinformasjon - klikk på tab'en "media", og scroll deg nedover lista under "adresse" til du finner bildet du skal lagre (det ligger som regel nesten nederst, og pleier å være mye større enn de andre filene). Deretter er det bare å klikke på "Lagre som".

Det funker, men er forferdelig tungvint. Kjøp deg mus du. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...